-
-
Hej
Denna feber som Saga fick ledde inte till några konstigheter men hon han bara vara frisk en vecka innan hon blev magsjuk. Lös i magen minst en vecka med blödande rumpa. Efter denna hemska vecka så var hon frisk i fem dagar och drog på sig en förkylning. Typiskt eftersom hon behöver gå upp i vikt och äta mer om droppet ska kunna försvinna.
Vill ändå glädja er att igår så blev hon droppfri. Jag är såååååååå glad!
Nu är det en prövotid på två månader innan droppet kan opereras bort. Vilket nog blir i början på augusti då eftersom det är semestertider.
Saga väger idag 7335 gram och är 68 cm lång. Hon kan sitta själv sen hon räknades som ?7mån? hon kryper inte än men hon snurrar runt åt alla håll på golvet och drar sig lite framåt och bakåt. -
Åh tack för att du berättar din historia. Det gör mig så glad att veta att denna tråd har hjälpt dig och att det gick så bra <3minaimaginärabarn skrev 2018-05-18 21:22:36 följande:
Vad stor hon har blivit och tänk att det är ett åt sedan du kämpade för att hon skulle vara kvar i magen. Jag hittade den här tråden i maj för ett pr sedan när jag låg i sängen vettskrämd efter en större blödning i v. 17 då tidigare graviditet slutade med missfall efter blödning. Kommer ihåg vilken styrka du förmedlade i denna tråd och det hjälpte mig att tro på att allt skulle gå bra. Min pojk stannade i magen till v. 32+6 då han kom ut med akut kejsarsnitt efter moderkaksavgång i september 2017. Vill tacka för att jag fått följa din resa med Saga, den inger hopp och styrka!
-
GRATTIS till Saga som blir ett år idag.
Min lilla kämpe. -
-
-
Hej nu har det hänt en del.
För två dagar sen började Saga skrika när jag spolade rent hennes CVK och allt blev rött och svullnade upp. Den Skulle bort i början av augusti. Det blev akuten och den är antagligen av.
Nu blir det Uppsala idag för att ta bort den helt.
Förmodligen så är detta då sista dagen på allt detta kämpande <3
Nu kan min lilla älskling bara få vara barn och växa och få njuta av livet tillsammans med sin familj. <3 -
Operationen blev inställd pga att det var lång kö. Vi fick vänta från 11:30-16:00 sen var vi tvungna att åka hem. De ska försöka igen på måndag eller tisdag.
-
Idag gjorde Saga operationen. Tjohooooo :) den gick toppen. Inget mera dropp och hon är frisk som en nötkärna min lilla ängel <3
-
Hej jag har helt missat detta svar.Jojjans skrev 2018-09-03 13:25:57 följande:
Jag är i en liknande sits men tidigare i graviditeten, vecka 16. Har läst den hör tråden en gång men minns inte helt vilka veckor man brukar säga att fostret börjar öva på att andas fostervatten?
Mest troligt finns det inget hopp för oss om inte hinnorna läker och fostervattnet fylls på igen. Det fanns inga tecken på det de första 2 dagarna på sjukhus men ska på återbesök på torsdag.
Finns det någon som vet hur snabbt hinnorna kan läka? Eller hur lång tid det tar för fostervattnet att nybildas i fen här veckan?
Känner oss så uppgivna och ledsna men kan inte sluta leta efter mer fakta, ifall att....
Hur gick det för er? Det bildas nytt vatten hela tiden.. hinnorna kan läka alltifrån några dagar till två veckor.. stor risk är risken för infektion. Jag har varit i kontakt med flera som det har gått bra för även där vattnet har gått så tidigt som vecka 15.. sen finns det även många där det inte gått bra för men man ska inte ge upp. Jag tänkte precis som de flesta som läser detta inlägg att kan man ha sån tur att det kan hända MIG att det skulle kunna gå bra ändå.. jag kunde bara inte göra abort.. det gick INTE!
