Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

Vattenavgång v.18

LeyasMamma skrev 2017-06-05 21:55:13 följande:

Det kommer det nog göra. Min sambo som valde namnet, han har haft det som favoritnamn länge. Sen efter vårt tråkiga slut förra graviditeten som blev ett sent missfall i v17 pga vattenavgång så känns det verkligen som denna lilla är en Saga :) oavsett namnet på hans framtid så blir det garanterat en saga :)

Haha ja min Elvin saga är det :D
  • Summerchild
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-06-06 03:49:15 följande:

Akut ambulanshelikopter till Uppsala. Hon hade för dålig syresättning och fick intuberas igen. Såg hemskt ut :( stackars liten. Tre ggr fick de försöka. De är inte vana med sånt hemma. Resan hit gick bra , något Fall av pulsen. Nu vila från mat och hon ska få antibiotika.

När jag bröt nacken kunde inte västerås ta hand om mina skador. Fördes till Uppsala men bara vistades där i 3 dgr. Sedan till västerås igen och under veckorna där så blev jag felbehandlad på många sätt. Dom glömde vissa mediciner för förlamade som inte kunde gå på toa osv. Jag tycker det är så dåligt att bara vissa sjukhus har kompetensen och det äventyrade mitt liv iaf. Jag vet inte vad man kan göra åt det. Annat än att jag ville dela min historia. Man har rätt att frågasätta deras behandling. Dom kommer att begå mer misstag. Så var inte rädd för att stå på dig om du tror att dom har fel. Ta kontakt med andra läkare.
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-11 19:39:03 följande:

Jag beklagar verkligen. Så hemskt ledsamt... Lilla Freja. Skickar massa styrka till er. Kramar

Ja det tåras i ögonen när man själv är mamma och väntar barn. Mammor börjar klaga nu sista månaden på att det är för tungt mm ..men snälla barnet mår så bra i magen. Gläds åt barnet och inte vara nedstämd för krämpor. Jag tänker hela tiden possitivt och känner att det mår jag bättre av än att skrika mitt lidande. Men det hon har skrivit går inte att känna annat än smärta just nu. :(
  • Summerchild
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-06-16 19:49:34 följande:

Hej. Det går bra.

Vi har varit i Uppsala fram till idag. Många prover har tagits och flera röntgenbilder på magen. Även ultraljud på hjärtat. Det var bara magen som krånglade lite med att hon hade det lite jobbigt att bajsa ut allting ibland så magen blev ganska svullen och tryckte mot lungorna. Nu verkar hon ganska stabil igen så vi fick åka hem. Nu väger Saga omkring 970 gram :) 3 veckor gammal.

Jag har sovit med henne de senaste nätterna. Så mysigt. Man märker direkt när jag kommer till henne och börjar prata. Då får hon högt syre i kroppen och mår toppen :) hon tittar även då med stora ögon för att se mamma :)

För tre dagar sen så tog de bort den stängda kuvösen. Hon har nu en öppen kuvös eftersom att hon nu klarar av att hålla fukten och en del av värmen.

Vad mysigt. Vilka framsteg. :) mycket kärlek så mår hon bättre och blir starkare. Sån fin mamma hon har. Ni är kämpar båda 2. /kram
  • Summerchild

Grattis lilla tjej på 1 månadsdagen

• Summerchild

Ja vad härligt. Hur är vistelsen på sjukhuset? Kommer du hem emellanåt. Hur mår du fysiskt efter allt? :)

• Summerchild

Det är inte sant :( .... lilla kämpen.... och lilla mor...tänk att man inte kan göra nåt och blir helt handlös.

• Summerchild

Ja trygghet å värme å vila :)

Svar på tråden Vattenavgång v.18