• STHLMivf17

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-05 12:09:22 följande:

En liten uppdatering från mig kommer här :)

Dom ringde från kliniken nyss och meddelade att dom fått mina provsvar, allt ser bra ut än så länge! så glad. Tackar min kropp för det :D

Men, hon sa att de va lite tidigt för att avgöra än om de är överstimulering på g eller inte.. så jag hoppas att allt fortsätter såhär. Ska fortsätta med Bemfola 150ml. 
    Imorgon kväll ska jag även börja med urgalurtan, så imorgon är de två sprutor varje kväll. 
    Någon som har erfarenheter av den sprutan? är den "värre" än bemfolan?

Sedan blir det ultraljud och blodprov på måndag morgon.Hur går det för er alla andra??

Heja! Så skönt att det såg bra ut, tack för uppdateringen!
  • STHLMivf17
    Mjbo skrev 2017-05-05 17:36:39 följande:
    Haha precis som jag då. Ytliga blodkärl och får typ blåmärken bara någon rör mig med stadig hand, om man säger så :p

Gud va roligt att du är igång du med. Jag är laddad för din skull med :D

Va bra att de gör blodprovet tidigare, de gjorde dom på mig med som sagt, det känns lugnande tycker jag. Bara att hålla tummarna att de fortsätter vara bra värden nu så att allt ser bra ut på ul på måndag.

Nu är grillen tänd i finvädret. Önskar dig en trevlig helg!
    Tack detsamma! Trevlig helg önskar jag er också, uppdaterar i början av veckan hur det går med sprutor och allt :)
  • STHLMivf17
    Acceber87 skrev 2017-05-06 07:23:36 följande:

Hej tjejer!

Vad roligt att hitta en tråd med fler som är i samma situation som mig själv! Jag och min sambo har försökt i lite mer än två år nu och ska nu i maj göra första försöket med IVF. Vi blev spontant gravida efter kontraströntgen av äggledarna i vintras men som tyvärr slutade i ofostrig graviditet, så det borde väll funka antar jag bara det att det inte vill sig på nått konstigt sätt... Idag ska jag iaf ta första sprutan med Gonal-f, är så himla nervös och spänd inför allt det här! Känns som att hela maj nu kommer vara i pausläge och att allt kommer handla om sprutor & besök på Fert.enh. Det är det såklart värt för vi vill inget annat än att få till en liten bebis just nu!

Jag hittade en bra app förresten som heter Behandlingsdagboken, sökte i app store på IVF, och hittade den, där kan man lägga in villa sprutor man ska ta och vilken klinik man går hos, super bra faktiskt, om man inte gillar papper och inte vill skriva i sin vanliga kalender

Välkommen hit! Kul att vi ligger så lika. Börjar med Gonal-f imorgon söndag, kör korta protokollet. Har fått flera bra tips här och nu senast din app - tack och trevlig helg!
  • STHLMivf17
    Mjbo skrev 2017-05-08 10:53:56 följande:

Nu har jag vart på ul, såhär lyser dommen.

10 äggblåsor ca 10-11mm stora. Fick högre dos och fler sprutor utskrivna.. Dom ringer i em å berättar hur blodprovet såg ut då vet vi mer hur de blir inför för äggplock oså, och hur de blir om ja ska ta starkare sprutor eller inte..

Ska tillbaks senare denna veckan för ett till ul och blodprov.

Härligt!
    10 ägg = 10 kandidater!

Skönt att du kommit så långt!
  • STHLMivf17

Hej tjejer,
    Uppdatering:
    Jag tog första sprutan igår kväll, blev väldigt nervös och humöret sviktade rätt kraftigt inför detta. Men själva sprutan gick bra och känner ingenting av den.

Hur lång tid efter första sprutan har ni fått planerat ul & äggplock? Vi försöker planera en resa men inser att det är väldigt dålig timing... :)

• STHLMivf17
    kastrullen skrev 2017-05-12 17:10:13 följande:

Fick samtal från kliniken idag, av dom 17 äggen som de fick ut så hade 13 st befruktats. Känns helt otroligt! Nu ska dom odlas i 5 dagar så återförandet blir inte förrän på tisdag.

Har också turligt nog inte alls haft ont i magen idag. Nu på eftermiddagen blev jag dock väldigt svullen och gasig, men inte värst ont.

Hoppas äggplocken går bra för er också och att ni alla får möjlighet att få tillbaka nåt ägg.

