• Bestemor

Mina barn är försvunna!

Konstigt att du skriver här. Det är polisen du ska kontakta inte familjeliv.

• Bestemor
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-26 18:55:45 följande:

Det som stod där att polisen är redan kontaktad men händer ej så mycket.

Ledsen missade det.

Det har blivit vanligt att kvinnor flytt från våldsamma män och fått skyddad identitet. Sen söker männen efter dem på olika forum och någon hjälpsam nisse avslöjar var de befinner sig och kvinnan får fly igen.

Det är synd om dig om hon stuckit utan anledning och polisen kommer hitta dem.
  • Bestemor
    Kalamata skrev 2017-03-27 02:39:17 följande:

Det är väldigt äckligt att se hur folk bara antar att TS är en labil kvinnomisshandlare som letar efter sitt stackars offer till fru, som självklart har rymt ifrån den vardagsterror som givetvis TS står för. Tänk att deta anses mer möjligt än att frugan, precis som vilken annan farsa som kidnappat sina barn, bara stuckit av ren egoism, brist på omdöme och/eller psykbryt.

Är ni på riktigt? Är det så jävla omöjligt att det i detta kanske lite mer ovanliga fall faktiskt är mammans fel, och att pappan bär på en genuin oro för barnen, ett resultat utav helt vanlig pappakärlek och föräldrainstinkt?

Inte konstigt dock med tanke på vilket underläge pappor oftast befinner sig i när det kommer till just barns omsorg- och vårdnadsfrågor. Och nej, jag är inte en man....

Polisen har i flera artiklar varnat för att vara hjälpsam när mammor och pappor frågar om hjälp med försvunna barn och den andra föräldern. Så tar för givet de kan sin sak.

Skadar inte att vara försiktig med andras liv. Polisen kan sin sak och vet hur man hittar försvunna personer.
  • Bestemor
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-27 06:26:07 följande:

hon åkte ditt för stöld i sommras o blev dömd för nån vecka sen i hovrätten. 

efter stölden ville hon ej bo kvar här men jag sa man kan inte bara flytta efter som barnen dar dagis jag har mitt jobb o hon har inget jobb så tror mycket har med det o göra men vet dock ej 

Så hon både själ
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-27 06:26:07 följande:

hon åkte ditt för stöld i sommras o blev dömd för nån vecka sen i hovrätten. 

efter stölden ville hon ej bo kvar här men jag sa man kan inte bara flytta efter som barnen dar dagis jag har mitt jobb o hon har inget jobb så tror mycket har med det o göra men vet dock ej 

Om hon både knaprar piller och blivit dömnd för stöld, då skulle polisen se väldigt allvarligt på förvinnandet.

De skulle anse att hon kan vara deprimerad och kan skada sig själv och barnen.
  • Bestemor
    Anonym (Iris) skrev 2017-03-27 08:06:07 följande:

Ja, vad är det som säger att polisen inte ser allvarligt på det? Bara för att de ser allvarligt på det betyder inte att de automatiskt hittar dem direkt vet du.

Ja, man ska vara försiktig med att hjälpa föräldrar med försvinna barn. Det betyder inte att man aldrig ska vara hjälpsam och att ge råd för hur man kan gå tillväga är inte detsamma som att berätta var de befinner sig.

Sen är det också så att när det rör sig om en mamma som stuckit med barnen så blir folk mer misstänksamma och antar att pappan är ett misshandlande svin eller något.

Hade det varit en mamma som skrev här så hade hon garanterat fått betydligt mer sympati och sluppit bli ifrågasatt som TS blir.

Du kan se att jag i ett inlägg skrev både mammor och pappor.

Missing people hjälper till att hitta försvunna personer. Ts har ju polisanmält förvinnandet, då hjälper de till. Missing people har alltid som krav att förvinnandet ska vara just polisanmält.
  • Bestemor
    Anonym (Iris) skrev 2017-03-27 09:49:08 följande:

Ja, jag ser vad du skriver men det spelar ingen roll för jag är fortfarande övertygad om att om det var en mamma skulle folk vara mindre misstänksamma och mer benägna att hjälpa.

Du behöver inte undervisa om vem som letar efter försvunna personer, det vet jag mycket väl. Sannolikt vet TS det också och har kontaktat myndigheter precis som man ska. 

Det spelar ju dock ingen roll, för som förälder vill man såklart göra allt man kan och bara för att man kontaktat polis, socialen och vad som nu mer finns så sätter man ju inte sig i soffan och rullar tummarna och bara väntar utan det är nog ganska normalt att man vill försöka själv också, det är ändå ens barn det handlar om.

Jag kan faktiskt hålla med dig om att i alla fall är fördomsfull i sådana här fall. Kanske beror det på att det finns fler fall där män har misshandlat frun till döds och även skadat barnen, än fall jag läst om det motsatta.

