• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Rosenblad skrev 2017-06-09 23:00:12 följande:

Kul att läsa om era uppdateringar :)

Jag har både igår och idag haft lite ljusbrunt i lutinus kladdet. Men jag tror det är ömma slemhinnor. Är fortfarande rädd att mensen ska komma men testar starkare positivt för varje dag som går och snart är det testdag på Tisdag. Men har inte vant mig vid tanken på att jag är gravid, känns så omöjligt. Vågar inte riktigt va glad än :S

Samma här fast jag går in i vecka 7 idag.. Känns overkligt och omöjligt. Hoppas att man kan tro på det lite mer när man ska på ultraljud och förhoppningsvis får se ett litet hjärta ticka :)
  • Mjbo
    alade skrev 2017-06-11 15:18:23 följande:

Tack! Jag ska spana in den. Men jag kan tänka mig att jag trivs bättre i en gravidtråd i denna del av forumet. Jag känner mig hemma med er alla som kämpar och kämpat länge.

Haha precis så känner jag oxå! Vill inte lämna alla man lämpat med nu sen start :D vi kanske skulle gjort en till tråd för dom som plusat nu med hjälp av ivf? :) känns som man har mest gemensamt med alla er. Alla vet vad man går igenom till att fått sitt plus <3
  • Mjbo
    yoda90 skrev 2017-06-11 21:30:51 följande:

Hej allesammans!

Håller tummarna för oss alla ! 

Vi har försökt i 3 år , friska men långsamma simmare som inte orkar ända fram.

ÄP mån 5/7 , 2 dagars odling , ET 7/6 fick återfört 1 guldägg som var perfekt sa dom (men vem säger dom inte det till? ) testdag efter midsommar 26/6. 

Min första gång , har varit gravid tidigare för många år sedan men inte kommer jag ihåg hur man kände sig då.

Sedan ruvardag 2 så har magen varit svullen, lite halv spänd. Fått lite sura uppstötningar ibland. Igår ruv3 så stack/högg det till på varje sida varannan gång i 3 minuter ungefär. Idag mår jag som vanligt och bubblig, ruvdag 4 enligt vad jag har kunnat räknat med. Jag har inga ömma bröst men tunga är dom. 

Vet inte om jag nojjar mig , men det får man =D

Någon som känt liknande? eller är det fel? 

Spännande! Låter som du kommit en bit på vägen iallafall.. kämpa på! :) 

Jag hade oxå hugg och stick under hela tiden ungefär, och sedan runt bim så hade ja rejält ont i magen i ett par dagar på nätterna. Vaknade av smärtorna på nätterna och va orolig för att nått va fel, men jag är i vecka 7 idag, fortfarande ont på nätterna, ibland så pass att jag inte kan sova.. 

ultraljud inbokat nästa vecka, den 21a, hoppas få se ett hjärta ticka så man kan lugna ner sig lite iallafall.. Just nu känns de bara omöjligt att bli gravid så jag kan inte riktigt ta in det än. 

Håller alla mina tummar åt dig, att du oxå plusar! alla symtom verkar ju vara på din sida iallafall! :)

• Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-11 21:43:11 följande:
    Förresten Hur vet du BIM under denna period? Brukar de ens komma som bestämt under dessa omständigheter? Jag har testdag den 17e men inte kollat än. Har ingen aning känner jag när jag borde ha min mens just nu men enligt min app är den 3 dagar sen.. men testdagen är ju inte förrän på lördag.
    Jag räknar min BIM precis som vanligt, eftersom äggplock räknas som ägglossning, vilket var på min "vanliga" ägglossningsdag, så räknade jag BIM som vanligt.

Vet inte om de är rätt, men så gjorde jag iallafall :)
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-12 17:26:28 följande:

Shit! Är så glad men vågar inte tro på det för mycket.. har tagit lutinus i tolv dagar nu så det borde väl ha gått ur kroppen?

