natsch skrev 2017-05-15 11:21:15 följande:
Hej!
Läser och följer er kamp med spänning! jag och min man är också ofrivilligt barnlösa, inget "fel" på någhon av oss, realtivt unga (29/32 år) men himla frustrearde ;)
Nu tar jag nässpray- jag kör det lpnga protokollet och har sprayat i drygt 1 vecka. Var först rädd att det inte funkade då jag inte känt av några biverkningar men idag är jag superträött coh när jag tänker efter har jag varit mer svettig i helgen än vad jag vanligtvis är. Väntar på att få blödning nu, vilket jag ska få då jag började spraya på cykeldag 21. Borde komma närsom. Ska fortsätta spraya tom nästa onsdag då jag ska på ultraljud för o kolla läget. ev. börjar jag sedan med sprutor (de man vrider upp som en penna).
Spännande att änligten vara igång efter nästan 2 års "kämpande" hittils tycker jag väntan har varit väsrs, nu känns det mest skönt att vara igång samtidigt som det är lite av en sorg att inte lyckas på naturlig väg såklart.
Tack för att man inte är ensam i detta iafl, blir lättad av att läsa om era resor ovan. Ensam är inte stark :)
Kärlek till er!
Hej och välkommen hit till oss :)
Till att börja med vill jag säga att du har helt rätt i det du avslutade ditt inlägg med, ensam är inte stark. Så himla sant. Speciellt i ett sånt här skede i livet. Man tror man verkligen behöver någon att prata med som går igenom samma saker. Jämföra, diskutera, vänta och hoppas med.. Oavsett om jag har 2 personer som är dom närmaste i mitt liv som vet om våran resa, så kan man inte prata med dem på samma sätt eftersom dom inte har en aning om vad man går igenom..
Kul iallafall att du är igång med spray och sprutor.. Jag tror inte att biverkningar är något man ska haka upp sig på dock, alla är ju så himla olika så de "tar" säkert på olika vis på alla kvinnor.
Hoppas att din mens kommer igång så att du oxå kan börja spruta.
Jag har sprutat i 14 dagar idag. Tog sista och avgörande sprutan igår, ovitrelle, som gör att ägglossningen skall sätta fart, så imorgon kl 08 blir det äggplock. Är super nervös och förväntansfull. Men det ska nog gå bra det med :)