• enanna

Vattenavgång v.18

Hur går det för er, ts och Saga?

• enanna

Ååå, ljuvligt att få ha henne så nära så länge <3

Stora framsteg igen, hoppas det fortsätter så :) och varför skulle det inte, vilka kämpar ni är!

• enanna

Åå, vad glad jag blir igen :D underbara nyheter! Otroligt att tänka på läget då du startade tråden :o

• enanna

Oj nej :( härda ut! Den här jobbiga tiden kommer att vara förbi, även om det just nu känns som en evighet. Stackars liten flicka, hoppas de snabbt hittar felet och lyckas hjälpa henne att må bättre igen!

• enanna

Oj vad skönt att det gick bra <3 hoppas de tog bort så lite att det inte kommer att påverka henne i framtiden!

• enanna
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-08 13:42:15 följande:

det skulle inte påverka så mycket.

Det enda jag ser i inlägget ;) super! Håller tummarna för att det blir så faktiskt!
  • enanna
    carolinheiner skrev 2017-07-15 19:32:21 följande:

Uppfattade inte de så extremt sjukt.. ber om ursäkt.. men som en extremprematur mamma som vet hur de är med dessa små reagerar starkt då de oftast är andra föräldrar till prematurer som anser att de e samma sak å samma kamp att få ett barn i v 24 som i v 35... :(

Det är helt förståeligt att man reagerar lite väl starkt om man många gånger varit med om att andra som drabbats av en bråkdel tror att de förstår för att de "varit med om samma". Man blir liksom med taggarna utåt. Nu var det inte så den här gången och ursäkterna är säkert accepterade från alla håll :) Onödigt att be någon lämna tråden när missförståndet kan redas ut.

Ts, hoppas att det fortsätter gå bara framåt för er! Har Saga fått fortsätta utan cpap?
  • enanna

Oj vad hon är sööööt <3 och ser stark ut! Och vad otroligt med den nya bekantskapen! Hoppas verkligen att allt går bra för dem!

• enanna
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-18 11:00:16 följande:

Ååh <3 jättegärna !! Hennes huvudomfång är nu 28,5 cm så kanske en mössa som är 30cm i omfång vore toppen. Jag har bara vikt hennes mösss som hon har nu för den är alldeles dör stor hehe!

Saga fick lite hjälp med "lågflödesgrimma" igår kl 21. För maten kan bli jobbig i början. Men hon skulle nog bara ha den tills magen kommer igång :)

Vi kanske blir flyttade "hem" i morgon eller i slutet av denna vecka. Jag hade gärna varit kvar en vecka till iaf. Men men.

Min vän har fått flytta till Ronald i förrgår. Antar att om vi skulle få flytta från neo här så kanske de slipper åka till Finland. Dock så har jag hört att de har väldigt bra neonatal i Åbo men förstår att det är jobbigt att vara så långt hemifrån och dessutom med språket.

Eftersom Finland är tvåspråkigt är de ju faktiskt skyldiga att kunna svenska! Jag har fött på svenska i Åbo :)
Svar på tråden Vattenavgång v.18