• alade

Första gången IVF Maj 2017

fanola skrev 2017-06-18 18:05:37 följande:

Men körde ostimulerat den här gången. Dvs ej äggplock utan naturlig cykel.. Så ska ja ta från dagen då jag tog ägglossningssprutan? Men ägglossningen är ju iaf någon dag senare..

Jag skulle räkna med att återföreningen var 2+5.
  • alade
    Anonym (Worried) skrev 2017-06-18 19:09:39 följande:

Spökstreck ? Jag ser de tydligt

Det syns tydligt. Ser det ut att vara rosa eller typ grått?
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-18 19:27:15 följande:

Är det konstigt att det står vecka gravid 1-2 på Clear blue digitaltestet idag på testdagen precis som i måndags och inte 2-3? Är idag på ruvardag 18.

2-dagars?

Var det morgonurin? Har du kissat nån gång under natten?

Här på FL verkar många tycka att det testet säger lite vad som helst och skrämmer upp folk i onödan, men jag har ingen koll själv.
  • alade
    Villhabulle skrev 2017-06-18 20:22:15 följande:

Skrev fel, testdag dag 18, ruvardag 13 :) ej morgonurin men 5dagars

Det står i instruktionerna till testet att veckoindikatorn bara visar rätt med morgonurin, så det är antagligen därför.
  • alade
    Anonym (Worried) skrev 2017-06-18 20:44:27 följande:

Kollade igen och de var mer rosa

Är det rosa finns det gott hopp om svagt positivt. Testa igen om några dagar!
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-06-20 08:55:48 följande:

Du måste uppdatera hur det har gått! Jag tycker inte heller att jag har så mycket symptom längre. Är illamående till och från under dagarna men det tror jag är kopplat till Lutinus som jag fortfarande tar 3 ggr per dag. Jag har mitt ultraljud om 6 dagar och känner mig oxå nervös.

Åh. Jag trodde att man skulle få sluta med lutinus efter positivt på TD. Ska man fortsätta alltså? Hela mitt underliv är torrt och kliigt av det där vita jäkla kladdet och att behöva ha trosskydd/binda jämt. Har halvt längtat ihjäl mig efter att sluta.
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-06-20 09:24:30 följande:

De flesta verkar sluta efter testdagen. Jag går på Sophiahemmet i Stockholm och de har rutinen att man fortsätter fram till första ultraljudet.

Jag pratade just med repro och de sa att jag får sluta. Så skönt!

Fått tid för VUL 5/7, då är jag 7+1. De stänger för sommaren den 7/7. Väldigt skönt att jag hann få tiden innan och att det dessutom blev inom min lilla semester. Om det inte ser ut som det ska hinner jag i alla fall landa några dagar innan jag behöver jobba.
  • alade
    Kiim0 skrev 2017-06-22 10:27:11 följande:

Jag kommer nog aldrig få barn. 12 ägg och inte ett enda befruktades. Förstår inte ens hur det är möjligt. Livet är så orättvist.

Vi hade 16 mogna ägg första plocket och inga befruktades. Så jag vet känslan allt för väl. Låt er sörja och ta hand om varandra!

Till nästa gång kanske de gör som för oss och kör med icsi. Jag blev gravid på vårt andra försök med hjälp av den metoden.

Kram!
  • alade
    Kiim0 skrev 2017-06-23 07:16:17 följande:

Tack så mycket alade, du gav mig just lite hopp. Jag ringde och pratade med labbet igår och hon förklara för mig att jag förmodligen skulle få göra icsi nästa gång. Det är bara den här långa väntan som är så jobbig. Får inte försöka igen förrän augusti.

Värst av allt är att det har tagit så hårt på min sambo. Han tror att det är något fel på hans spermier eftersom att inga ägg blev befruktade. Har försökt förklara för honom att det inte stämmer men jag ser på honom att han fortfarande är jätte ledsen.

Väntan är jättejobbig, jag håller med. Jag startade upp med andra försöket två månader efter det första och de två månaderna kändes som en halv evighet. Förutom att vårt färskförsök faktiskt tagit sig och lett till graviditet har vi två embryon i frysen också. Så det finns gott hopp!
  • alade
    Kiim0 skrev 2017-06-23 08:41:00 följande:

Tack ännu en gång, du har verkligen fått mig att inte ge upp än.

Och grattis till graviditeten, är jätte glad för din skull.

Kram

Tack så mycket!

Jag hoppas att ni får lika fina resultat! Kram
  • alade
    Mjbo skrev 2017-06-28 17:07:09 följande:

Idag slutar våran lycka.

Varit på ul idag igen efter att den såg för liten ut förra veckan.

Den är exakt lika liten än som den var förra veckan, och dessutom har hjärtat sluta slå.

Jag går sönder inombords. Vet inte vart jag ska ta vägen. Det här är det värsta jag vart med om i hela mitt liv.

Nu ska tabletter tas för att starta missfall och få ut allting, men det får jag inte göra fören nästa vecka, vet inte varför, men det var reglerna.

Jag önskar er alla stort lycka till i framtiden iallafall, och jag hoppas att ingen av er ska få vara med om detta.

Åh, jag beklagar!

Som jag uppdaterat idag med hopp om att få höra goda nyheter från dig. Har tänkt på dig hela dagen.

Massor av kramar! Jag hoppas att sorgen går att bearbeta på ett bra sätt och att ni tar er ut på andra sidan med krafter för nya försök någon gång i framtiden.
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-06-29 15:08:09 följande:

Allt såg bra ut för mig idag, hjärtat tickar och storleken rent fysiskt är 8+1 (fast 7+6 på riktigt).

Troligen är det lutinus som fått min tapp/mina slemhinnor att blöda så den slutar jag med idag. Sååå skönt även om det känns läbbigt att sluta tvärt. Men läkaren sa att det är ok, så då litar jag på det.

Skönt att höra! Grattis till lyckat VUL!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017