Första gången IVF Maj 2017
Förstår att det känns som en evighet tills dess! Jag tycker de är en evighet tills på söndag haha :D
Hoppas du kan sysselsätta dig med nånting tills dess så dagarna går fort :) :)
Förstår att det känns som en evighet tills dess! Jag tycker de är en evighet tills på söndag haha :D
Hoppas du kan sysselsätta dig med nånting tills dess så dagarna går fort :) :)
Nä de är väl ca 10-12 dagar efter ägglossnings sprutan kan ge utslag, så det är lite osäkert. Jag kommer nog testa varje dag så ja förstår dig helt och hållet om du testar haha :D återkom med besked hur de fått varje gång:D
Tack snälla! Det är ungefär så jag mår just nu oxå, dock har man ju fått i sig en del smärtstillande idag så egentligen kanske jag inte har en aning om hur det känns :D
Hoppas jag får lika bra resultat som du. Känns tryggt att du oxå hade många ägg utan att bli överstimulerad. Kan tänka mig att det är en lång väntan nu!
Nej då borde de ju inte va falskt positivt om de står så på fass! Gud va nära du är nu, jag är så avis!! :D haha. Tänk om du får plus! Vilken känsla! Men kom ihåg att ha i baktanke att de kan va felvisande, oavsett negativt eller positivt om du tar tidigare, så du inte blir besviken mer än nödvändigt ;)
Hoppas så för din skull! Vilken dag va de du gjorde din insättning? Minns inte riktigt.. :/
Gryyyym inställning!!! Håller tummar och tår! Känns ju extra peppigt att läsa om folk som får till det på första försöket just nu :) det gör mig jättemotiverad.
Just det du gjorde återföringen samma dag som jsg gkorde äggplocket:)
Ja jag förstår att de är svårt att hålla sig. Ja är glad om ja ens kan hålla mig en dag efter 10e dagen efter sprutan haha :D stort lycka till om du tar test imorgon!! Jag ska på återföring imorgon. Sjukt spännande! :)
De gör inge ont med återförandet va? :)
En fråga. Jag har fått tid för äggåterföring på mån, i mina papper står det oxå att jag ska börja med lutinus på måndag (som jag ska ta morgon, lunch och kväll). Men jag blir lite förvirrad om jag ska ta dem på morgonen och lunchen på måndag oxå, alltså innan äggåterföringen som sker kl 14.
Jag tog lutinus fram till vecka 34 i min förra graviditet och vet att det oftast blir en "smet" kvar vid livmodertappen. Spontant tänker jag att detta inte är optimalt vid insättningen?!
Har ni tagit lutinus i n n a n återföringen?
Dåså :) va bra.
Tack för de lugnande orden :)
Hur gamla va ni du och din sambo? :)
Jag är på ruvdag 6 och ska testa 29/5.
Är det någon som har planerat att ta test innan testdag?
Om jag skulle haft min vanliga cykel så ska jag ha mens på tisdag och jag är sugen på att testa men jag vet inte om jag vågar. Har ju läst om folk som har fått både falska positiva och negativa resultat.
När hade du testdag? Satte du in en blastocyst?
Är det mer än 10 dagar sen ovitrelle så finns det ju inget som hindrar att man tjuvtestar om man känner för det. Man m i n s k a r ju inte sina chanser att bli gravid för att man gör det ;)
Det där är nog bara vilken läggning man har. Jag vill långsamt förbereda mig på ett eventuellt minus, då blir jag mindre besviken på nåt sätt. Då är det väntat. Och väntan känns mindre jobbig då tycker jag.
Med ivf vet jag ju inte hur det funkar dock. Med sonen testade jag plus 10 dagar efter ägglossning, men så kan man väl inte räkna nu?!