• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Jangeles skrev 2017-06-20 11:42:31 följande:
    Grattis till er som varit på ultraljud och fått se hjärtat <3

Och stort lycka till, till dig Mjbo!!

Här har du en till vars symptom har försvunnit :( inga bränningar eller ömma bröst, ingen växtvärk och inget illamående..
    Trött är jag men har blivit jätte förkyld så det beror nog på de.... usch jag har vul 29/6 en hel jävla evighet kvar!!!!
    visst blir man orolig :( Känns nästan hopplöst på nå vis. Min sambo längtar så himla mycket till imorgon och är jätte förväntansfull. Jag känner nästan att ja inte ens vill gå dit för de känns som de har gått åt skogen allting :( Men men.. Jag hoppas såklart att jag har fel.

Långt kvar tills ditt ul, förstår om det känns segt. All lycka till iallafall. Jag uppdaterar imorgon hur de gick för mig!
  • Mjbo

Uppdatering från mig.

Som ni kanske läst så slutade mina symptom för strax över en vecka sen helt och hållet. Inga ömma bröst längre, ingen magvärk, ingenting.. var varit jätte orolig inför ul.

Imorse har jag varit på ul och det var inte så jätte bra. Eller jag vet inte, det var blandat.

Hjärtat tickade! Jippi tänkte jag. Men den va alldeles för liten för vad den ska vara. Den låg ungefär strax över en vecka efter i storlek, vilket är ungefär när mina symptom försvann. Dom förberedde mig på missfall och börja prata om att de va bra att vi hade ägg i frysen. FYFAN va de ändå ja kunde tänka....

Men! Den lever än iallafall. Dom stänger imirgon för sommaren så dom tyckte jag kunde vänta till augusti när dom öppnar igen och komma på ul då, NEJ tack tänkte jag. Ringde till mvc här hemma och fick en tid för ul redan på onsdag nästa vecka!

Då kommer man iallafall kunna se om det bådar gott eller ej. Har den växt ett par millimeter så utvecklas den ju vidare, men är den fortfarande lika liten så kan man ju ställa in sig på allvar på missfall..

Så jävla tråkiga besked. Grät hela vägen hem och gör fortfarande såfort jag tänker på det. Jag vill inte. Vill bara spola fram tiden till onsdag.

Kliniken i Falun gjorde mig ganska förberedd på att det blir missfall iallafall så jag antar att man inte ska va för hoppfull. Fy tusan för den här skiten rent ur sagt.

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-22 00:22:09 följande:
    Åh så påfrestande :( men än är det inte kört! Har en bekant som var med om samma sak o nästa gång dom gjorde ul så hade den lille växt ikapp <3 ... som sagt, än lever den :)

Undra hur de kommer se ut för mig nästa torsdag... mina symtom har ju också avtagit.. har dock haft en enorm trötthet i några dagar och mått illa idag men de tror jag beror på min förkylning.

Kram

Tack så mycket för dina ord. Jag hoppas innerligt att det är så för mig med. Jag skulle göra vad som helst för att få må illa och vara trött och ha onda bröst igen. Så du ska va glad! :)

• Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 07:36:22 följande:

Och jag har fått en liten blödning idag, bara nån droppe när jag tog lutinus imorse men eftersom jag hade en ljusrosa flytning i förrgår så blir man ju inte så positiv. Har inte ont i magen men man undrar ju vad detta är. Ska ringa kliniken idag och fråga hur jag ska förhålla mig. Förstår att jag kommer få rådet att avvakta, men känner att jag ändå måste ringa. Vet inte om man ska kolla upp sånt här, har ju hört att det kan vara ett tecken på utomkvedshavandeskap.

Stort lycka till till dig. Jag hoppas att det "bara" är en vanlig blödning som man kan få i början av graviditeten, det är ju väldigt vanligt faktist. Stort lycka till. När har du ul?
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 10:36:00 följande:

Jag har mitt inbokade ul på måndag. Har ringt kliniken nu och fick tid för koll idag. Känns skönt att de tar min oro på allvar.

Skönt! Hoppas allt stod rätt till.
  • Mjbo
    Kiim0 skrev 2017-06-22 12:02:18 följande:

När läkaren ringde mig igår och berätta så sa han bara vi vet inte vad det beror på.

Ringde till labbet idag och hon förklarade för mig att det inte var något fel på äggen och inget fel på spermierna. Dem visste inte varför det blev så. Nästa steg är icsi men jag måste vänta tills augusti då dem har semester stängt fr.o.m 1 juli. Känns så jävla tungt, förstår inte varför detta händer just mig.

Usch va hemskt. Denna väntan. Jag lider med dig. Stor kram till dig iallafall!
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 18:39:27 följande:

Hjärtat slog och allt såg ut som det skulle. Hon kunde se att jag haft en liten blödning i anslutning till graviditeten och att det var helt normalt, ens om det blött lika mycket som en mens (jag hade bara 1 droppe typ) hade det varit normalt. Känner mig lite lugnad och hon sa att statistiken säger att jag kommer få barn.

