STHLMivf17 skrev 2017-05-17 21:11:52 följande:
Hej tjejer,
Så kul att vi blir fler i denna tråd. Jag måste säga att jag verkligen uppskattar att läsa om era olikheter i både tankar, partnerskap och hur ni mår och reagerar i de olika stadierna. Det får mig att känna mig normal.
För att uppdatera er nya är vi helt barnlösa, inga direkta "fel" hittas. vi kör korta protokollet och idag, på dag 10, hade vi ett andra ultraljud där man kunde konstatera att jag har ca 20 mogna ägg som är runt 20mm. Utöver det fanns ett helt gäng till som inte var riktigt lika stora ännu. Inte undra på att man känner sig "bajsnödig", det är fullt där inne;)
Det var både bra och dåligt. Det som är bra är att jag får ta äl-sprutan redan ikväll och äggplock på fredag. Dåligt är att vi måste frysa ner allt, för att det finns hög risk för överstimulering. Så, vi hinner 1 chans innan sommaruppehållet. Är ändå tacksam att de behandlar med stolthet och inte bara kör på. Jag är hellre frisk och mår bra genom det hela än att riska en överstimulering och bli sjuk. Så, lite nervös för sista sprutan och framför allt äggplocket. Stort tack till alla er som ligger före mig och har delat med er om er upplevelse kring äggplocket. Kram
Haha ja med så många äggblåsor är det inte konstigt att det känns fullt i buken :)
Spännande med ägglossningsspruta! Jag tycker också det verkar bra att de är mån om dig och din hälsa, även om jag förstår att ni såklart hade velat få tillbaka nåt embryo också. Ser fram emot att höra fortsättningen!