• 8295

Vattenavgång v.18

Jag har inte haft någon för tidig vattenavgång, däremot störtblödning i v 22. Prat om kejsarsnitt, 10% överlevnad, inlagd och sängliggandes flera veckor. Moderkakan hade gått sönder i ena kanten. Sonen fick 2 doser kortison för att lungorna skulle snabba på sig.

Rädslan och ångesten du känner levde jag med också. Minns hur jag låg där på sjukhuset nattetid sömnlös och kramade den lilla mage jag hade. Jag var livrädd att de skulle behöva plocka ut honom redan, trots att neonatala hade ett team redo och pratat med oss flera gånger om deras plan. Resten av graviditeten var jag rädd för att ens röra mig ifall moderkakan skulle gå sönder ännu mer.

Han föddes i v 41, fullt frisk. Idag är han strax över 6 månader och varje natt ligger jag och håller om min skatt, så ofantligt tacksam över att vi överlevde.

Jag känner med dig i hjärtat, och hoppas hoppas hoppas att ni också överlever.

• 8295

Kan det vara så att dom inte gett dig kortison på grund att det inte kommer funka utan fostervatten? (Jag har ingen aning, bara en tanke jag hade)

Mig pumpade dom i kortison så fort som möjligt v 22+5.

• 8295

Äntligen händer det grejer! Fyfan så skönt. Oj vad jag hejjar på dig och din lilla, ni både är så oerhört starka och modiga som fortfarande lever med alla de mörka besked du fått höra hittills.

Jag låg i Umeå med mina komplikationer, och jag förstår din lättnad över att vara omgiven av team som har kunskap inom såna här ovanliga grejer. Positivitet kan göra under, sluta aldrig kämpa!

• 8295

Jag blir så lycklig av att få höra detta. Fy i helvete vad du kämpat för din dotter, du klarar nog den här resan också! Som du märker har du väldigt många människor här i tråden som hejjar och skickar kraft.

Jag själv (som alla här) har blivit så berörd av din resa och din kamp, känn dig inte ensam! Grattis till din kämparprinsessa och lycka till framöver kära du <3

Svar på tråden Vattenavgång v.18