Samtidigt så sa hon också att det också kan se ut så här när det blir missfall. Fast mycket mer.

Skönt att höra. Roligt!! :)

Så vad är nästa steg? Inskrivning på mvc?:)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 20:15:45 följande:

Jag ska få en till kontroll om en vecka, så att jag kan känna mig lite tryggare inför sommarstängningen. Känns väldigt schysst då hon märkte hur orolig jag var (började grina så fort jag fick komma in).

Mvc glömde jag bort att fråga om. De skulle skicka en remiss till Spec-Mvc var det nog bestämt sen tidigare, men eftersom vi inte pratade om det så tänker jag att jag ringer dem själv på måndag.

Okej men va snällt av dem att göra så iallafall så du kan känna dig lite lugn i sommar.

Trevlig midsommar allihopa! <3
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-22 00:22:09 följande:

Åh så påfrestande :( men än är det inte kört! Har en bekant som var med om samma sak o nästa gång dom gjorde ul så hade den lille växt ikapp <3 ... som sagt, än lever den :)

Undra hur de kommer se ut för mig nästa torsdag... mina symtom har ju också avtagit.. har dock haft en enorm trötthet i några dagar och mått illa idag men de tror jag beror på min förkylning.

Kram

Hej! Hur går det för dig? Du har ibte varit på ul än va?

Jag har varit så sjukt nedstämd dessa dagar. Vill bara lägga mig och sova och vakna på onsdag när de är dags för ul. Känns som att världens står stilla. Är så himla nervös så du tusan..

Hur mår du? Har dina symptom kommit tillbaka? Själv har jag varit jätte trött hela helgen, sen kom de beror på graviditet eller pga att man är så orolig hela tiden vet jag inte. Hoppas allt är bra med dig iaf.
  • Mjbo

Hur går det för er allihopa? Hur mår ni? Någon mer i tråden som plussat? :)

• Mjbo
    shrigley skrev 2017-06-25 22:56:31 följande:

Ganska ok här men orolig, väntar på VUL 4/7, är då i v 6+5. Har buksmärtor, annars inte så mkt symptom.

Känner igen det här med buksmärtor. Det hade jag extremt mycket i början. Går in i v 9 imorgon och väntar på ett till ul på onsdag då fostret va för litet för veckan jag va i. Extremt nervösa dagar kan jag tala om. Hoppas allt går bra för dig på ul. Jag håller tummarna! :)
  • Mjbo
    yoda90 skrev 2017-06-26 04:55:31 följande:

Jag plussade förra veckan 2-3. Idag är TESTDAGEN och fick gravid 2-3 igen.. Men de är väl inga konstigheter skulle jag tro ?

Grattis!! Va roligt! :) :)

Nej de tror jag inte du ska va orolig för. Veckoindikatorn har ju ett intervall att gå efter antar jag så de kan väl stämma ändå! Stort grattis:) när är ul planerat?
  • Mjbo
    shrigley skrev 2017-06-26 12:39:12 följande:
    Hade du? Berätta gärna mer. Känns lite som knivar i sidorna, kommer som plötsliga hugg när jag vänder mig om i sängen eller reser mig upp plötsligt. Hoppas det inte är nåt knasigt, man undrar ju så. Idag massa illamående o jag är på stranden i +30 grader....??Lite urk!

Hoppas det har vuxit till sig tills på onsdag:)

Ja gud ja!
    Jag hade otroliga smärtor i magen. vaknade till och med på nätterna för de gjorde så ont. nu vet jag ju inte direkt om det är normalt, men jag har inte blött nånting iallafall även om jag var väldigt säker på ett kommande missfall dessa veckor när det var som värst. de va precis i början när ja plussat, så höll det i sig nån vecka. sen lugnande det ner sig och nu är det enbart till och från under vissa dagar. Ibland så ont att ja blir liggande och är säker på att ja ska börja blöda. men icke.. 

Hoppas allt går bra åt dig!

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-26 12:58:43 följande:
    Hej! Nej har inte ul förens på torsdag, känner att jag har fått väntat i en evighet haha, men försökte få en tidigare tid men dom hade fullt inför sommaren vilket man förstår.

Förstår det! Får sådana perioder jag med, det enda som ligger i bakhuvudet och snurrar är om man fortfarande är gravid eller om det gått åt skogen..

Ja de lilla symtom man får hittar man ju andra anledningar till haha.

Inte nämnvärt, i ons/Tors kände jag av illamående (inte så att ja kräktes och bara på dagen typ) och lite molvärk i magen. Men har i ca 2 veckors tid sovit konstans känns de som, sover jag inte så ligger jag i sängen, får ingenting gjort för att jag är så trött. Men allt detta tror jag beror på min förkylning som suttit i i cirka 10 dagar.. suck

Vill så gärna hoppas på de bästa men min magkänsla säger något annat :(
    Okej. Skönt att allt är bra ännu iallafall.. förstår att de känns långt till ditt ul, själv känns de en hel evighet tills på onsdag, och de är bara 2 dagar kvar.. jisses hur ska man stå ut alltså. helt sjukt vilken väntan det är hela tiden... Men men!
    Jag hoppas såå att ärtan där inne vuxit lite och att hjärtat fortfarande tickar, så kan jag förhoppningsvis slappna av lite grann iallafall..

