• Nykär15

Vattenavgång v.18

Betty20 skrev 2017-05-09 09:10:59 följande:
    Jag har länge känt att sjukvården gett upp i detta fall. Ingen inläggning har varit aktuellt, ens i akuta situationer, utan TS har fått ligga hemma och försökt sköta allt själv. Mycket märkligt. Och som du skriver, injicering av fostervatten tycks ha funkat tidigare, jag har läst om ett fall här på Familjeliv där det fungerade. Men där var kanske hålet i fosterhinnan mindre, här verkar ju vattnet rinna ut rätt omgående, så det är kanske därför de inte anser det vara lönt, men å andra sidan är det knappast något de kan på förhand veta. Det kanske är värt några sprutor fostervatten per dag och ger tillräcklig träning. Ingen vet.

Har inte helt skrivit något innan men följt tråden. 

Jag tänker, cerklage och påfyllning med fostervatten och sedan kortisonsprutor borde ju ge bäbisen en chans? 

Kan man inte kontakta pressen och få upp ögonen för att någon får ligga hemma och kämpa för sitt barns överlevnad? 

Läkaren känns ju väldigt öppen och ärlig i vad som kommer hända, jag tror inte det är för att vara kall eller elak, utan för att ge en bild av hur det kommer kunna att bli och ge TS möjligheten att välja själv hur hon vill ha det. 

Men, nu lever ju barnet och jag tycker verkligen de borde göra några försök i att få lungorna att mogna medan den lilla ligger skyddad därinne och ändå har en chans till att hämta sig. Eller blir lungorna skadade och omöjliga att utveckla om man är utan vatten så länge? Kanske saknas forskning. 

Jag håller alla tummar och tår för ett mirakel för dig och din bäbis, att den lilla ska tillhöra procenten som klarar sig. Hjärta Kämpa!

• Nykär15

Kanske har någon läst och tipsat dem här...låter ju nästan som så. Men vad underbart att ni blir inlagda och får möjlighet till hjälp och övervakning och är på plats om något drar igång. Hoppas de kan tänka sig ge kortison och att liten får lite vatten om du nu kommer få ligga ner mycket...

• Nykär15
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-05-10 16:43:15 följande:

Nu är jag här på akademiska på BB. Jag kom hit runt lunch och har fått ge all information från början eftersom de inte har fått någon journal på mig. Så de kommer att göra om allt.

Jag har fått tagit blodprover, lyssnat på hjärtat , de har även lyssnat på mitt hjärta , lungor och tagit blodtrycket . Allt är bra. De har känt på livmodern som är två tre fingrar över naveln.

Enligt dem här så räknas jag som 24+0 idag då de räknar 40+0 som fullgånget.

Ikväll så kommer jag att få en kortisonspruta, och ytterligare en efter 24h.

Efter att jag har berättat allt som hänt så verkade de förvånade och sa: -JAHA, så de har bara gått och väntat på att allt ska sätta igång och att bebisen ska dö vecka efter vecka?

Även om prognosen är som den är, så har INGEN här (utav alla som jag träffat ) pratat som om det inte finns en chans. De säger bara vad som kan göras och hur vi ska hjälpa bebisen på bästa sätt.

I morgon kommer de göra ett ultraljud igen.

Så klart så gick min laddare till iPhone sönder. Så nu vet jag inte när jag kan ladda telefonen igen. Men får hoppas det löser sig snart.

Underbart att höra! Skönt de ger kortison och att de gör sin egen bedömning - önskar er alla lycka och hoppas bäbisen kämpar på!
  • Nykär15
    Xxtipptipp skrev 2017-05-04 10:48:00 följande:

Inatt gick vattnet . Vaknade av att det forsade ur mig. Ambulans in till lund och medecin för att stoppa värkarna och kortisonsprutor för lungarna. Är inlagd nu i lund till minst vecka 28. Är i vecka 25+5

Hur går det för dig? 
Svar på tråden Vattenavgång v.18