Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

Vattenavgång v.18

Tjolahejtjolahopp skrev 2017-06-05 20:57:12 följande:

Det har hon :) Saga <3

Vilket bra val till en sån fantastisk Saga! Vår lilla tjej som ligger i magen kommer också få namnet Saga <3
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-06-05 21:49:07 följande:

Det kommer släppa som en saga hysteri .... mysigt 2017 med alla sagor. Fint stöd mammor. Saga är ett väldigt vackert namn. Då får jag säga att jag hoppas för min son att det blir en saga för honom. :)

Det kommer det nog göra. Min sambo som valde namnet, han har haft det som favoritnamn länge. Sen efter vårt tråkiga slut förra graviditeten som blev ett sent missfall i v17 pga vattenavgång så känns det verkligen som denna lilla är en Saga :) oavsett namnet på hans framtid så blir det garanterat en saga :)
  • LeyasMamma
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-08 13:42:15 följande:

Det kan vara NEC men de har liksom inte konstaterat exakt det. Det var mer som att tarmen hade vridit sig litegrann och gjort ett dåligt flöde som orsakat infektion. Så infektion i buken nu. Hoppas det inte är eller blir blodförgiftning.

De tog bort ca 1/5 av tunntarmen och det skulle inte påverka så mycket.

NEC , då skulle det ha varit en infektion som orsakat ett hål i tarmarna men det har aldrig blivit hål heller.

Men de kan själva inte säga exakt vad det är.

Hon får antibiotika nu och vi hoppas att hon mår bättre tills på måndag då nya infektionsprover tas. Hon har haft ganska ont och har fått ha intuberingen kvar och morfin. Det börjar bli bättre med smärtan för henne.

Hon är allt en kämpe den där lilla Saga! Hon visar verkligen världen vart skåpet ska stå och är övertygad om att hon kommer slå sig igenom detta med och motbevisa alla återigen vilken fighter hon är! Hon garn tagit sig till denna världen genom en lång fight och kommer göra underbara saker i sitt liv <3
  • LeyasMamma
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-07-09 21:28:44 följande:

<3 Det kommer hon verkligen! Måste nästan spara denna "tråd" till henne så hon får läsa den när hon blir stor ..

Hon har gjort såå stora framsteg idag. Hon har till och med knubbiga kinder och en dubbelhaka nu hehe :) väger ca 1400gram och är 6 veckor och 3 dagar gammal (v32+3)

Hon är fantastisk det lilla livet! Och så fin! <3 att spara denna tråden både för dig och hennes skull är en bra idé, då kommer hon få se vad hon åstadkommit redan innan hon föddes och du kommer ha ett fint minne om vilken otroligt bra mamma du är! <3

Tänk att hon hunnit bli så stor redan och tagit sig igenom så många tuffa hinder genom att lysa upp världen med att befinna sig i den och kämpa. Hon är redan en stor förebild för många andra och en revansch för alla oss som fick ett sent MF pga tidig vattenavgång. Kanske att våra små änglar kan leva genom henne och se allt gott hon kommer göra i världen :,) <3
  • LeyasMamma
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-11-25 22:17:17 följande:

Idag är Saga 6 månader. 4,9 kg, 39cm i huvudomfång och 56cm lång idag.

Vi väntar fortfarande på operation för nedläggning av hennes stomi. Det är lång kö och mycket barn som behöver opereras i Uppsala.

Här är några bilder på hennes resa under detta halvår. Min lilla kämpe. Jag är så otroligt stolt över denna tjej! O hon är alltid så glad. Hon ger svarsleenden tio ggr på raken minst :)

Men jösses vad hon är söt! Vilken rulltig liten goding hon har blivit och vad hon har vuxit!! En riktig liten kämpe den där lilla!
  • LeyasMamma

Härligt att det verkar gå så bra trots lite omständigheter :) hon är verkligen fin den där lilla! Hur ?gammal? är hon nu om man räknar om hennes ålder?:)

Svar på tråden Vattenavgång v.18