Jag vet att det står vattenavgång vecka 18 i tråden. Kanske ska tillägga att vattnet gick exakt 16 veckor och 6 dagar.. det är inte förrän efter vecka 18 de börjar att träna lungorna och därför så skulle min bebis inte ha någon chans alls egentligen men de fick inte säga 100% därav fick vi 1%chans. Jag hade inte en droppe vatten enligt ultraljudet och hinnorna växte aldrig ihop heller.. så hade aldrig mer vatten än det lilla som fanns under natten kanske innan det försvann. Hoppades att bebisen skulle ligga alldeles rätt för att få om än några droppar. Hade kudde under rumpan och drack mycket vatten, tranbärsjuice och var extra noggrann med hygienen för att undvika infektioner. Allt vatten rann ut så fort jag stod upp.. Varje besök varje vecka fick jag höra samma sak om och om igen.. att det inte fanns någon chans.
Fick prata med begravningsbyrån , präst osv..
det var inte förrän efter vecka 24 som mitt hopp gick upp till 10% när jag blev inlagd i Uppsala. Där har alla bebisar samma chans enligt dem. De var ärliga men på ett bra sätt. Fakta och sen kämpade dem med mig på vägen. -
Verkligen tråkigt att höra. Hoppas att ni mår bättre idag <3Jojjans skrev 2018-12-18 09:13:28 följande:
Tack för att du tog dig tid att svara. Tyvärr gick det inte vägen för oss. Några dagar efter vattenavgången fick jag brunröda flytningar och feber, och sen värkar. Födde våran lilla lilla son i vecka 16, 5 dagar efter att vattnet gått. Han var helt perfekt men moderkakan var infekterad. Ingen vet om den blev infekterad efter vattenavgången eller om det var infektionen som orsakat vattenavgången.
-
Hej hon mår toppen idag :)fixaochdona skrev 2018-12-18 18:17:46 följande:
Hur mår lilla mirakelflickan idag TS? :)
I mitten av januari så börjar hon på dagis samtidigt som hennes storasyster (3år)
25 maj så fyller lilla Saga 2 år. Hon är riktigt rolig nu och har humor o skojar med sina äldre systrar <3
Hon är helt frisk och inga allergier eller nåt :D
Det bästa hon vet är att gunga , pussas o kramas o dansa.
Hon var däremot LIVRÄDD för tomten detta år haha. Hon har riktiga röstresurser som hon använder mot syskonen haha.
Nu så ska vi bara gå på viktkontroll och så ca var tredje månad eller nån gång i halvåret men det är allt :)
Fick dessutom veta av läkarna att hennes tarmar verkar vara oberörda trots att de opererade bort en bra bit. Hon tål mycket socker utan problem. Var dock inte meningen att hon skulle få en massa glass under resan till Grekland. Men fick bara info om att ge henne massa smör osv så hon kunde lägga på sig mer fett hehe, tänkte väl då att glass skulle väl inte skada för vikten heller. Men när jag fick infon om att vi skulle vara försiktiga med sockret så avslöjade jag vad resan innehöll och då skrattade läkarna verkligen haha.. för då har hon ju gjort det provet iaf och hon hade inte det minsta problem med magen där. Det känns toppen. Hon tar dessutom förkylningar osv väldigt bra. Bättre än de flesta av oss i familjen. -
Åh <3 det känns som igår..Farsta2014 skrev 2019-01-03 23:48:27 följande:
Tack för uppdateringen! Vi är så många som minns din resa!
Här är lilla tomtenissen
-
GRATTIS MIN LILLA TVÅÅRING <3
Du sjunger hela dagarna ( imse vimse spindel, blinka lilla stjärna, i ett hus i skogens slut) gör kullerbyttor, klär nästan på dig helt själv och räknar till 10. Helt galet STOLT blir man. -
Hej, här kommer lite uppdateringar om lilla Saga.
Hon är nu 3,5 år och har precis fått en ögonlapp för att träna sitt vänstra öga som hon skelar lite med. Glasögon fick hon och storasyster för ett halvår sedan.
Saga älskar att dansa och är väldigt duktig på att räkna och kan även några få saker på engelska som ?thank you? ?NO? ?yes? eller räkna till tio.
Hon och storasyster Ellie går på samma dagis och där trivs de verkligen.
I övrigt så är hon en sån glad tjej som älskar djur och att gosa med mammas hår. Hon är väldigt öppen för andra och pratar o skrattar mycket , väldigt självsäker och lycklig :D -
Hej. Min Saga är nu 6 år och helt frisk. Ville dela detta med er och efter sommaren så börja hon i förskoleklass.
Pratar redan några ord på engelska (alla färger kan hon) och kan räkna till 100.
Simma lärde hon sig förra veckan och hon kan nästan cykla :)
kram på er alla <3