Vattenavgång v.18
Sötisen, vad hon ändrar snabbt :) och härliga mössor! Så fint att skicka dem!!
Sötisen, vad hon ändrar snabbt :) och härliga mössor! Så fint att skicka dem!!
Stomipåsen läckte inatt och jag kunde byta den. Tur det.
Hon har även varit utan extra syrgas hela natten då jag drog ner den eftersom den inte ens satt i näsan.
Så de hade syrgas 30 först. Jag drog ner till 21 (vilket är noll i extra syrgas) ! Gick hur bra som helst. Så tjatade igen att de skulle ta bort den nu och prova helt utan, för jag vet att den irriterar henne mer än nytta.
Så med den låg hon på ca 90% i syresättning! Hej O hå :) och UTAN grimman ligger hon nu alltså på 97-100% helt själv! Vi mammor vet vi :)
Oj vad gosiga kinder hon fått <3 Tänk att man kan bli så uppriktigt genomglad från topp till tå för nån man bara läst om på ett anonymt diskussionsforum! Ni är fantastiska!
Oj sööööta, där ser man hur otroligt liten hon är också! Kul att hon fått vara hemma lite :) hur tar syskonen lillasysters kämpiga start?
Om två dagar åker vi till Uppsala för operation igen.
Där kommer vi även få gå en utbildning för dropp så vi kan ha henne hemma med dropp. Det kommer ta ca en till två veckor där.
Jag hoppas verkligen att vi får komma hem direkt efter det. Det är iaf målet.
Idag är hon ca 4 månader och en vecka. Hon skulle egentligen vara en månad gammal!
Väger nu 3500gram och är 49cm lång.
Efter operationen ska vi mata vidare i tarmen för att se att den nedre delen också fungerar. Om den gör det så kan vi göra den slutliga operationen då de kopplar ihop tarmen igen kanske efter några veckor.
Så otroligt söt :) Tack för att vi får följa er :D
Hon är så fin och ni är så väldigt starka!
Åå, fina Saga, mirakelbebisen <3 Detta måste vara bästa fl-tråden i historien!
Grattis Saga!!! Härliga bilder <3 vilken fågelunge hon var!
Idag gjorde Saga operationen. Tjohooooo :) den gick toppen. Inget mera dropp och hon är frisk som en nötkärna min lilla ängel <3
Underbart att få följa med! Känns helt overkligt att det är så länge sen man satt och följde med den här tråden och höll tummar och tår och väntade på ett mirakel. Hoppas ni har det bra på alla sätt! Tack för uppdateringen och gott nytt år :)
Man blir så väldigt glad av uppdateringarna om Saga <3 Grattis i massor!
Hej, här kommer lite uppdateringar om lilla Saga.
Hon är nu 3,5 år och har precis fått en ögonlapp för att träna sitt vänstra öga som hon skelar lite med. Glasögon fick hon och storasyster för ett halvår sedan.
Saga älskar att dansa och är väldigt duktig på att räkna och kan även några få saker på engelska som ?thank you? ?NO? ?yes? eller räkna till tio.
Hon och storasyster Ellie går på samma dagis och där trivs de verkligen.
I övrigt så är hon en sån glad tjej som älskar djur och att gosa med mammas hår. Hon är väldigt öppen för andra och pratar o skrattar mycket , väldigt självsäker och lycklig :D
Det här måste vara familjelivs bästa tråd genom tiderna, alla kategorier.
Jag har följt er från början men aldrig skrivit förr. Min dotter är lika gammal som din Saga.
TACK för att du skrev och delade med oss! Er fanclub bara växer och växer, utan att vi ens riktigt vet vem ni är.
Det här måste vara familjelivs bästa tråd genom tiderna, alla kategorier.
Jag har följt er från början men aldrig skrivit förr. Min dotter är lika gammal som din Saga.
TACK för att du skrev och delade med oss! Er fanclub bara växer och växer, utan att vi ens riktigt vet vem ni är.