• Jangeles

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-28 16:27:51 följande:
    Gaaah ja kan inte tro det!! Helt sjukt! Så tidigt än såklart så man blir ju skeptisk direkt. Men ett plus är mer än va ja fått under hela den här resan för 2.5år sen när vi startade bebisverkstaden. Helt sjuk känsla! Jag hoppas sååååå att den Vill stanna hos mig <3

Ska testa imirgon bitti med.

Hur går de för för?
    ...kunde inte hålla mig från att testa.

Och gissa vad?! Det visade sig vara plus:)
    Säger som dig, detta plus är mer än vad jag fått på flera år!

Är lite nojig att de är ovitrelle som spökar men kan inte hjälpa att bli glad :D

Nu väntar jag tills på fredag o köper ett cb test
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-28 17:41:44 följande:
    Men åh!! Va roligt!!! Stort grattis!!! Vilken dag är du på idag? <3

Har du testat nånting innan?
    Ruvardag 8 och 15 dagar sen ovitrelle :) om jag räknat rätt (har hjärnsläpp efter detta)

Vet inte om de blev lättare eller svårare att hålla sig till fredag? Haha jobbar natten till fredag också så kommer ju inte ha super koncentrerat urin men tänker ändå att de måste visa starkare ändå om det vill gå bra? Eller vad tror ni?

Tack! O detsamma <3
  • Jangeles
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:51:36 följande:
    Ruvardag 8 och 15 dagar sen ovitrelle :) om jag räknat rätt (har hjärnsläpp efter detta)

Vet inte om de blev lättare eller svårare att hålla sig till fredag? Haha jobbar natten till fredag också så kommer ju inte ha super koncentrerat urin men tänker ändå att de måste visa starkare ändå om det vill gå bra? Eller vad tror ni?

Tack! O detsamma <3
    Testade första gången i eftermiddag efter att ha sett ditt inlägg, haha det sporrade mig
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 17:52:55 följande:
    Men grattis!!!! Vilken plussartråd detta börjar bli, hoppas det smittar :P

Vilken dig är du på? Ruvardag 8 va?! Var det idag du plussade?
    Japp, ruvardag 8:) tog första testet idag, kunde inte hålla mig men nu blir nästa gång på fredag :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-28 18:00:29 följande:
    Jag är på dag 7, och 14 dagar sen ovitrelle! Så lika vi är :)

Ja de borde va starkare på fredag såklart. Har du någon bild på dagens test? :)
    Sambon har bild men är inte med honom nu, vi ses på tisdag nästa gång :) ska se om ja kan ordna fram bild
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 17:52:55 följande:
    Men grattis!!!! Vilken plussartråd detta börjar bli, hoppas det smittar :P

Vilken dig är du på? Ruvardag 8 va?! Var det idag du plussade?
    Glömde säga tack :D<3

Är du på rd 4 ? När planerar du att testa?
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-29 07:28:51 följande:

En till..

Starkare än igår!!! Alltså detta är så kul!!

Hur mår du? :D

Jätte stort grattis!!
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-30 09:30:18 följande:

Fråga: hur långt upp stoppar ni lutinus? Jag har fått för mig att den ska så högt upp som möjligt och sticker därför in den rejält långt, typ 80% av applikatorn.

Jag stoppar upp den väldigt högt! Försöker inte att träffa livmodertappen bara :)
  • Jangeles
    Kv89 skrev 2017-05-30 19:58:41 följande:

Tack för svar ni som svarade ???? då kan jag vara lugn ang det jag känner.

En annan fråga hur har ni gjort med arbetet?

Jobbade ni mellan äggplock å insättning? Hur många dagar odlade ni då? Var ni hemma dagarna efter insättning oxå och vad var orsaken till det? har man oftast jätteont efter allt? Tog ni semester eller sjukskrev er? Sjukskrev ni er etersom ni insåg att ni inte kunde jobba eller förberedde ni er chef?

Jag berättade för min chef igår att vi ska göra ivf nästa vecka. Ska göra VUL på fredag och därefter får vi veta när under nationaldagsveckan vi ska till umeå för äggplocket. Svårt att veta om man kan jobba mellan plocket å insättning och hur man mår efter allt. Sen vet vi ju inte hur länge dom odlar. Får man reda på det när man gör äggplocket? Min chef vet ju om att jag ni kommer behöva vara borta delar av eller ev hela nästa vecka men som sagt svårt att veta. Hur var det för er och vad skulle ni rekommendera mig att göra?

Jag jobbade mellan äggplock och återföringen förutom dagen efter äggplocket (smärta!!)
    Jobbar natten så jag har åkt direkt från jobbet till klinik samt sjukhus för blodprover och ultraljud.

Återföringsdagen rekommenderades jag att vila (inget jobb alltså) . Angående smärtan så var den näst intill obefintlig :)

Jag har inte berättat för min chef att vi genomgår ivf behandling då jag inte känner något förtroende för henne.
  • Jangeles
    Jangeles skrev 2017-05-30 20:23:48 följande:
    Jag jobbade mellan äggplock och återföringen förutom dagen efter äggplocket (smärta!!)
    Jobbar natten så jag har åkt direkt från jobbet till klinik samt sjukhus för blodprover och ultraljud.

Återföringsdagen rekommenderades jag att vila (inget jobb alltså) . Angående smärtan så var den näst intill obefintlig :)

Jag har inte berättat för min chef att vi genomgår ivf behandling då jag inte känner något förtroende för henne.
    Odlade i 5 och 6 dagar :) satt in ett femdagars embryo
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017