Jag håller mina tummar åt dig oxå!
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-27 07:40:56 följande:
    F Ö R S T Å R dig! Jag har en till kontroll på torsdag på grund av mina småblödningar. Tiden går SÅ långsamt.

Håller tummarna för dig att din lilla har vuxit ikapp/rätat på sig! Uppdatera hur det gått imorgon!
    Tack så jätte mycket!
    Jag uppdaterar självklart! :) Du med på torsdag :) :) 
  • Mjbo
    shrigley skrev 2017-06-26 16:02:48 följande:
    Jag hoppas såå för din skull! Och det ger ju hopp även åt oss andra dödliga :)

Dina smärtor låter som det jag har. Inatt var första gången på jag vet inte hur länge som jag inte vaknat av smärta när jag rör mig i sängen. Känts som tarmvred ibland.

Tack snälla du! <3 

Ja precis, jag hoppas det går över åt dig som de gjort åt mig. nu kommer det somsagt bara ibland och stannar en stund, men försvinner igen. De konstigt är ju har jag känt hela tiden är att det gör SÅÅ ont! inte de "normala" mensvärken/växtvärk/molvärk som ska tyda på att de växer, det gör verkligen ibland outhärdligt ont. Har du oxå funderat på hur det kan va så?? 

När de va som värst för mig kände ja verkligen att dehär KAN inte vara normalt. Men men.. alla är väl olika kanske.. :) Hoppas allt går bra för dig! :)

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-26 15:59:25 följande:
    Ja, inte tänkte man att det skulle vara såhär psykiskt påfrestande (om inte mer) även efter att man fått sitt efterlängtade plus på Stickan, när slipper man denna oron??!

Kommer verkligen tänka på dig på onsdag o hålla mina tummar så hårt jag kan! Önskar så väl att det går bra för oss <3

Har försökt o lagat mat i över 1h (fått suttit i mellan åt för att ja blivit illamående och matt typ) för ca 40 minuter sedan så svimmade jag??? Kände att de var påväg så jag hann huka mig försiktigt o sen blev de svart.

Måste ha varit blodsocker fall? Fast jag tycker att jag ätit bra idag, men känns mycket bättre nu med ett äpple i magen.
    Eller kan de beror på att jag rört på mig för lite dessa veckor?

Någon som varit med om liknande ?

Gud va läskigt! Hoppas du hade någon hemma hos dig som tar hand om dig. De låter som att du måste försöka äta lite oftare än vad du kanske tror att du behöver..
    Jag har aldrig varit med om så pass, men här om dagen när min karl skulle laga älgbiffar så trodde jag att ja skulle dööö av lukten, det luktade SÅÅ jävla illa alltså! ursäka språket! haha.. Jag fick lov att gå ut där ifrån. stackarn, så himla ouppskattat! haha :D 

• Mjbo

Idag slutar våran lycka.

Varit på ul idag igen efter att den såg för liten ut förra veckan.

Den är exakt lika liten än som den var förra veckan, och dessutom har hjärtat sluta slå.

Jag går sönder inombords. Vet inte vart jag ska ta vägen. Det här är det värsta jag vart med om i hela mitt liv.

Nu ska tabletter tas för att starta missfall och få ut allting, men det får jag inte göra fören nästa vecka, vet inte varför, men det var reglerna.

Jag önskar er alla stort lycka till i framtiden iallafall, och jag hoppas att ingen av er ska få vara med om detta.

• Mjbo
    shrigley skrev 2017-06-28 18:01:08 följande:

NEEEEEEJ! Det får inte vara sant! Är de helt säkra på detta? Ingen chans att det tar sig? Kunde de se med all säkerhet att hjärtat inte längre slog? Jag frågar för att de ju måste vara 200% bombis på det innan du tar några tabletter.. Ska du tillbaks på ett nytt VUL? Säg igen, vilken vecka är du i?

Jag blir så ledsen för din skull och så orolig när jag läser detta ??Varför ska någon behöva gå igenom det?

Är i 8+1 idag. Den va fortfarande på 6+2 som de så förra onsdagen.. Så inte växt en ändå millimeter. Plus att hjärtat slog förra onsdagen, det gör det inte idag.

Ska tillbaka på nytt vul nästa torsdag igen innan jag får tabletterna i handen men det finns ingen chans att den lever. Hinnsäcken va även 3 ggr mindre än den ska.

Tack för era tankar <3
  • Mjbo

Tack för alla kramar och tankar. Jag kommer nog vara inaktiv här ett tag framöver Nu, men jag vill gärna följa era resor ändå så jag kikar in ibland och ser så allt går bra åt er.

Stort lycka till till er allihopa! <3

Vi ska försöka bearbeta allting och ta nya tag i höst, tills dess ska jag dricka bubbel och rosé hela sommaren.

Kram på er!

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017