Vattenavgång v.18
Har följt din tråd här ett tag och hoppas verkligen allt går bra <3 har läkarna sagt hur länge man kan gå utan vatten?
Men tydligen kan de injicera vatten till barnet, har de pratat om det TS?
Har följt din tråd här ett tag och hoppas verkligen allt går bra <3 har läkarna sagt hur länge man kan gå utan vatten?
Jag har varit på undersökning idag och det ser ut som vanligt. Alltså inget vatten nu heller. Så prognosen ligger då fortfarande på 1% att den skulle klara sig eftersom lungorna inte kan utvecklas utan vatten.
Jag frågade om det förvärras ju längre den ligger utan vatten och om det är större chans för den att överleva om man tar ut den tidigare och det är det ingen som har någon forskning på för man vet inte hur lungorna utvecklas i magen mer än att de behöver vatten. Så säg att lungorna skulle ha fått vatten ett tag , så det man inte vet är om de kanske blir "stela" av att ligga tex två veckor utan vatten eller om det bara har betydelse att de får någon träning alls. Så ingen vet vad som har betydelse egentligen :/ eller vad som då är bäst.
Bebisen ligger i säte. Då betyder det att om den kommer nu så skulle man egentligen behöva göra ett kejsarsnitt men hon tyckte inte man skulle göra det eftersom det är för svårt så här tidigt i graviditeten och det skulle skada mig för mycket. Annars kunde man hoppas på en snabb förlossning så huvudet inte tar för lång tid men hon sa ändå att prognosen är så dålig. Man kommer heller inte kunna vända bebisen innan även om den växer på sig eftersom det inte finns något fostervatten. Den kommer heller inte vända sig själv. Nu ligger den alltså med rumpan nedåt och fötterna och händerna över huvudet. Så undrade hon om jag ville att de skulle dra iväg med bebisen och försöka liva upp den trots att de inte tror det är bra prognos, eller om jag vill ha bebisen hos mig de minuterna som den kommer leva.
Jättetråkigt att läsa det du skriver. Varför kan de inte injicera fostervatten nu? Så barnet hinner träna lungorna lite? Kan du få en second opinion? Be att få träffa läkare i Uppsala? Om du hittar barnvakt till barnen skulle du inte kunna vara inlagd en vecka, få fostervatten injicerad och sen få sprutorna för lungmognad och sen göra KS? De måste väl hjälpa dig bättre nu när du passerat vecka 22?
Det känns som om läkaren gett upp, gör inte det du också TS. Självklart ska de försöka få ditt barn att överleva trots att oddsen är dåliga.