• Rosenblad

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-23 12:24:01 följande:

ja precis. man får lugnande och lokalbedövning om man önskar.. Det klarar du så bra. Går snabbt över, och även om det kan kännas outhärdligt så får du försöka tänka att det kan komma nått såå gott utav det. Jag håller tummarna åt dig att det ska gå bra på plocket :)

Ja jag ska tänka så, gör ju vad som helst för detta men det känns tungt ibland. Tack :)
  • Rosenblad

Äggplock på Fredag!!!! :o

Ska höja Menopur ytterligare till 300 idag,från 150 till 225 tidigare, sen äl-sprutan imorgon och Fredag morgon plock. Tidigast insättning Söndag. Herregud tänk om detta funkar!

• Rosenblad
    Essie32 skrev 2017-05-24 09:27:31 följande:

Ja, det är riktig tur vi har med timingen såhär innan sommarstängt! Hoppas verkligen att det går bra och vi lyckats. Du ger mig hopp! Jag gillar CVL, fick så bra vibes när vi var där för första gången ett par veckor tidigare. Vi bor i Sthlm och kommer pendla dit, eventuellt ta några blodprov på plats hos någon läkare som samarbetar med Kliniken.

Vi går också hos Carl von linne men bor i Stockholm :)

Blir vårat första försök efter två misslyckade insemineringar på samma klinik, som vi också hinner med innan sommar stängt så förväntningarna är stora!

Vi ska ha äggplock i övermorgon Fredag. När är de er tur? Tog sista boosten Menopur igår på 300 och idag blir det älsprutan.
  • Rosenblad

Otrivelle sprutan igår börjar visa sina biverkningar idag.. Känner mig så trött, huvudvärk och illamående.

Imorgon äggplock, är nervös men vill bara få detta gjort så vi kan få reda på om vi kan få bli gravida någon gång.....

• Rosenblad

Okej..Nu känner jag mig bra igen efter dagens äggplock.

Låg och grät under hela tiden, gick inte att hålla känslorna i styr så efter att tårarna började rinna kunde jag inte hålla mig. Gjorde faktiskt inte så ont som jag trodde, det kändes när nålen gick in men annars var det okej.

Efteråt gjorde det däremot mer ont men fortfarande så har jag haft värre smärta vid tex mens.

Blev svimfärdig och illamående vid hemgång men väl hemma efter mer värktabletter och sömn så känns det inte så farligt.

Blev 6 st ägg, vid VUL såg dem 10 st så dem ville vell inte med ut. Har tagit Menopur och det ska ju ge färre men bra ägg så jag hoppas verkligen att de ringer imorgon och säger att vi har något fint ägg kvar!

Måste säga att jag är imponerad av alla kvinnor som får gå igenom allt det här efter år av besvikelse.

• Rosenblad
    alade skrev 2017-05-26 19:00:13 följande:

Heja äggen!

Hoppas att du mår bättre snart.

Tack! :) Nervöst inför samtalet imorgon!!
  • Rosenblad
    Sophiasophia skrev 2017-05-26 20:10:26 följande:

Alla äggblåsor innehåller ju inte ägg, så det kan ha varit så med några.

Hoppas du får bra besked imorgon!!

Nä det är ju sant. Fyra ägg blev befruktade så jag hoppas vi kan få något till frysen också :)
  • Rosenblad
    kastrullen skrev 2017-05-27 05:40:27 följande:

Håller alla tummar och tår för att det är bra och befruktade ägg de ringer om idag! :) Hur mår du idag?

Tack!! Mår väldigt bra, har knappt ont alls faktiskt. Fyra små ägg blev befruktade så imorgon får vi tillbaka ett :) Så hoppas jag att de andra går till frysen eller om de kommer vilja odla vidare först.
  • Rosenblad
    gammelpysen skrev 2017-05-27 09:30:12 följande:

Har gjort två äggplock. Andra gången, förra veckan, kom tårarna direkt när jag kom till rmc. Äggplocket var hemskt för bedövningen tog inte som den skulle på höger sida och jag hoppas verkligen att vi fick några till frysen.

Hoppas det går bra för oss alla. Det finns värre saker i livet men det här är verkligen påfrestande.

Ja det är så mycket känslor i denna barnverkstaden och efter jag fick lugnande och bedövning så släppte allt. Vad jobbigt det låter :( Hoppas ni får ägg till frysen! Vi vet inte heller än om något går till frysen, ska iaf få tillbaka ett imorgon av fyra. Hade ju varit så skönt att få ha fler sparade.
  • Rosenblad
    kastrullen skrev 2017-05-27 16:34:19 följande:

Va skönt för dig! När har du testdag då?

Om 17 dagar men kommer ju testa mycket tidigare än så ;D
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017