Första gången IVF Maj 2017
Någon som vet om de BARA gör ultraljud vid återbesöket om man plussat efter testdag? Eller är det något mer dom gör?
Någon som vet om de BARA gör ultraljud vid återbesöket om man plussat efter testdag? Eller är det något mer dom gör?
Jag mår illa till och från olika tider och dagar. Har köpt hem ett åksjukearmband i förebyggande syfte om de blir värre.
Hade mycket värk på kvällarna förut men nu känner jag inte av de så mycket heller. Läste på lite om de och är man orolig så är de bättre att man ringer sjukvården en gång för mycket än för lite. Men skulle inte oroa mig så mycket om de inte kommer blod eller extrema flytningar.
Försöker själv tagga ner lite och inte tänka på de. De första veckorna var jag så glad och ville bra skrika ut att jag va gravid. Men höll de inne så klart..känns som att man sitter på världens hemlighet. Är i vecka 6 nu och det är ju så mycket som kan hända än så ska hålla mig tills efter ultraljudet innan jag berättar för mina närmsta tänkte jag. Chefen på jobbet vet och några till som har varit väldigt inblandade.
Usch jag gjorde testet idag, hade lovat mig själv att inte göra det, egentligen är det rd 7 (blasto på 5) och det var ju negativt. Jag tyckte först att jag kunde se något men tror att jag väl inbillade mig.. Har haft så konstig känsla i magen som att mens kommer (fast det är typ en vecka till mens). Hade super ont om (.)(.) jättelänge som nu har avtagit...
Har ni andra redan sett positivt på rd 7?
Så otroligt lättad en gång till, 11 ägg blev befruktade så återinförandet blir framskjutet till måndag ist, femdagarsembryo, blastocyst eller vad man nu säger :) kan andas ut lite mer för var dag..
Här tog nog lyckan slut för oss. Började precis blöda mera, inte bara rosa nu. Får inget blodprov mera idag, kanske skulle vara onödigt hur som helst.
Tack så mycket!
Längtar tills jag är där du är :)
Imorgon är den stora dagen här. TESTDAG :D
Testade som ni vet positivt för några dagar sen så ja räknar med att de fortfarande är positivt imorron men ändå, så länge man väntat på denna dagen :D
Hur går det för er?
Hur mår ni?
Testdag idag men har inte hunnit testa så imorgon får de bli skraj över att det kanske inte visar lika starkt eller starkare än sist..
Kommer ha hjärtat i halsgropen haha..
En fråga hur räknar man veckorna?
Satt ju in ett fem dagars, räknar man äggplock som 2+5 då?
Jo, så har jag oxå förstått det.
Jag vaknade inatt av att det stack och gjorde jätteont i typ höger äggstock, känns väldigt oroväckande. Men det gav med sig efter en stund.