Inlägg från: Xxtipptipp |Visa alla inlägg
  • Xxtipptipp

Vattenavgång v.18

Fick till slut tag i min läkare på spec mvc . Hon blev arg och ringde till förlossningen. Så nu är jag här och tar prover. Även gjort ultraljud. Bebisen mår bra och min tapp är sluten och lång. Bebisen har unge för 28 ml vatten . Vilket inte är mycket. Normalt ligger på 50-200ml. Nu har dom tagit blodprov och urinprov.

• Xxtipptipp
    2grabbsmamman skrev 2017-04-25 21:03:23 följande:

Tänk på att eftersom du även läcker fostervatten så kan blödningarna upplevas som större än vad de egentligen är. Jag blev väldigt uppskärrad många gånger, för varje gång jag reste mig upp efter sängläge så rann allt vatten ut... Och när jag då även hade blödningar så kändes det som att jag höll på att förblöda... Sista tre veckorna hade jag ju ändå "turen" att vara inlagd, så kunde ju tillkalla personal när det hände.

Från och med vecka 22+0 borde de ju vilja ha dig inlagd. Både för barnets och din skull. Hoppas nu du får en lugn natt och kan sova ut.

Nu är det ju inte samma komun/landsting, men mitt vatten gick vid vecka 19 och har knappt något kär häller. Är i vecka 25 och får inte bli inlagd. Men gör tydligen inte sånt förrens bebisen håller på att komma.
  • Xxtipptipp
    2grabbsmamman skrev 2017-04-25 21:36:56 följande:

Vad konstigt att det kan vara så olika. Nu var det ju förvisso tio år sedan för mig så kanske är nya rutiner nu.. Men de lyssnade på hjärtat (bebisens alltså) två gånger dagligen, tog tempen på mig morgon och kväll för att se första tecken på infektion, jag fick antibiotika förebyggande osv.

Och var beordrad strikt sängläge, fick bara gå på toa, de första två veckorna. Från 25+0 ville de att jag skulle upp och röra på mig några gånger per dag för att minska risken för proppar. Jag fick även bricanyl några gånger för att stoppa sammandragningar. Men från 25+0 meddelade de att de inte längre tänkte stoppa det då risken med infektion var större för barnet än risken att födas så tidigt.

Ursäkta så långt...tycker bara det är konstigt att det är sådan skillnad för er, jag kände mig ändå väl omhändertagen när jag väl passerat 23+0...

Ja, man känner ju sig knappast trygg nu. Går och studerar som vanligt då dom sa att det inte var något som påverkar. Antibiotika ficka jag en stark kur i början i förebyggande syfte. Men jag har haft förhöjd sänka (crp) sen detta hände vilket gör dom nojiga . Man känner sig sviken av vården i omhändertagandet.
  • Xxtipptipp

Inatt gick vattnet . Vaknade av att det forsade ur mig. Ambulans in till lund och medecin för att stoppa värkarna och kortisonsprutor för lungarna. Är inlagd nu i lund till minst vecka 28. Är i vecka 25+5

• Xxtipptipp
    Have90 skrev 2017-05-04 12:34:58 följande:

Hej, jag ligger med i inlagd i Lund! Har legat här i tre veckor nu, är i vecka 25+2. Är du med på avdelning 44?

Ska upp dit senare idag. Så är meningen att jag ska dit.
  • Xxtipptipp
    Haiduchi skrev 2017-05-04 13:53:20 följande:

Verkar ju som du har haft en del vatten på sistone.

Men vilken pärs.

Varje dag som går nu med barnet kvar i magen är guld värd!

Hoppas de tar väl hand om dig.

Har värkar och så lugnat sig?

Förresten hur känner din sambo nu förtiden? Han ville väl inte behålla i början? Håller tummarna för Att allt går bra och att dina nära och kära är där för dig.

det är inte jag som startar tråden, her med skrivit här för att följa varandras resa då de är så lika. Min man stöttar mig och varit med hela vägen och har en dotter tillsammans som är tre. Är uppe på 44qn nu.
  • Xxtipptipp

Detta gör mig otroligt glad! Vi har följts åt hela vägen. Samma problematik med graviditeten. Vi har stöttat varandra genom resan. Min bebis kämpar vidare i magen än . Men nu kämpar din på utsidan. Håller tummarna för din starka tjej ??????????????????????????????????????????

• Xxtipptipp
    Xxtipptipp skrev 2017-05-25 21:36:03 följande:

Detta gör mig otroligt glad! Vi har följts åt hela vägen. Samma problematik med graviditeten. Vi har stöttat varandra genom resan. Min bebis kämpar vidare i magen än . Men nu kämpar din på utsidan. Håller tummarna för din starka tjej ??????????????????????????????????????????

frågtäknena skulle vara hjärtan
  • Xxtipptipp
    Wickis skrev 2017-05-27 18:24:18 följande:

TS. Får jag ta kontakt med dig på något sätt? Mitt vatten gick i onsdags, 17+0..

Om du undrar något får du gärna kontakta mig med. Mitt vatten gick utan att jag hade märkt det mellan vecka 16-19. Jag och Ts har stöttat varandra hela vägen genom denna sidan. Jag är inlagd i lund sen 3 veckor tbx och har idag gått 29 fulla veckor. Mitt vatten har fyllt på sig imellan åt men just nu har jag 0 i vatten . Problem med både blödningar och infektion .

Skriv pm då svarar jag så snart jag kan.
  • Xxtipptipp
    Summerchild skrev 2017-05-28 01:17:34 följande:

Oj ....vill höra vad dom gör för att du inte ska insjukna mera. Dags att plocka ut lillen ? 29 veckor är bra jobbat. Hoppas ni båda får den vård ni behöver....grattis på mors dag vännen!

Infektionen har gått ner och jag fick antibiotika rätt in i blodet i flera dagar och så fort infektions värdena går upp så får jag antibiotika in i blodet igen. Ja ingen trodde jag skull gå såhär långt. Senat vecka 34 tar dom ut lillen. Men de tror hon kommer tidigare. Och får jag stigande infektions värden igen så tar de med ut henne om det behövs. Bebisen har haft bra värden under hela resans gång :) . Men har mötts av samma okunskap och otrevliga läkare som ts. När jag lades in i lund blev det skillnad. :)
  • Xxtipptipp
    Treansresa skrev 2017-05-28 11:11:05 följande:

Men vilken liten sötnos!! Så fin och liten:)

Hon är värkligen helt perfekt <3
  • Xxtipptipp

Inatt (31052017)föddes en helt perfekt flicka som fick namnet Freja. Men en infektion slutade i akut kejsarsnitt och spred sig till vår starka kämpe. Till Slut orkade inte ditt hjärta mer och slutade slå. Du var för perfekt för denna värld. Vårt älskade ängla barn Freja Alice Sandberg född 20170531 38cm och 1276g född i vecka 29+4. Mamma o pappa älskar dig och din stora syster är stolt över dig

De lyssnade inte på mig när jag skrek i smärtor och bad om att förlösa. Fick en kraftig infektion som nästan tog bådas liv. Tyvärr var jag den enda av oss som överlevde. Hon dog undertiden de gjorde snittet. Hennes hjärta slog precis innan de körde ner oss. Hade klagat i flera dagar på blödningarna och att de ständigt stoppade värkarna (på kvällen när inte ordenarie läkare var där) fast det var bestämt att man inte skulle göra det. Hon hade levt om de bara hade tagit allt på allvar. Nu får jag istället begrava mitt älskade barn.

Svar på tråden Vattenavgång v.18