Inlägg från: Tjolahejtjolahopp |Visa alla inlägg
  • Tjolahejtjolahopp

Vattenavgång v.18

Xxtipptipp skrev 2017-03-27 20:43:14 följande:

Har med vatten avgång vecka 19 och blir mindre och mindre. Har nästan inget kvar nu vecka 20 men mig skickade de hem. Så nu äter jag antibiotika då sänka var över 40. Men mår bra annars. Har inte märkt att det har gått vatten.

Skriv gärna och uppdatera efter undersökningarna. ????

Hur såg ditt rutinultraljud ut?
  • Tjolahejtjolahopp

Jag gjorde rutinultraljudet i morse och de hittade ingenting avvikande . Hjärtat har alla kammare , även njurarna kissblåsa och hjärnhalvorna ser ut som de ska, flöde från navelsträngen var bra. Vissa grejer var svåra att se pga att det inte finns vatten. Så jag blir vidare undersökt framöver. Huvudet var visserligen lite konat i formen men inte konstigt eftersom det inte är något vatten runtomkring. Jag skickar en bild.

• Tjolahejtjolahopp
    Xxtipptipp skrev 2017-03-29 13:35:54 följande:

Rutin ultraljudet var ju inte direkt någon bra upplevelse. Man såg ju att det var mindre fostervatten än i vecka 16. Man har haft svårt att se detaljer på barnet då jag är överviktig och har ärr vävnad från kejsarsnitt med dottern. Men av de som dom kunde se så såg allt bra ut. Ska imorgon till gyn på halv akuten. Eftersom jag hade förhöjd sänka. Men har nästan ställt in mig på det värsta och jag mår fruktansvärt dåligt psykiskt.

Jag känner precis som du. Det är verkligen hemskt. ????
  • Tjolahejtjolahopp
    Xxtipptipp skrev 2017-03-29 22:45:56 följande:

Sen känner man sig väldigt ensam. Vissa jämför det som ett "vanligt" missfall som dom innan vecka 12. Vilket gör mig arg. Detta är ett barn som kommer födas fram. Men tyvärr inte kommer att leva med oss . Har inte sagt nått till vår dotter än. Hon pratar ständigt om att bli stora syster vilket på et sätt gör ont att höra. Sen säger vissa eller ja svärmor, att ni kan ju alltid skaffa en ny . Det gör ont att höra.

Ja. Det är verkligen en liten person därinne nu. De hör och reagerar på ljud nu.

Det tycker jag låter hemskt , som att man bara kan ersätta någon. Den här bebisen kommer ha en stor plats i era hjärtan och det kommer även nästa få. Men ingen kan ta bort sorgen från den ena. Däremot kanske det här blir lättare med tiden och ännu lättare när ni väl har en liten bebis i livet.

Jag hann aldrig berätta för barnen den här gången. Väntade lite för blödningarna först och sen tänkte jag att jag ville veta könet innan den här gången innan jag sa nåt. Däremot har de tjatat om syskon. Jag berättade för dem förra veckan vad som hänt, men så hann jag ju säga direkt att det här är en bebis som är för liten för att överleva, men så ni vet om och varför mamma kanske blir lite ledsen sen. Så visade jag bilder och förklarade allting och om de ville komma och hälsa på bebisen när den föds.

De reagerade båda bra tycker jag. Min minsta (5år snart 6) höll om mig och magen länge och kramade mig flera gånger. Den stora (11 snart 12) tyckte det va synd och frågade om de inte kunde fylla på med vatten.

Men båda verkar som vanligt nu och de pratar gärna om bebisen om den kan få ett namn osv och att jag måste tänka på att vila för den lilla chans som finns . Att vi får hitta på saker den när den har kommit.
  • Tjolahejtjolahopp

Jag kände äntligen sparkar med handen idag. Vilken lycka ändå!

