Vattenavgång v.18
Har också följt denna tråd men inte skrivit något!
Men kände att jag ville lämna ett avtramp nu. Hoppas innerligt att det går bra för dig TS och Xxtipptipp här i tråden!
All styrka till er båda <3
Har också följt denna tråd men inte skrivit något!
Men kände att jag ville lämna ett avtramp nu. Hoppas innerligt att det går bra för dig TS och Xxtipptipp här i tråden!
All styrka till er båda <3
Blir så himla berörd av ditt inlägg ts! Ett sådant besked önskar man ingen i världen!!
Men jag tror på mirakel, och jag tror att dessa småttingar har mer styrka i sig än vad vi tror. Har själv en son som genomgått en hel del från dagen han föddes. Inget i närheten av det du nu går igenom. Men fortfarande något väldigt väldigt sällsynt som gjorde att han fick förlösas 2 mån för tidigt och opererad knappa 3 dygn gammal. Varenda kirurg som träffat honom, både innan och efter operation, har påtalat hur stark han är, mot de odds han haft.
Barn är otroliga kämpar. Redan nu visar din skatt dig i magen vilken styrka han/hon har. Sådan vilja att motbevisa alla som inte ser så optimistiskt vad gäller detta! Våra läkare här i Sverige är fantastiska. Vården för barn är framstående i världen. Men läkare är, liksom vi andra, bara människor de med. De följer forskningen, och vad de funnit att sannolikheten säger i fall som ditt men det finns alltid undantag och mirakel sker!
Kämpa på! All styrka till dig <3
Håller med! Tjata om att få den!! Jag fick den när jag var gravid med min son, så fort jag kom till sjukhuset fick jag den. Och då hade dom ändå inställningen att vi ska försöka hålla honom i magen så länge det går men ger ändå kortisonsprutan utifall att vi inte lyckas hålla honom inne. 1 vecka lyckades vi. Så det var jäkla tur att de gav mig den och hann ge mig två.
Var på dom!!! Håller alla tummar för er!
Så himla skönt att höra att du är på rätt ställe nu!! Fantastiskt!! Håller alla tummar för er <3 Båda två är riktiga kämpar!!
Är nog mer övertalad till ett kejsarsnitt nu igen. Pratade med ytterligare en läkare idag. Hon sa att anledningen till att man helst ser att barnet ska väga minst 2500gram vid en sätesförlossning och 32 veckor gammal är för att det är väldigt påfrestande för en sån liten bebis med en sätesförlossning Och för att innan dess är huvudet så mycket större än kroppen , så risken att huvudet kan fastna är ganska stor. Om man inte vill riskera bebisens chanser så är ett kejsarsnitt bättre. Dock sämre för mig ju tidigare det är men de är väldigt duktiga på det sa hon. Och hon sa även att man skulle aldrig göra ett kejsarsnitt på mig om man inte ansåg att bebisen har en chans. O de vill och kommer att ge den alla chanser som finns.
Nu är jag dock lite orolig att jag ska bli skickad hem igen när det har gått 28 veckor. De sa att de kommer att bestämma det med min hemstad, men till mig sa de när jag blev skickad hit att jag skulle vara kvar även efter v28 då det var ett sånt svårt fall. Så nu hoppas jag att de inte ändrar sig. Nu är det ju här jag känner mig trygg med alla läkare som jag har pratat med och vet att de verkligen har alla resurser som behövs. O de har följt mig nu och kommer följa mig några veckor till.
Idag fick jag komma till Ronald mc Donald som är för patienter och familjer. Det är jättefint här och väldigt trevligt. Så det känns bra. Nu kan även barnen komma och sova över med massor av roliga saker att göra här. O jag kan slappna av ändå :)
Men så fantastiskt TS!!!! Som alla skrivit: vilka kämpar båda två! Stort grattis <3 ni har nu en neo resa framför er. Som stundtals kan kännas jobbig och tärande men vilken trygghet ni kommer känna också. Att ni är på eätt ställe!! Folk som kämpar med er!!!
Rå om varandra, och njut av din lilla kämpe!! Var nära nära, så nära det går <3
Massa kramar till er.
Så fantastiskt fin hon är! Så mkt minnen som kommer upp hos en själv när jag såg bilderna. För 1 år och 9 mån var vår vardag också neo, respirator, solning, cpap, sondmatning och allt vad det heter.
Det är mkt känslor, förstår att du tryckt undan mkt liksom jag gjorde under den ovisa perioden tills sonen var född och opererad. Därefter kom alla känslor fram.
Ta den hjälp du får där. Vi fick prata med psykolog. Vi talade mkt med sköterskorna. Det kändes bra.
Massa kramar till er!!!
Inatt (31052017)föddes en helt perfekt flicka som fick namnet Freja. Men en infektion slutade i akut kejsarsnitt och spred sig till vår starka kämpe. Till Slut orkade inte ditt hjärta mer och slutade slå. Du var för perfekt för denna värld. Vårt älskade ängla barn Freja Alice Sandberg född 20170531 38cm och 1276g född i vecka 29+4. Mamma o pappa älskar dig och din stora syster är stolt över dig
De lyssnade inte på mig när jag skrek i smärtor och bad om att förlösa. Fick en kraftig infektion som nästan tog bådas liv. Tyvärr var jag den enda av oss som överlevde. Hon dog undertiden de gjorde snittet. Hennes hjärta slog precis innan de körde ner oss. Hade klagat i flera dagar på blödningarna och att de ständigt stoppade värkarna (på kvällen när inte ordenarie läkare var där) fast det var bestämt att man inte skulle göra det. Hon hade levt om de bara hade tagit allt på allvar. Nu får jag istället begrava mitt älskade barn.
Vad underbart att höra att allt går bra för er!! Så kul att du fortsätter att uppdatera. Ta hand om er! Kram
Vad roligt att läsa!!
Så stor hon blivit och fin. Jättesöt!
Tack återigen för att vi får följa er!!