Första gången IVF Maj 2017
Kunde inte hålla mig! Jag döööööör vilken lycka!! Rd8 idag. 5 dagar kvar till testdag. Jag önskar så att den lilla vill stanna hos mig <3
Hur går det för er andra? :)
Tack!! :D :D
Tog som du kanske såg här ovan ett digitalt imorse, kunde inte hålla mig. Det var inte ens morgonurin, och fick ett stort fint plus ändå!! Va inte beredd på det eftersom det är så tidigt och inte med morgonurin, men det vart det! Kändes helt overkligt!
Jag mår bra! Jag har ont i magen lite titt som tätt, men de har jag alltid innan mens med, så det är inge annorlunda eller några symptom alls på en graviditet. Det gör mig lite nervös såklart, men så är de ju 5 dagar kvar till officiell testdag oxå, så ja vet inte hur mycke symptom som man kan vänta sig riktigt ;)
Hur mår du??
Hej allihopa!Jag är just nu inne på dag 5 med sprutorna Bemfola. Tar nässpray suprecur också. Jag undrar om det är någon av er som känner igen dessa symtom/biverkningar. Ömhet/känsliga bröstvårtor och typ ägglossningsflytningar, Ursäkta mig men genomskinliga och hala/slemmiga. Är rädd att det ska vara ägglossning som är på g (katastrof) eller om det är vanligt att det är så när man tar bemfola injektionerna?
Hoppas någon kan ge mig ett upplyftande svar ????
Äggplock imorgon förmiddag. Det känns både härligt och jobbigt!
Åh !! Stooort grattis!! Så himla roligt med alla som plussar. vilken supertråd detta är! :D :D
Skönt att blodet försvunnit. Kanske för dig de blev så som min läkare sa till mig, att de kunde irritera "där nere" just för att den är så hård. Hoppas det! Om inte annat så är det fullt normalt med en liten, kort blödning vad jag förstått de som? verkar som att de är många som får så..
Hur som helst, STORT GRATTIS TILL PLUSET! :D
Gah! Vad svårt detta är. Igår hade jag ju blod på lutinusapplikatorn när jag tog ut den på morgonen. Hade innan tagit ett graviditetstest. Detta visade ett svagt svagt svagt streck, knappt synligt men vi var flera som såg det. Sen hade jag inget mer blod under dagen annat än en eventuellt svagt svagt rosatonad flytning. På kvällen igår hade jag hemsk mensvärk som strålade ner i benen. Idag är flytningarna ljusbrunt/svagt rosa till färgen men jag vaknade helt utan mensvärk. Tog ett nytt test som också är supersvagt men helt klart tydligare än igår.
Nu vet jag varken ut eller in.
Oj så nervöst! Hoppas att det bara är en "vanlig" blödning! Ett plus är ju iallafall alltid ett plus, jag håller alla tummar åt dig att det blir starkare! har du tagit digitalt?
Jag tog ett test imorse med, digitalt, ett stort fint plus idag igen. Så himla skönt att se! :)
Hoppas blödningarna avtar åt dig!! När har du offiiciel testdag?
Tack! Jag vågar nog lita på plusset, för det är verkligen där, men det är så svagt att jag avvaktar med digitalt test, är ju bara på ruvardag 6. Väntar med det tills jag tycker plusset är väldigt tydligt. Men nu vet jag att min blastocyst har fäst iaf, det känns ju väldigt bra :)
Sen vet man ju inte hur det blir med blödningen. Känns som att det borde kommit mer än bara några droppar igår morse om det är början till ett missfall. Men jag har aldrig haft ett missfall så jag vet inte hur det funkar.
Härligt att du bara får starkare och starkare plus, är ju fortfarande tidigt så det är ju ett jättegott tecken. Visst är du på ruvardag 9? Har du haft mensvärk nåt? Jag hade ordentlig värk igår (hjälpte syrran att pack inför flytt) men det gick över med vila och nattsömn.
Jasså, jag har fått instruktion att fortsätta med progesteron flera veckor efter det officiella graviditetstestet. Gör inte alla det?
9 ägg. Mindre ont idag än sist. Det är nästan så att jag tror på att jag ska kunna jobba imorgon! Har inte behövt ta en enda citodon ännu. Jag är lite chockad av hur mycket bättre det känts denna omgång, både fysiskt och psykiskt. Särskilt idag!