Första gången IVF Maj 2017
Nu börja nästa väntan Hahah :D
Upplever att jag fått mer molvärk nu i 2-3 dagar, man blir ju så orolig men måste ju vara växtvärk.
Och mina bröstvårtor!!! Känns ibland som om någon tänt eld på dom!
Nu börja nästa väntan Hahah :D
Upplever att jag fått mer molvärk nu i 2-3 dagar, man blir ju så orolig men måste ju vara växtvärk.
Och mina bröstvårtor!!! Känns ibland som om någon tänt eld på dom!
Vad härligt!! Det är ju det officiella på nåt vis! Jag får för mig att man testar "en vecka sent" för att de första kritiska momenten är förbi då, det borde båda väldigt gott ur missfallshänseende.
Nu är nästa mål första ultraljudet va?! Det längtar jag till, för om ett hjärta slår då är tydligen missfallsrisken väldigt liten sen.
Våra graviditeter är väl inte känsligare än "vanliga"?! Jag promenerade en mil idag och började känna mig öm i livmodern (känner inte direkt något alls annars), och nu blir jag nojig över att jag rört mig för mycket. Sköt på min sons cykel i uppförsbackarna och blev rätt trött i kroppen, men jag är van att gå. Man borde väl inte få missfall av motion utan det är väl om det är nåt fel på embryot?!
Tyvärr åt jag massa rödbetor (typ 2 stora hela) i en vegetarisk sallad till lunch så jag kommer ju kissa rosa imorgon och bli jättenojig av det oxå (även om jag ju VET att jag ätit rödbetor nu)
Hmm dag 11 efter Otrivelle och svagt positivt i eftermiddags. Ska testa imorgon bitti om det är starkare med morgonurin.
Fick samtal från rmc idag, jag slipper vänta till efter sommaren. Dem hade plats för oss nu i juni också, så på onsdag får jag äntligen börja med sprutorna????
Testet blev exakt likadant så antar att jag inte kommer bli mycket klokare utan borde vänta ytterligare. Men där är ju något inom tiden och efter de torkat ännu starkare, även om det inte är godkänt då så är där är streck man ser direkt. Har aldrig fått någon antydan till streck på de testen, samtidigt har jag heller aldrig gjort ivf innan. Är på ruvardag 8 med ett 2 dagars.
Ringt kliniken idag och meddelat positivt svar :) ultraljud 21 juni är inbokat :) spännande!!
Åh va roligt! Då har vi ultraljud nästan samtidigt! :) jag har den 20:e.
Jag vågar inte lita på det än för jag är rädd att något ska hända fram till testdag. Men ska köpa ett digitalt iallafall :) Vågar inte tro för mycket och vill inte berätta för tidigt för min man för jag vill inte göra han besviken om det visar sig att mensen kommer eller tidigt missfall.
Jag fortsätter testa som den testoman man är haha men berättar inget för han förens testdag :) Men där är ju ett streck så hoppas bara de stannar :) Tack desamma!