• Sophiasophia

Första gången IVF Maj 2017

Rosenblad skrev 2017-06-03 19:47:12 följande:

Förra Söndagen den 28e fick jag tillbaka ett 4 cellgift embryo. Då borde jag va på ruvardag 6 idag eller?

Har mensvärk lite då och då varje dag, kommer ibland som hugg men som släpper snabbt, mycket svårt att kissa i Tis-Ons. Sprang flera gånger på toan på natten och försökte men det kom några droppar bara men var jätte kissig. Trodde jag åkt på urinvägsinfektion. Men det släppte som tur var... Kommer att tjuvtesta imorgon. Jag tog Otrivelle sprutan förra Onsdags den 24e 21.00. Och den borde va ute idag efter 10 dagar? Eller är det efter 12 dagar?

Yes, då är du på rd 6 :) Ovitrelle går ur kroppen efter 10 dagar som senast, har varit med om att det gått ur redan på dag 7.

Jag tjuvtestade rd 5, men då var plusset sjuuuuukt svagt. Men vi var 3 som ändå såg det.
    Rd 5 hade jag hemsk mensvärk på kvällen men sen dess har det släppt och har inte direkt kommit tillbaka. Jag har dock varit gravid förut så jag får för mig att min livmoder inte är lika tajt och därför kanske inte smärtar lika mycket som första gången den tänjdes ut. Då hade jag molvärk tidigt.
  • Sophiasophia

Våra graviditeter är väl inte känsligare än "vanliga"?! Jag promenerade en mil idag och började känna mig öm i livmodern (känner inte direkt något alls annars), och nu blir jag nojig över att jag rört mig för mycket. Sköt på min sons cykel i uppförsbackarna och blev rätt trött i kroppen, men jag är van att gå. Man borde väl inte få missfall av motion utan det är väl om det är nåt fel på embryot?!

Tyvärr åt jag massa rödbetor (typ 2 stora hela) i en vegetarisk sallad till lunch så jag kommer ju kissa rosa imorgon och bli jättenojig av det oxå (även om jag ju VET att jag ätit rödbetor nu)

• Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-04 15:55:06 följande:
    Kan vara att din kropp bara tycker att du kanske ska ta det lite lugnt ett tag. Motion är bra oavsett gravid eller inte. Så jag tror inte att det är möjligt att få missfall av att gå en mil. Däremot ska man lyssna på kroppen såklart så om du fick ont efter det så kanske du ska ta det lite lugnare. Kortare promenader kanske?:)

Vet faktiskt inte om våra är känsligare än "vanliga" graviditeter. Det borde intr va så, om det inte är nå fel på embryot Då, men de kan de ju va i "vanliga" oxå..

Kram till dig iallafall, och vila lite så blir nog kroppen glad igen :)
    Tack snälla! Har vilat massvis ikväll, är fortfarande lite molig i livmodern, men det kan ju vara växtvärk som börjar göra sig påmind.
  • Sophiasophia
    Rosenblad skrev 2017-06-04 21:28:46 följande:

Hmm dag 11 efter Otrivelle och svagt positivt i eftermiddags. Ska testa imorgon bitti om det är starkare med morgonurin.

Oj, vad spännande, och tidigt!! Uppdatera hur testen ser ut idag :)
  • Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-05 21:48:56 följande:

Nu har jag ett femdagars embryo inne i mig som jag hoppas kommer växa till att bli vårt älskade lilla barn!! Vill bara att dessa 13 dagar skall gå.. vi fick reda på att detta femdagars embryo var av toppklass men jag trodde kanske att fler av de 12 befruktade skulle hamna direkt i frysen. De sa att 1 lika bra hamnade till frysen och några andra odlas vidare till imorgon.. förhoppningsvis räcker det med ett till frysen för ett syskon men efter att ha sett allt på skärmen idag med UL så ser allt så skört ut, som om man kissar för hård så trillar det ut (vet ju att det inte är så). Har ni fått speciella råd på vad man kan äta? Jag vet ju vad man ska undvika. En vän sa till mig att äta mkt Varm mat för då trivs embryot i magen.

Förstår verkligen känslan. Men jag var på gröna Lund med min snart 4-åring dagen efter insättning och åkte massa attraktioner och det fäste sig ändå :)
  • Sophiasophia
    Kiim0 skrev 2017-06-05 16:02:08 följande:

Fick samtal från rmc idag, jag slipper vänta till efter sommaren. Dem hade plats för oss nu i juni också, så på onsdag får jag äntligen börja med sprutorna????

Åh vad härligt!!! Skönt att slippa vänta!
  • Sophiasophia

Usch, sen igår kväll har jag molvärk både i ryggslut och mage. Det lättar mellan varven men man blir ju orolig. Jag har ju inte haft så mycket av den varan denna gång. Är i 4+4 idag.

Hur mår ni?

Ni som fått ultraljuden inbokade, vilken vecka kommer ni vara i då?

• Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-06-06 07:23:12 följande:
    Jag mår bra tack! Lite molvärk ibland, ömma bröstvårtor och supertrött. Skulle kunna sova bort hela dagarna.

Jag har bokat den 20:e, om två veckor och då är jag i vecka 8. 5+5 idag så då borde det vara 7+5 då :)
    Åh vad härligt att ha så nära! Efter det kan man ju slappna av lite iaf. Tydligen är rusken för missfall när man sett ett hjärta slå så tidigt väääldigt liten.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-06 07:50:37 följande:
    Ja har ont fortfarande varje natt jag med. Tror det är växtvärk bara. Inget att oroa sig för <3

Jag mår Okej. Lite ont somsagt emellanåt. Och så är jag sjukt trött. Sover 12-15 timmar per natt utan problem. Ändå såå trött på dagarna efter jobbet.

Sen är jag väldigt svullen och gasig i magen. Känns att det arbetas på där nere:)

Jag fick ul tid den 21a. Är då i vecka 8. (7+4) .. :)
    Det är kul att jag tycker att ni ligger ÅR före mig, och så rör det sig om en vecka :D

Gissar att jag får ultraljud veckan efter dig och kastrullen.

Nä, molvärk hör väl till. Känner att jag är lite extra nojig denna gång.
  • Sophiasophia
    Rosenblad skrev 2017-06-06 12:28:10 följande:

Okej..börjar tvivla på mina egna ögon. Vist är där ett streck? Kom upp inom 3 min. Inte morgonurin. Och vist ligger jag rätt till i tiden för att kunna va konstaterat gravid? Även om saker kan hända fram till BIM. Äggplock den 26e, 11 dagar sen. Återföring 28e, 9 dagar sen. Jag har sånn stark mensvärk hela tiden så jag går bara och tänker på mens hela tiden. Haft det i flera dagar.

Jag ser absolut ett streck. Spökstreck går sällan att fota.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017