Första gången IVF Maj 2017
Ja, jag fick order om att höja dosen av bemfolan från 150ml till 225 ml från och med idag, sedan blir det nytt blodprov och ultraljud på torsdag morgon redan för att se hur jag reagerar på den höjda dosen.. Preliminärt äggplock bokat tills på måndag men får en exakt dag på torsdag efter ultraljud och blodprov.
Blåsorna såg bra ut, som sagt 10 st och ca 8-11mm stora, men dom ville få upp värdena och därmed så blev dosen högre. Jag hoppas allt går vägen nu..
Men en fråga till er alla...
Känns som en lite dum fråga men man är ju som ett frågetecken i detta... men 10 äggblåsor, visst betyder inte det 10ägg automatiskt? Eller är de så?? Nån som vet? Har fått för mig att en blåsa kan innehålla 0 ägg eller flera, är jag ute och cyklar?? :)
På mig ökade de inte dosen utan fick fortsätta på de planerade och jag har inte lämnat blodprov utan bara gjort två ultraljud. Senast sa de att jag hade 3st större blåsor och 7st som var en aning mindre men de skulle nog växa till sig de med. De påminde mig även om att bara för att man har ett visst antal så betyder de inte att de får ut alla heller.
Men har en kollega på jobbet som har jobbat med endel ivfbehandlingar och hon nämnde att i många fall är de bättre att ha lite mindre antal som är bra är många som är halvdåliga. Så jag tror ingen av oss ska lägga så stort fokus på antalet. De kan man ju göra sen när de väl är embryon.