• enanna

Vattenavgång v.18

Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-12 04:33:36 följande:

Jag gjorde ju en igår så det kanske blir en nästa vecka isf. De tar tempen två ggr om dagen och sen tänkte de bog prova att sätta så de kan ta ctg-kurvan i morgon om det går.

Annars tar de tempen två ggr om dagen och jag har fått två sprutor med kortison.

Förhoppningsvis får jag prata med någon från neonatalen i morgon om de hinner, de skulle bara komma förbi när det gick och även få gå en runda på avdelningen när det funkar.

Märker att jag läcker vatten på natten när jag har legat på vänster sida ett tag, så jag ska prova att inte göra det nästa natt och se om det blir någon skillnad. För jag läcker inte på dagen längre.

Åå, det halmstrået griper vi tag i! Och vad fantastiskt bra att det produceras mera vatten hela tiden!! Heja er, du är nog otroligt stark :) hoppas resten av familjen mår någorlunda trots alla krassa omständigheter!
  • enanna

Oj vilken helomvändning i hela din situation efter att du fick komma dit, det känns otroligt givande och lärorikt att få följa er historia! Jag måste erkänna att jag tidigare blev lite orolig till och med, varje gång den här tråden hade nya inlägg, eller då den varit tyst länge. Nu känns det helt annorlunda! ????

• enanna

Ååå, mjuk mage, hurra för det! :) Hejar på! Perfekt att fördriva lite tid med att sy minikläder :)

• enanna
    LFF skrev 2017-05-23 10:51:53 följande:

Tänk! Imorgon är det två månader sen du startade tråden och ditt lilla pyre, som de på hemmasjukhuset ville ta bort, kämpar fortfarande och växer där inne i magen! 

Jag tänkte just det samma, vad fint det går ändå! Du är så otroligt stark också!
  • enanna

Hurraa för vatten! Det ser ju verkligen inte mycket ut i normala fall heller så den där mängden måste ju ha jättepositiv effekt!

• enanna

Håller tummarna! Håller tårna! Lycka till!!!!!!!!! Skickar krafter!

• enanna
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-25 17:20:59 följande:

En stark liten flicka kom ut. Livlig och allt går bra. Hon ligger i kuvös nu och hade tittat runt. Jag var vaken under snittet. Såg när hon kom ut (det speglade sig i lampan)

Jag skriver mer när jag orkar. På uppvaket nu. HELT OTROLIGT!!!

Sitter bara och gapar. WOW! Grattis <3 hon får alltså syre och hon kämpar med dig, alldeles, alldeles underbart! Miljoner grattis till en fin, livlig dotter!
  • enanna

Tack för att du delade med dig av bilderna, hon är verkligen perfekt <3 och du är verkligen alldeles, alldeles otrolig! Du har räddat hennes liv, trots vården, många gånger om! All lycka!

• enanna

Vilka enorma och snabba framsteg! Det här måste vara en av familjelivs mest rörande trådar, tack för att du fortsätter berätta om er resa <3

Vilken otrolig kämpe du har kämpat dej till att bli mamma åt :D

• enanna
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-06-06 15:54:56 följande:

Nu har hon legat i min famn sen runt 11 i morse. Hennes syre ligger på runt 95 och det är jättebra för nu har hon inget extra syre tillsatt (21)

Röntgen visade ingenting så nu har vi börjat ge henne mat igen lite försiktigt. 1ml åt gången. Förut var hon uppe i tolv. Hon hade gått ner en massa i vikt men nu får hon även dropp och har fått antibiotika. Hon verkar lite starkare.

Åå vad underbart att läsa! Vilken Saga <3
Svar på tråden Vattenavgång v.18