Mjbo skrev 2017-05-13 11:28:10 följande:
De är nog bra att koppla bort fl ett tag, gjorde det jag med i början när väntetiden va dom värst tyckte jag. Så man ju de fundera på annat :)
Ja hormoner är det fullt av i kroppen, känner igen det du skriver... även om de inte påverkar mitt svettande så känner jag det på andra sätt:)
Jag har dock hade tre jätte bra dagar nu. Varit glad och så. Känns så skönt:)
Som min sambo sa till mig i förrgår att han va så glad för jag va mig själv igen, att han kände igen mig igen! Det har nog påverkat honom mer än vad man tror alla dessa hormoner i kvinnan ;)
Ikväll är det dags för förhoppningsvis min sista bemfola spruta någonsin! :) och imorgon är det dags för ovitrelle. Är lite nervös för den, men de ska nog gå bra det med. Äggplock blir på tisdag kl 08.00 :)
Va bra att du känner att de är ok om insättningen skjuts upp, jag tror ärligt inte att jag hade tagit det särskilt bra alls... Men de är ju inte så mycket att göra åt så egentligen är de ju inget att oroa sig över. De är kanske bättre så än att de sätter in när de inte finns bra förutsättningar... man vill även att den lilla ska stanna pch må bra där inne såklart. Så du gör helt rätt i att ta det på det viset du gör :) starkt gjort! :)
Så glad att höra att det går bra för er!! Jag hoppas innerligt att det är er sista spruta och att ni lyckas på första försöket. Och gör ni inte det så kom ihåg att det finns fler försök att lyckas med. Chansen för barn är vad jag förstår samma som vid en "normal" graviditet, så att ni inte deppar ihop tänker jag om det inte fäster på första försöket.
Ovitrelle kommer gå som en dans, om jag var er skulle jag fira sista sprutan med något riktigt härligt. Kanske en massage eller ett sista glas bubbel innan det blir långt graviditetsuppehåll :)
Ska tänka på dig på tisdag morgon. Det kommer gå bra! Uppdatera gärna sen hur det kändes när du känner dig redo, mitt äggplock blir som sagt troligtvis på fredag :)