Första gången IVF Maj 2017
Orsaken till mina förstörda äggstockar är en utdragen klamydia. Mitt ex hade varit på sidosprång och kom hem med en mindre rolig suvenir. Blödde och hade jätte ont i flera månader. Ingen pratade om att det kunde vara klamydia, eftersom jag var ju i en stadig relation sen flera år tillbaka. Till sist fick jag ta mej till akuten, var en läkare bad exet gå ut och frågade mej sen om det är möjligt att jag har en könssjukdom. Kunde ju bara svara för min del, att nej det är inte möjligt, så det blev ett test som var positivt. Slapp klamydian och en tid senare slapp jag exet också. Obrukbara äggstockar fick jag dock ha kvar.
Egentligen är det här väll ingen Mens Mens. Kallas väll mera för blödning bara, eftersom det inte är en normal menscykel.
Äggplock har jag bara utsatt till vecka 20, inget datum än. Ul tiderna är utsatta 3st, första 3.5 då jag skall börja med sprutorna. Jag har hämtat ut 10 sprutor på apoteket, så då antar jag att jag skall spruta 10 dagar innan det är dags för ägglossnings spruto (kallas det så? :D) och en paus dag, var efter det är äggplock. Mao dag 13 efter sprutdag? Jaa, har träffat läkare senast i november, sen dess bara fått hemskickat papper och vid behov fått ringa ivf-sköterskan. Skäms för att ringa och fråga mera, känns som jag varit på linjen allt för ofta :D
Jag ska hämta ut mina sprutor till veckan. Det närmar sig nu. Börjar bli lite nervös... hur känner du?