• Rosenblad

Första gången IVF Maj 2017

Sophiasophia skrev 2017-06-05 09:50:25 följande:

Oj, vad spännande, och tidigt!! Uppdatera hur testen ser ut idag :)

Ja men jag litar inte alls på mina svaga streck, det blev exakt likadant idag så jag får vänta och se om det blir starkare. Har ju testdag den 13e från kliniken så är lite tidig! :)
  • Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-05 16:13:06 följande:

Ett positivt är alltid ett positivt;) prova ta digitalt. Ja fick plus på digitalt på rd8 med en 5dagars :)

Jag vågar inte lita på det än för jag är rädd att något ska hända fram till testdag. Men ska köpa ett digitalt iallafall :) Vågar inte tro för mycket och vill inte berätta för tidigt för min man för jag vill inte göra han besviken om det visar sig att mensen kommer eller tidigt missfall.
  • Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-05 18:44:48 följande:

Okej, ja det förstår jag såklart. Gör som det känns bäst för dig och din man såklart. Lycka till! :)

Jag fortsätter testa som den testoman man är haha men berättar inget för han förens testdag :) Men där är ju ett streck så hoppas bara de stannar :) Tack desamma!
  • Rosenblad
    Kiim0 skrev 2017-06-05 16:02:08 följande:

Fick samtal från rmc idag, jag slipper vänta till efter sommaren. Dem hade plats för oss nu i juni också, så på onsdag får jag äntligen börja med sprutorna????

Gud va skönt att få ett försök innan sommaren :)
  • Rosenblad

Okej..börjar tvivla på mina egna ögon. Vist är där ett streck? Kom upp inom 3 min. Inte morgonurin. Och vist ligger jag rätt till i tiden för att kunna va konstaterat gravid? Även om saker kan hända fram till BIM. Äggplock den 26e, 11 dagar sen. Återföring 28e, 9 dagar sen. Jag har sånn stark mensvärk hela tiden så jag går bara och tänker på mens hela tiden. Haft det i flera dagar.
  • Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-06-06 13:28:07 följande:

Jag ser absolut ett streck. Spökstreck går sällan att fota.

Va bra att fler ser de :)
  • Rosenblad

Tog nyss ett till test efter några timmars paus från att kissa. Känns overkligt.. Men vågar inte berätta för sambon än om något skulle hända. Men jag tror nog jag är gravid! :D Trodde aldrig jag skulle skriva de. Lyckas med först ivfen efter 2,5 år och två inseminationer. Hoppas bara de håller sig till testdag om en vecka!!
  • Rosenblad
    alade skrev 2017-06-06 14:54:02 följande:

En nyfiken fråga till er som inte vill berätta för era partners direkt - varför inte? Jag skulle aldrig ta ett graviditetstest utan att min sambo är med för att kolla resultatet. Han längtar precis lika mycket som jag gör och ser fram emot testdagen jättemycket. Han skulle antagligen bli ledsen om jag höll något hemligt för honom, bra som dåligt, när det kommer till detta. Och vore jag den som är "passiv" partner vid ivf skulle jag känna likadant.

Nu låter det anklagande, i text och hårt som det ofta blir, men jag menar inte att döma någons sätt. Alla gör det som de finner bäst och jag vill inte lägga mig i. Jag är bara genuint nyfiken på hur ni tänker kring det.

Jag vill vänta till testdagen med att berätta för att jag tjatat sönder han om graviditetstest i 2,5år. Har trott att jag varit gravid många gånger och han säger själv att han vill inte höra om att jag tror att jag är gravid längre utan han vill att jag ska komma till han den dagen jag vet att jag är gravid och berätta. Gör det för att skydda han för att inte meddela att han ska bli pappa och sen ta tillbaka de. Och han tror inte heller på något innan testdagen, han litar på kliniken och tycker att det är den dagen som gäller så han kommer inte tro på något innan dess.
  • Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-06 16:07:49 följande:

Grattis!!! :)

Tack, hoppas den lille vill stanna kvar bara :)
  • Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-06-06 16:08:19 följande:

Aah, men då har ni ju en tydlig överenskommelse. Då är det ju fint att du respekterar hans vilja.

Jag vill ju berätta allt för han men han vill inte veta något förens datumet kliniken sagt och jag tror inte heller på det till 100% förens det är positivt den dagen och mensen uteblir. Förväntar mig mensen fortfarande för man är så van att den kommit varje månad och besvikelsen efter de. Men förhoppningsvis stannar de kvar de återstående 6 dagarna :)
  • Rosenblad
    Essie32 skrev 2017-06-07 09:21:47 följande:

Jag har äntligen slutat med nässpray och får ta första sprutorna ikväll! Det har varit 2 tuffa veckor.. jag kände mig väldigt nedstämt och tog en paus från fl.

