• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Någon som vet om de BARA gör ultraljud vid återbesöket om man plussat efter testdag? Eller är det något mer dom gör?

• Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-06-01 16:41:27 följande:

Jag mår illa till och från olika tider och dagar. Har köpt hem ett åksjukearmband i förebyggande syfte om de blir värre.

Hade mycket värk på kvällarna förut men nu känner jag inte av de så mycket heller. Läste på lite om de och är man orolig så är de bättre att man ringer sjukvården en gång för mycket än för lite. Men skulle inte oroa mig så mycket om de inte kommer blod eller extrema flytningar.

Försöker själv tagga ner lite och inte tänka på de. De första veckorna var jag så glad och ville bra skrika ut att jag va gravid. Men höll de inne så klart..känns som att man sitter på världens hemlighet. Är i vecka 6 nu och det är ju så mycket som kan hända än så ska hålla mig tills efter ultraljudet innan jag berättar för mina närmsta tänkte jag. Chefen på jobbet vet och några till som har varit väldigt inblandade.

Jadå jag känner mig ganska avslappnad jag med. Nästan lite för avslappnad. Endast magontet på nätterna som gjort mig lite nervös. Men jag har inga symptom på mens alls som jag brukar ha. Inte ens ont i tuttarna som jag kan få ca 1 v innan mens. Aningen lite öm bara men inte alls så mycket som ja brukar.

Ja går in i vecka 6 på lördag, helt otroligt :)

Pratade med kliniken idag för att mina lutinus va slut, ja nämnde då att ja redan sett att de va positivt, dom blev såklart super glada, men jag ska återkomma på måndag som tänkt :)
  • Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-06-01 15:01:21 följande:

Usch jag gjorde testet idag, hade lovat mig själv att inte göra det, egentligen är det rd 7 (blasto på 5) och det var ju negativt. Jag tyckte först att jag kunde se något men tror att jag väl inbillade mig.. Har haft så konstig känsla i magen som att mens kommer (fast det är typ en vecka till mens). Hade super ont om (.)(.) jättelänge som nu har avtagit... 

Har ni andra redan sett positivt på rd 7?

Jag såg potivit på rd7 med en 5dagars blasto. Men de är ju väldigt olika såklart! Jag tycker du ska vänta någon dag och testa igen. Det kan vara så att de är för tidigt men de vet du säkert. Men försök lugna dig med det iallafall. Kram till dig, förstår att de är ett par nervösa dagar nu <3
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-01 21:51:26 följande:

Så otroligt lättad en gång till, 11 ägg blev befruktade så återinförandet blir framskjutet till måndag ist, femdagarsembryo, blastocyst eller vad man nu säger :) kan andas ut lite mer för var dag..

Åh va bra! Super resultat ju! Nu hoppas vi dom växer sig fina tills på måndag då :)
  • Mjbo
    A1987 skrev 2017-06-02 10:31:36 följande:

Här tog nog lyckan slut för oss. Började precis blöda mera, inte bara rosa nu. Får inget blodprov mera idag, kanske skulle vara onödigt hur som helst.

Åh nej. Jag hoppas att det bara är en "vanlig" blödning. Att det avstannar. Förstår att det är riktigt nervöst nu. Vilken dag är du på?
  • Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-06-01 23:17:45 följande:
    tack!! ska försöka vänta... 
    Kram!!
    Hur har det gått?
    Tagit något mer test idag eller ska du vänta ytterligare?
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-06-02 15:53:38 följande:

Tack så mycket!

Längtar tills jag är där du är :)

Förstår det! Snart är du oxå här! <3
  • Mjbo

Imorgon är den stora dagen här. TESTDAG :D

Testade som ni vet positivt för några dagar sen så ja räknar med att de fortfarande är positivt imorron men ändå, så länge man väntat på denna dagen :D

Hur går det för er?

Hur mår ni?

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-02 23:25:07 följande:

Testdag idag men har inte hunnit testa så imorgon får de bli skraj över att det kanske inte visar lika starkt eller starkare än sist..

Kommer ha hjärtat i halsgropen haha..

En fråga hur räknar man veckorna?

Satt ju in ett fem dagars, räknar man äggplock som 2+5 då?

Vad jag har läst mig till här på fl (sen vet ja inte om de stämmer eller inte dock) men så räknar man äggplock som ägglosningsdag :) men som sagt ingen säker källa på det:D
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-03 07:19:47 följande:

Jo, så har jag oxå förstått det.

Jag vaknade inatt av att det stack och gjorde jätteont i typ höger äggstock, känns väldigt oroväckande. Men det gav med sig efter en stund.

Jag har otroligt ont i magen på nätterna jag med fortfarande. Vaknar av att de gör så ont till och med. I början va jag super nervös för ett början till mf. Men har läst mig till att de bara är livmodern som växer. Inget att oroa sig för så länge det inte blöder.. Ja har haft så i säkert 6 nätter nu. Testdag idag ocj fortfara de positivt :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017