Vattenavgång v.18
Det har hon :) Saga <3
Det har hon :) Saga <3
Det kommer släppa som en saga hysteri .... mysigt 2017 med alla sagor. Fint stöd mammor. Saga är ett väldigt vackert namn. Då får jag säga att jag hoppas för min son att det blir en saga för honom. :)
Det kan vara NEC men de har liksom inte konstaterat exakt det. Det var mer som att tarmen hade vridit sig litegrann och gjort ett dåligt flöde som orsakat infektion. Så infektion i buken nu. Hoppas det inte är eller blir blodförgiftning.
De tog bort ca 1/5 av tunntarmen och det skulle inte påverka så mycket.
NEC , då skulle det ha varit en infektion som orsakat ett hål i tarmarna men det har aldrig blivit hål heller.
Men de kan själva inte säga exakt vad det är.
Hon får antibiotika nu och vi hoppas att hon mår bättre tills på måndag då nya infektionsprover tas. Hon har haft ganska ont och har fått ha intuberingen kvar och morfin. Det börjar bli bättre med smärtan för henne.
<3 Det kommer hon verkligen! Måste nästan spara denna "tråd" till henne så hon får läsa den när hon blir stor ..
Hon har gjort såå stora framsteg idag. Hon har till och med knubbiga kinder och en dubbelhaka nu hehe :) väger ca 1400gram och är 6 veckor och 3 dagar gammal (v32+3)
Idag är Saga 6 månader. 4,9 kg, 39cm i huvudomfång och 56cm lång idag.
Vi väntar fortfarande på operation för nedläggning av hennes stomi. Det är lång kö och mycket barn som behöver opereras i Uppsala.
Här är några bilder på hennes resa under detta halvår. Min lilla kämpe. Jag är så otroligt stolt över denna tjej! O hon är alltid så glad. Hon ger svarsleenden tio ggr på raken minst :)
Härligt att det verkar gå så bra trots lite omständigheter :) hon är verkligen fin den där lilla! Hur ?gammal? är hon nu om man räknar om hennes ålder?:)