Det är ju alltid så att det man läst om eller människor man känners livssituatio präglar hur man dömer ett inlägg.

Som du vet går missing people ut med efterlysningar och oftast väldigt snabbt hittas personen som de letar efter.
  • Bestemor
    EnAnonumius skrev 2017-03-27 11:06:01 följande:

Ts skriver i sin Trådstart:

"Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen."

Så konstigt att du klagar på honom över att han inte har kontaktat polisen fast han gjort det.

Därför att det är så jag känner. Det är polisens sak att leta efter försvunna föräldrar med barn. Det har hänt flera gånger att farliga män hittat mamman och barnen genom forum.

Är han nu en snäll man och pappa är det naturligtvis synd om honom.

Hur är detta dubbelt?
  • Bestemor
    EnAnonumius skrev 2017-03-27 11:22:57 följande:

Det må hända.

Men det är ändå direkt SMAKLÖST att bara sitta (indirekt men ändå mycket tydligt) och anklaga TS som du gjorde utan faktagrund som du gjorde i inlägg #10. För att sedan desperat försöka släta över det med en smaklös brasklapp "Det är synd om dig om hon stuckit utan anledning..."

Inget desperat alls. Hur får du till det.

Man vet inte om mamman flytt av olika orsaker.

Enligt polisen ska man inte hjälpa till.

Jag kan omöjligt veta om ts är en snäll man eller inte.

Polisen borde prioritera försvinnandet med tanke på att mamman enligt ts knapprar piller och det låter ju inte bra. Så han får säkert hjälp av polisen.
  • Bestemor
    Anonym (Emilia) skrev 2017-03-27 12:58:38 följande:

Fast du, TS har inte gått ut med signalement på mamma eller barnen eller bett om hjälp att hitta dem, utan mer råd om hur han ska handla i situationen. de råd som de som läser kan ge utifrån den info TS ger kan inte leda till att en gömd mamma och barn hittas eftersom vi inget vet om varken mamma eller barn. Att ge allmänna råd i detta fall är inte samma som det som polisen varnar för att man inte ska göra, dvs sprida bilder och sökinfo med personers signalement. 

Nej, men om tråden utvecklas vidare och någon frågar hur de ser ut.

Trådar har spårat ut förr, det skulle inte vara något nytt här.
  • Bestemor
    EnAnonumius skrev 2017-03-27 16:34:21 följande:

Det var DU som fixade att tråden började spåra ur.

Det gjorde du i inlägg #10 började indirekt men ändå tydligt insinuera att TS var en våldsam person.

Vad var ditt syfte med att sitta och indirekt men ändå tydligt utgå från att TS är en våldsam person utan att ha några som helst fakta på handen?

Ja. I och med att han talade om att mamman och barnen försvunnit.

Jag VET att det är negativt tänkt att han gjort något som fått henne att fly.

Jag TROR att det är vanligare att kvinnor flyr för att de är rädda för männen, än att de gör det för skojs skull.

Jag har svårt att tro att inte polisen ser väldigt allvarligt att kvinnan knaprar piller och nyss blivit dömnd för stöld och sen tagit barnen och förvunnit.

Så varför gå in på FL och få råd?

Vad kan han få för råd här, utom olika sätt att spåra henne. Vad kan folk här ge för råd som inte polisen och socialtjänsten redan gett honom.
  • Bestemor
    molly50 skrev 2017-03-27 17:59:33 följande:

Men hur tror du att tråden hade sett ut om TS hade varit en kvinna och mannen varit den som försvunnit med barnen?

Jag är i alla fall rätt övertygad om att alla hade tyckt synd om TS då och försökt hjälpa henne att få tillbaka barnen.

Men bara för att han är en man så dras det slutsatser om att han är våldsam och att mamman därför tagit barnen med sig och stuckit?

Det kan alltså inte bero på att mamman mår dåligt och knaprar piller och försöker fly undan rättvisan efter att ha blivit dömd för en stöld?

Åter igen tror jag en massa. När männen försvinner med barnen gör det för att straffa mamman. Det finns män som tar barnen utomlands och återvänder hit.

Jag får väl skamset nog erkänna att hade ts varit en kvinna hade jag känt med henne och föreslagit att ta kontakt med advokater. Det är så sällan män flyr från våldsamma kvinnor.

Det att mamman knaprar piller och åkt dit för stöld. Om hon har ett straff som hon flyr från, så har jag missat det.

Det är väldigt skrämmande att mamman varit borta i 3 veckor, knaprar piller, har med sig två väldigt små barn, en 11 månaders och 2 1/2 års barn.

Anmälan är inlämnad till polisen, då är missing people väldigt hjälpsamma. De hittar folk väldigt snabbt.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!