Jag har snabbt läst igenom och ser att så många har plussat! Grattis alla ! Det ger mig hopp om att även jag kan lyckas med min första ivf. Jag hinner ju precis innan sommar och försöker bara fokusera på själva ivf och inte tänka/planera för ev plus. Men inners inne håller jag tummarna för mig själv att allt kommer fungera så som det ska för att kunna se mitt första och så efterlängtat plus!

Jag börja med sprutor ikväll och första vul samt blodprov (på CVL ) på onsdag nästa vecka! Så spännande att se om någonting växer.. jag tar 225 bemfola och 225 menopur.

Igår kväll förberedde jag menopur. Så taggad!

Jag är långt efter er alla här..Finns det någon här inne som håller på med sprutor eller väntar på äggplock?

Kram och stort grattis igen till er alla!!! <3

Va skönt att komma igång med sprutorna :) Och att du får börja innan sommaren, bara det kändes bra tyckte jag, för har man väl bestämt sig för ivf/kommit fram i kön så vill man ju börja direkt och inte vänta på att kliniken ska öppna! Jag försöker att hela tiden se delmål. Ta sprutan varje dag som ett mål, hålla samma tid och veta att man gjort sitt varje dag när man går och lägger sig. Sista sprutan ett mål, ha en dags paus är ett mål, älsprutan, äggplock.. ja du vet ju att allting kommer hända snart och nu är du igång :) Tiden kan kännas seg och det är vi ju väl medvetna om alla här.

Lycka till med sprutorna, jag har också kört med Menopur och de sägs ju ge färre men bra ägg och jag fick inte så många ägg men det jag fick blev jag gravid på :D Även om jag i stunden tänkte att man måste ju ha 15 ägg minst för att ha en chans men icke!
  • Rosenblad

Kul att läsa om era uppdateringar :)

Jag har både igår och idag haft lite ljusbrunt i lutinus kladdet. Men jag tror det är ömma slemhinnor. Är fortfarande rädd att mensen ska komma men testar starkare positivt för varje dag som går och snart är det testdag på Tisdag. Men har inte vant mig vid tanken på att jag är gravid, känns så omöjligt. Vågar inte riktigt va glad än :S

• Rosenblad
    alade skrev 2017-06-11 08:49:19 följande:

Jag testade och det blev positivt!

"Gravid 1-2" står det.

Nu hoppas vi att liten hänger kvar över BIM (Som är imorgon) och officiell testdag den 20/6. Till att börja med. Woop!

Grattis! Dags att ansluta dig till Bf Feb 2018? :)
  • Rosenblad
    alade skrev 2017-06-11 15:18:23 följande:

Tack! Jag ska spana in den. Men jag kan tänka mig att jag trivs bättre i en gravidtråd i denna del av forumet. Jag känner mig hemma med er alla som kämpar och kämpat länge.

Okej, de förstår jag :)
  • Rosenblad

Ökning på hcg test under lite mer än en vecka (något är från samma dag). Blir att köpa ett digitalt med veckoindikator idag som ska tas samtidigt som testet från kliniken imorgon på testdagen :) alltid velat ta ett sånt haha..

Sen får de va slut med testandet för ett tag!
  • Rosenblad
    Villhabulle skrev 2017-06-12 17:26:28 följande:

Shit! Är så glad men vågar inte tro på det för mycket.. har tagit lutinus i tolv dagar nu så det borde väl ha gått ur kroppen?

Stort grattis!!
  • Rosenblad

Sorry för alla bilder men är på testdag idag och det är en stor målstolpe

Mailat kliniken så ultraljud kommer troligen bli i början av Juli. Nu ska jag försöka slappna av lite även om jag går och är orolig hela tiden. Vill verkligen inte göra om detta, vi har inget i frysen..
  • Rosenblad
    alade skrev 2017-06-13 08:25:49 följande:

Härligt Rosenblad!

Jag längtar efter samma milstolpe. Vår klinik har sommarstängt i juli, men visst borde jag få VUL någon annanstans då om de inte gör det? Det vore sjukt jobbigt att vänta flera veckor extra för att kolla att allt är okej...

Hmm det hade jag glömt, det har ju vår klinik också. Då vet jag inte hur de löser de men vi måste ju få komma på ultraljud ändå. Får se vad de svarar.
  • Rosenblad
    Mjbo skrev 2017-06-28 17:07:09 följande:

Idag slutar våran lycka.

Varit på ul idag igen efter att den såg för liten ut förra veckan.

Den är exakt lika liten än som den var förra veckan, och dessutom har hjärtat sluta slå.

Jag går sönder inombords. Vet inte vart jag ska ta vägen. Det här är det värsta jag vart med om i hela mitt liv.

Nu ska tabletter tas för att starta missfall och få ut allting, men det får jag inte göra fören nästa vecka, vet inte varför, men det var reglerna.

Jag önskar er alla stort lycka till i framtiden iallafall, och jag hoppas att ingen av er ska få vara med om detta.

Jag beklagar så hemskt mycket... fick tårar i ögonen av att läsa. Jag hoppas verkligen att ni får en ny chans snart. Detta ska ingen behöva gå igenom. Skickar styrka!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017