Anonym (Anders) skrev 2017-03-26 22:00:11 följande:
Hej,
Jag beklagar er situation och hoppas att er son klarar av att sluta knarka. Men förbered er på det värsta och det är att ni kommer att ha ett par riktigt djävliga år framför er, tyvärr alltså.
Hej, min son har testat ett par få tal gånger. Han är en hyfsat smart unge och lugn. Aldrig drat till sig någon negativ uppmärksamhet om vi inte räknar med de som nyss hände vilket han inte på något sätt försökte dölja när vi konfronterade honom, märkligt nog.
Vad jag har lärt mig om cannabis är att det inte är något kemiskt beroende och att alkohol är sannerligen värre om man tittar på det i ett biologiskt perspektiv. Vi har lyckats tillsammans som familj komma överens om att det är väldigt onödigt att sätta sig i en situation där man har med socialen och myndigheter att göra.
Vi kom även överens om att lägga av är det bästa för att undvika ett sånt öde, vi är mycket stolta över vår son för att han kunde diskutera saken på ett väldigt mogen nivå vilket vi verkligen inte förväntade oss av en tonåring.
Är väldigt tacksam för alla svar, allas omtänksamhet och inte minst råd då vi inte visste vad vi skulle bära oss åt. Kommer absolut återvända hit om det skulle vända här i från. Vi kommer självklart att följa upp detta då man aldrig kan va säker. Tack återigen. Mvh Mannen i huset.