• Jangeles

Första gången IVF Maj 2017

Sophiasophia skrev 2017-05-30 22:50:42 följande:
    Jag tycker oxå de är jättejobbiga, jag har sån ångest varje gång jag sätter in dem och hoppas att applikatorn inte ska vara blodig eller ha färgade flytningar. Jag har nog sköra slemhinnor (precis som min förra graviditet då jag blödde vid varje samlag i början) och tycker att man får kämpa lite för att få in tabletten.

Tyvärr kommer jag få fortsätta ta lutinus fram till vecka 34 om denna graviditet fortsätter. Fast då 2 ggr per dag. Gjorde det under hela förra graviditeten då jag har en svag livmodertapp och lutinus stärker den.

I USA får man den i sprutform istället, hade verkligen velat ha det istället.
    Ja ångesten finns där och påminner en 3 ggr per dag om att det kanske kan vara över :( sjukt påfrestande!

V.34?! Varför så länge? Gud så träligt!, men som sagt vad gör man inte för att få sin dröm uppfylld...
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-31 06:24:49 följande:

Hur svaga var era tester rd 7? Tycker det är så jäkla svagt fortfarande. Ökar bara lite.

Mitt såg typ ut sådär, liiite starkare kanske, testade på rd 8. Skall ta ett nytt test idag då ja vaknar i em efter en jobbnatt för att se om de stegrat något, har bim idag enligt appen så är lite nojig.
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-31 08:12:14 följande:
    Jag hade bim igår. Så skönt att den dagen är över iaf. Håller tummarna att den håller sig borta åt oss båda två:)
    Jaa, hemsk det är när man drömmer att man får mens men det bara är lutinus som runnit ut :D fyy!

RFSUs test, nu slipper man kisa med ögonen för att se två streck, förstår inte att detta håller på att hända oss <3
  • Jangeles
    kastrullen skrev 2017-05-31 15:47:06 följande:

Ni som plussat, hur gör ni med kontakten med mvc? Jag tänkte först att jag skulle vänta till efter ultraljudet men nu tänker jag att jag kanske ska ta kontakt med dem innan. Hur gör ni? Har ni fått några råd om detta från era kliniker?

Rent spontant så känner jag nog att jag väntar med att kontakta dom efter ultraljudet :)
  • Jangeles

Testdag idag men har inte hunnit testa så imorgon får de bli skraj över att det kanske inte visar lika starkt eller starkare än sist..

Kommer ha hjärtat i halsgropen haha..

En fråga hur räknar man veckorna?

Satt ju in ett fem dagars, räknar man äggplock som 2+5 då?

• Jangeles
    Kiim0 skrev 2017-06-03 08:37:08 följande:

Så jävla typiskt, nu när man äntligen får börja med ivf så vägrar mensen komma. Vanligtvis så brukar jag få ont i ryggen ca en vecka innan mens men nu känner jag ingenting alls. När man vill att mensen ska komma så kommer den inte men när man vill att den inte ska komma så kommer den.

RMC meddelade att det är bara ett antal stycken som får börja med ivf nu i juni då dem har ont om personal. Sen har dem stängt hela juli månad så det betyder att man måste vänta tills dem öppnar igen efter sommaren :(

Kan du inte få börja med provera ? Jag fick de och min mens kom igång efter 3-dagar.. usch det är sån stress denna månad innan sommarstängt man vill bara att allt ska klicka :(
  • Jangeles

Nu börja nästa väntan Hahah :D

Upplever att jag fått mer molvärk nu i 2-3 dagar, man blir ju så orolig men måste ju vara växtvärk.

Och mina bröstvårtor!!! Känns ibland som om någon tänt eld på dom!

• Jangeles
    Kiim0 skrev 2017-06-03 12:21:47 följande:

Har någon av er som har plussat haft stopp i ena äggledaren?

Jag har inte stopp men rätt trång passage
  • Jangeles

Snacka om att detta blev en plus tråd!! Hoppas verkligen att det går bra gör oss hela bunten <3 grattis till alla plus!

• Jangeles
    kastrullen skrev 2017-06-13 20:26:43 följande:

Idag har jag varit på hälsosamtal på mvc:) höll på att chocka barnmorskan när jag sa att jag tagit typ 15 test för att verkligen försäkra mig om att jag är gravid. Hon var supergullig och jag är jättenöjd. Börjar kännas verkligt nu! Bara en vecka kvar till ultraljudet där jag hoppas få se små hjärtslag.

Vad kul! kan du inte berätta lite hur det gick till, vad hon gjorde o vad som sades
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017