• Jangeles

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-17 18:25:06 följande:
    Hej!

Jag mår inte så bra idag heller om ja ska va ärlig. Ont i magen och svullen. Soffläge idag med alltså. Plöjt serier och filmer hela dagen :p

Hoppas allt är bra med dig med.

Har tyvärr inte svar på din fråga men kanske nån annan har det :)
    Jag är öm i magen och att göra nr 2 är typ outhärdligt!! provade jobba inatt som var och det var inte kul, varje steg jag tog gjorde ont.. varit dålig att äta värktabletter med.

Fick du tillbaka en 5 dagars odlad kastrullen?, isåfall tror ja det fäster inom 24h :)

Haha jag har inte märkt av så mycket klet än men ska ta 3dje tabletten snart o har förberett med trosskydd :)
  • Jangeles

Idag fick vi tillbaka ett embryo :) själva ingreppet fick snabbt och nästan smärtfritt.

Nu har vi ytterligare 4 embryon som skulle få några dagar till på sig så får vi brev hem om de lyckas frysa ner något (hoppashoppashoppas!!!!)

Hade lite vätska i buken (förstår då varför jag har rätt ont i magen fortfarande)

Testdag 2/6, nu jäklar kör vi :)

• Jangeles
    kastrullen skrev 2017-05-22 06:31:49 följande:
    Tack! Det är ju så sjukt! Jag har aldrig fått ett plus tidigare! :D
    Herregud vilken grej!! STORT GRATTIS!!
    Har du haft några symptom? :D
  • Jangeles
    kastrullen skrev 2017-05-23 05:54:05 följande:

Eftersom jag inte vågade tro på mina svaga streck så tog jag idag ett cb digitalt. Och det visar "Gravid 1-2" :D

Allt slit var värt det! Direkt kom illamåendet men det kan också bero på att jag fick lite andnöd och började gråta :)

Hur mår ni idag?

Aaaah!! Vad kul :D grattis igen!!!

Ruvardag 1 = hemsk huvudvärk och stickningar i livmodern.

Nu känner jag ingenting, haha jag vill bara lägga mig i koma o få vakna upp på testdagen:D
  • Jangeles

Brev idag om att vi fått 3 st eskimåer till frysen :)

Känns som att man kan andas ut liiite Iallafall om detta inte skulle gå vägen, men hur underbart hade de inte varit att få ett plus innan sommaren!

Har inga känningar alls så vet inte om jag har så stora förhoppningar, ruvardag 4.

• Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-24 18:54:02 följande:
    Ruvardag 3 för mig. Känner absolut ingenting jag heller. Men ja antar att de kanske är för tidigt för symptom än iaf. Testade mig idag iaf och sprutan har gått ut som ja hoppades på. Så OM jag testar positivt inom några dagar eller nån vecka så vet jag iaf att det inte beror på sprutan :D
    Hoppas man får känna något snart :D fast då blir man väl nojig över de Hahaha.

Okej de lät som en bra idé :) jag ska försöka hålla mig till testdagen, så för vi se hur de går :)
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-24 23:20:12 följande:
    Gött! Bra kvitto ändå på att man har fått fram 3 bra ägg som är frysvärdiga.

Tänker att dag 4 är tidigt för känningar?! Satte du in 5-dagars? I så fall vore du på 9 dagar efter äl om det inte varit ivf. Jag plussade äl +10 med min son och det var tidigt, men de tidigaste symptomen kom några dagar senare i form av jätteömma bröstvårtor, när jag plussade kändes iofs brösten lite tunga när jag tog av bh-n, men det har jag märkt att de kan göra ändå i menscykeln.
    Ja eller hur :) vi var inställd på noll så allt är ju bättre än de

Jo precis, ja ett 5dagars blev det. Vet inte vad jag är ute efter riktigt... lite molvärk eller något som gör mig påmind om att något försöker fästa.

En del av mig vill vara positiv o glad och en annan del vill bara ta ner mig på jorden och få mig att tro de värsta, Gud vad detta är psykiskt påfrestande.
  • Jangeles
    STHLMivf17 skrev 2017-05-25 14:59:52 följande:

Uppdatering;
    Igår fick jag en tidig mens och ringde direkt till kliniken för att förbereda insättningen efter totalfrys (vi hade ju äggplock förra veckan, 16 st). Fick då veta att INGET av alla våra fina ägg hade befruktats. Blev så otroligt ledsen! :(
    Detta är alltså anledningen till alla år av barnlöshet. Spermierna "orkar" typ inte ta sig in i ägget. Varför kollar de inte sånt vid spermaprovet? Känns uppgivet och så oerhört förlegat att kvinnan ska gå igenom alla möjliga olika tester och behandlingar men spermierna verkar inte utredas något särskilt. Känner mig så oerhört lurad. Svårt att vara positiv just nu. Även om vi har 2 "gratis" försök kvar så är det ju ibte skitroligt att börja om igen. Och hinner dessutom inte göra något förrän efter sommaren. Skit också.

Men oj vad ledsamt att läsa, då ni fick ut så många ägg också :(

Vilken klinik går ni hos? Hur länge har ni varit barnlösa?

För oss gjorde dom vanlig ivf på 50 % och icsi på 50% eftersom att vi som sköterskan beskrev de " varit barnlösa ett tag".

Försök att ladda om och vila i sommar, nästa gång borde ni ju få göra icsi, tänk vilket gäng med embryon ni kan få då<3
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-25 20:16:48 följande:
    Tack, självklart ska jag ha i åtanke att det kan vara falskt negativt efterdom de är så tidigt. Fick tillbaka en 5 dagars så jag ska ju ha min mens på onsdag, så jag tänker att de borde visa på måndag ;)

Visst är det spännande att följa andra i samma resa. Känns som att man skulle vilja träffa hela högen för att man har så myvlet gemensamt med er allihopa. Ni förstår vad man går igenom.

Jag har ingen i min närhet över huvudtaget som har gjort en ivf så jag va helt ovetandes vid start. Så psykiskt påfrestande detta är och har vart kunde jag faktiskt inte ens tänka mig att det skulle bli.

Jag uppdaterar självklart efter mina test! Men i helgen kommer jag inte ha någon mottagning på telefonen så jag får läsa ikapp allting nästa vecka det jag missat hos er andra :)
    Helt sjukt spännande att följa alla! Håller med, så skönt att ha några att prata med!! Vi har valt att inte berätta något för någon (vill inte ha frågor och press under processen men kommer självklart berätta då vi är i mål)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:10:10 följande:

Är tillbaka från min mini semester, tog ett test alldeles nyss.. Har jag precis plussat?!!!! Nån mer än jag som ser?? Hjälp!

Ååh!! Hoppas hoppas :D <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017