Är 18+0 idag enligt ÄL (18+3 enligt sista mens) även min yngsta dotter fick känns sparkarna. Sa till henne innan att säg hej eller hallå så hör bebisen dig. Tog inte lång stund efter hennes "hej hej lilla bebisen , *fnitter*" innan sparkarna kom igång . Mysigt.

• Tjolahejtjolahopp
    Treansresa skrev 2017-04-01 23:10:44 följande:

Hur går allt?<3

Jag kände sparkar idag igen. Fick för mig igår ,, att om det bildas nytt fostervatten var tredje timme så om jag kan få det att stanna i kroppen en stund, så kanske bebisen får träna sina lungor då. Tittade på bilder hur livmoderhalsen är placerad så kom fram till att ligga på mage , eller nästan iaf kanske skulle hålla lite vatten inne ett tag. (Man försöker ju med allt) . Iaf så idag har jag läckt mycket mer fostervatten men lite senare på dagen. Var livrädd att det var blod som kom först så vågade inte titta. Men nu vet jag iaf att det fortfarande kommer fostervatten, kanske att liten fick lite mer än vanligt. Dock vet jag ju också då att inte hinnan kan ha läkt än :/ jag är livrädd för minsta lilla jag känner nu att det ska dra igång allt.

Nästa kontroll jag har är om fem dagar , på fredag. Jag ska försöka ta det lugnt i veckan som kommer.

Är det någon som vet om det är farligt att bli sjuk nu?

Eller är det endast infektion i underlivet som är fara? Kan jag få en infektion i livmodern av att bli sjuk också?
  • Tjolahejtjolahopp

Kom ännu mera vatten nu, och rött blod. Sen kom det brunröttblod .. 11 dagar sen vattnet gick första gången. 18+3 idag (+6 enl SM)

• Tjolahejtjolahopp
    typ89 skrev 2017-04-02 19:56:08 följande:

Följer din tråd ovh håller alla tummar och tår för att det ska gå bra!!

Det där med infektioner, när mitt vatten gick fick jag äta penicillin men det var mycket längre fram i graviditeten. Mem det borde du väl kunna få i förebyggande syfte? Eller gör dom verkligen inget alls? Känns som att det är ju väl bara någon vecka tills barnet kan klara sej?

Det är tre veckor kvar idag till de skulle försöka rädda (21+6). Jag frågade om antibiotika förut men det skulle jag bara få om jag väl fick en infektion för att man inte skulle bli resistent. Dessutom ville de inte ens försöka hålla fostret inne.

O det är ju supersvårt att vara så still hemma. Har dessutom tre andra barn att ta hand om här så det har ju inte blivit superlugnt. Denna vecka som kommer är dock min sambo pappaledig.

Usch! Är så orolig nu att det ska sätta igång. Börjar närma sig två veckor och det spänner , och dessutom blodet som de alltid har frågat efter kom ju idag.
  • Tjolahejtjolahopp
    typ89 skrev 2017-04-03 15:05:52 följande:

Det är så nära men ändå långt bort när dom säger så. Blir man verkligen resistent efter 1 extra antibiotika kur? Förstår att du är orolig även om man aldrig kan förstå just någon annans situation. Hoppas verkligen det ser bättre ut på fredag.

Tror väl inte man som person blir resistent men att vi i världen måste komma på nya kurer hela tiden för att när vi använder en viss antibiotika så funkar den inte längre sen mot "bakterierna"

Det var blödning i morse men sen har det varit som vanligt nästan. Lite obehagligt med lite extra sammandragningar och så. Eftersom man verkligen är orolig nu att det ska starta igång . Men det var ändå en ganska stor blödning, så som jag haft förut men då hade ju inte vattnet gått innan :/
  • Tjolahejtjolahopp
    As86 skrev 2017-04-03 20:48:20 följande:

Åh, följer tråden. Tänker på er och hoppas så innerligt att allt går bra.

<3
Svar på tråden Vattenavgång v.18