Åh va roligt!! Stort grattis! Så himla roligt. Vilken rd är du på nu?:)
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-06-12 12:18:23 följande:

Ökning på hcg test under lite mer än en vecka (något är från samma dag). Blir att köpa ett digitalt med veckoindikator idag som ska tas samtidigt som testet från kliniken imorgon på testdagen :) alltid velat ta ett sånt haha..

Sen får de va slut med testandet för ett tag!

Stadigt ökande ser jag, jätte kul!! Jag har oxå slutat testa nu. Inte testat på ca 9 dagar nu. Testade varje dag innan dess precis som du. Visst är det kul! :D
  • Mjbo
    yoda90 skrev 2017-06-12 17:47:02 följande:

Var hos läkaren idag pga trötthet o varm.

Överstimulering , så fick sjukskrivning o hårt schema att vila pga svullnade äggstockar o vätska i buken.

Får nu ta innohep i 10 dagar att börja med, ska tillbaka i slutet av veckan för kontroll igen .

Bra eller dåligt de här ? Jag är på Ruvardag 5 och känner ju att magen/livmodern arbetar för fullt. Drar , sticker och lite mensvärk återkommande.

Oj hoppas du mår bättre snart då! Låter inte så kul. Tur att du fått hjälp av läkare iallafall, då borde det vända snart.

Jag hade oxå en "arbetande" livmoder och kände hur den jobbade. Blev uppsvälld och gasig och ont på nätterna. Hoppas fina symptom oxå resulterar i ett plus! <3
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-06-13 20:26:43 följande:

Idag har jag varit på hälsosamtal på mvc:) höll på att chocka barnmorskan när jag sa att jag tagit typ 15 test för att verkligen försäkra mig om att jag är gravid. Hon var supergullig och jag är jättenöjd. Börjar kännas verkligt nu! Bara en vecka kvar till ultraljudet där jag hoppas få se små hjärtslag.

Har du redan ringt? Jag har inte ens ringt till mvc och berättat ännu! :p kanske man ska göra det? Jag tänkte vänta till efter onsdag, när ja ska på ultraljud :)
  • Mjbo
    yoda90 skrev 2017-06-14 10:03:40 följande:

Ska jag våga testa mig idag / imorgon ?

Ruvardag 7 med en 2dagars.

OVITRELLE togs för 11 dagar sen.

5-6 dagar enligt schema ska mensen komma eller mer än gärna passera

TD enligt klinik är 26 juni...

Lutinus fortfarande lila vit,klibbig o jädrans jobbig ????

Klart du kan prova testa! Men eftersom du ruvar på en 2 dagars så kan det vara alldeles för tidigt. Bli inte besviken om det är negativt! :) Stort lycka till!! :) :) 
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-06-14 08:21:22 följande:
    Ja jag ringde förra veckan och berättade, och då bokade de in mig på ett besök direkt. Kändes bra då semestrarna börjar nu snart. Kändes dock helt sjukt att prata om vilken bvc vi ska tillhöra. :)

Aha okej.. Ja de kanske är sant. Men jag väntar nog tills att jag vart på ul ändå. Känns som jag inte vill dit i "onödan" om det skulle visa sig att den satt sig fel eller att hjärtat inte slår eller så.. Usch hemska tanke. Men men.. 

Hoppas det gick bra för dig iallafall på första träffen! Spännande! :)

Själv är jag lite nervös för det då jag är aningen överviktig. Jätte larvigt att oroa sig för även det i nuläget kanske, men jag är så trött på alla "tänk på att försöka hålla vikten".. Jo tack som att man inte gör det lixom.. :(  Jag gick ner 15 kilo innan allt drog igång med IVF (just för att jag vet hur de "ser" på överviktiga som är barnlösa) så jag är väl medveten om hur man äter nyttigt och vad man bör/ska äta oså.... Under sprutdagarna och veckan efter äggplock gick ja sen upp 5 kilo. Inte vågat väga mig sen dess.. Är rädd för att jag ska tänka för mycket på det, och äta på tok för lite, vilket känns som det borde vara mer skadligt i dagsläget. men men...

Är knodden i magen nöjd och mår bra, så mår jag bra! :) 

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017