LFF skrev 2017-04-12 10:38:12 följande:
Men snälla nån vilken dåre till läkare! Det låter nästan som den jag träffade vid mitt första missfall, en läkare som först trodde att jag ljög när jag sa att jag fått missfall då det inte fanns några som helst spår av en graviditet i livmodern (hade rensat alldeles för bra själv) och som sen, när de upptäckt ett myom svarade "Då får de ta bort hela paketet" på frågan om det inte gick att ta bort myomet på en gång.
Säg åt sjukhuset att du INTE vill ha med denna läkare att göra mer. Du behöver inte det!
Håller tummar och tår för att det kommer att gå bra för dig och pyret.
Vad jag tycker om spermiedonatorn till far lämpar sig inte i skrift....
Nej det är synd att många läkare går efter papper och inte efter erfarenhet. Det märks väldigt tydligt tyvärr.
Några kanske är trötta på samma saker varje dag men de får väl ändå förstå att nån gång så är det ändå någon patient som har mer rätt än dem själva.
Är de erfarna så ser de alla möjliga diagnoser och utgångar som de sen kan resonera kring med patienten och lägga ihop allt utifrån vad man berättar själv också.
Ett exempel som händer alla gånger. Du vet precis när du hade ägglossning , men de envisas fortfarande med att man inte vet, går efter sista mensen alltid! Sen på ultraljud eller tidigt VUL , så får man rätt på dagen tillslut. Då går det att lyssna minsann.
Samma sak så var det ju 100% att det inte fanns nåt foster i min mage för mer än 6 år sen, skulle få tabletter och jag sa varje gång att jag hade ägglossning fyra veckor efter mensen "inte två" veckor efter. De vägrade lyssna O sa att det fanns inte en chans, och även om jag skulle ha rätt om min ägglossning så skulle de sett ett foster ändå. De hade så fel! Där fanns ett foster , två veckor senare såg vi hjärtat slå <3