Men wow - vad kul!! Stort grattis till att allt går så bra!
  • STHLMivf17
    Xtz skrev 2017-05-12 18:19:17 följande:

Helt ny på Familjeliv. Har gjort min första IVF behandling i Falun och hade insättning för 17 dgr sedan. Idag hade jag min testdag och det blev positivt. Jag hade aldrig kunnat tro det. Jag är 38 år så jag trodde nog att jag behövde fler försök. Det blev 5 ägg vid utplocket där 1 gick att använda och det måste ha varit "guldägget" som lyckades fastna. Vet att allt kan hända efter 2 missfall men är en bit på vägen. Jag hoppas det går bra för alla som är under behandling och hoppas! Det är en påfrestande tid. Tänkte bara dela med mig av min solskenshistoria????

Så roligt att läsa! Stort grattis till plusset <3
  • STHLMivf17
    Mjbo skrev 2017-05-11 18:56:35 följande:
    Länge sedan vi hörde något från dig nu! Hur går det för dig med sprutorna? Har du fått någon tid för blodprov eller ul än? :)

Hoppas allt är bra!
    Åh, tack för att du frågar :) Har haft så mycket annat under veckan så har varit bortkopplad från FL ett tag.

Har nu kört på med Gonal-f:en sedan i söndags förra veckan. Märker just ingenting av den annat än att jag kanske är något tröttare. Har även tagit Orgalutran i 2 dagar och det går fint - hade förväntat mig något mycket värre. Märker knappt av den. Kan tipsa om att hålla ett glas med kallt vatten över området precis efter sprutan. Det lindrar det som spänner och svider. Jag svettas nu mer på nätterna och luktar svett på morgonen - måste vara kopplat till alla hormoner för jag luktar ALDRIG svett annars.
    Igår var vi på första ul, hade 12 fina ägg som växte bra. Ska köra på några dagar till och de förväntar sig runt 20 mogna ägg vid äggplock, som förmodligen blir nästa fredag. Blir det fler än 20 ägg får vi ingen insättning den här månaden pga risk för överstimulering, men å andra sidan har vi då fler möjliga insättningsförsök framöver. Det känns okej även om vi är bra sugna på att sätta in nu. Hur har det gått för dig och ni alla andra tjejer? Ska försöka backa och läsa in mig i tråden igen :) kram och trevlig helg!
  • STHLMivf17
    Rosenblad skrev 2017-05-13 09:03:52 följande:

Jihooo! Mensen kom som en smäll imorse så nu blir de sprut start snart :) Väntar på att kliniken ska öppna så jag vet exakt.

Wohoo! Helt sjukt hur glad man kan bli för mensen, för en gångs skull!! :)
    Nu är ni snart igång, kör ni korta protokollet? Jag har mått jättebra hela tiden med gonal-f & orgalutran.
  • STHLMivf17
    Mjbo skrev 2017-05-13 11:28:10 följande:
    De är nog bra att koppla bort fl ett tag, gjorde det jag med i början när väntetiden va dom värst tyckte jag. Så man ju de fundera på annat :)

Ja hormoner är det fullt av i kroppen, känner igen det du skriver... även om de inte påverkar mitt svettande så känner jag det på andra sätt:)

Jag har dock hade tre jätte bra dagar nu. Varit glad och så. Känns så skönt:)

Som min sambo sa till mig i förrgår att han va så glad för jag va mig själv igen, att han kände igen mig igen! Det har nog påverkat honom mer än vad man tror alla dessa hormoner i kvinnan ;)

Ikväll är det dags för förhoppningsvis min sista bemfola spruta någonsin! :) och imorgon är det dags för ovitrelle. Är lite nervös för den, men de ska nog gå bra det med. Äggplock blir på tisdag kl 08.00 :)

Va bra att du känner att de är ok om insättningen skjuts upp, jag tror ärligt inte att jag hade tagit det särskilt bra alls... Men de är ju inte så mycket att göra åt så egentligen är de ju inget att oroa sig över. De är kanske bättre så än att de sätter in när de inte finns bra förutsättningar... man vill även att den lilla ska stanna pch må bra där inne såklart. Så du gör helt rätt i att ta det på det viset du gör :) starkt gjort! :)
    Så glad att höra att det går bra för er!! Jag hoppas innerligt att det är er sista spruta och att ni lyckas på första försöket. Och gör ni inte det så kom ihåg att det finns fler försök att lyckas med. Chansen för barn är vad jag förstår samma som vid en "normal" graviditet, så att ni inte deppar ihop tänker jag om det inte fäster på första försöket.
    Ovitrelle kommer gå som en dans, om jag var er skulle jag fira sista sprutan med något riktigt härligt. Kanske en massage eller ett sista glas bubbel innan det blir långt graviditetsuppehåll :)
    Ska tänka på dig på tisdag morgon. Det kommer gå bra! Uppdatera gärna sen hur det kändes när du känner dig redo, mitt äggplock blir som sagt troligtvis på fredag :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017