Inlägg från: stocktown85 |Visa alla inlägg
  • stocktown85

Vattenavgång v.18

Håller tummen för dig och ditt barn!!!
    Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur ett sådant besked påverkar en men jag hoppas att du trots allt orkar stå på dig för att få den vård som du borde ha.
    Ring och tjata om att få sprutan varje dag tills det ger med sig.
    Med tanke på att det saknas adekvat forskning på just det området som berör dig gör att de inte kan ge några bra motargument. Stå på dig och säg att det inte finns nått att förlora!

All lycka till dig!!!

• stocktown85
    Anaerob skrev 2017-05-09 08:39:36 följande:

Om att springa iväg med bebisen är att kapa navelsträngen direkt och beröva den stora delar av sitt blod, skulle jag säga nej.

För bebisens skull och med de förutsättningar som finns är det i min mening viktigt att denne fårvaktare sitt blod, detta gör att bebisen får mer ork och större chans till överlevnad. Det finns ingen läkare som så snabbt och smidigt kan ge barnet det denne behöver, vilket moderkakan kan.

De många prematura bebisar avnavlas fort och får inte sitt viktiga blod. Och som vi vet är blodbrist inte optimalt på något vis.

De kan och bör starta neonatal upplivning på rummet med intakt navelsträng. Och närhet till dig, den enda tryggheten bebisen har. Och när moderkakan gjort sitt jobb förflytta bebis till neonatalen.

Nu är det ju aldrig så pass svart och vitt som du får det att låta (säkert inte din mening).

Hade inte läkarna kapat navelsträngen redan innan vår dotter var helt ute och drog ut henne för att sedan springa iväg till återupplivningrummet, så hade inte hon varit vid liv idag.
    När det handlar om att rädda ett liv så är navelsträngens kapande eller icke kapande sekundärt. Det primära är att få igång lungorna för att starta upp alla kroppens vitala organ.
  • stocktown85

STORT GRATTIS!!!
    Du och din dotter imponerar mig så otroligt mycket och jag önskar dig och din familj all lycka till i framtiden!

Svar på tråden Vattenavgång v.18