• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

alade skrev 2017-05-24 10:00:45 följande:

VUL idag för att kolla till äggen. 7 ägg har växt till som de ska och några mindre som skulle kunna hinna ifatt med lite tur. Fortsätter med samma dos av allt och så är det äggplock på tisdag. Icsi på alla ägg. Jag är redan orolig inför hur det ska gå... Samtalet sist om att inga ägg blivit befruktade var otroligt tufft att få, även om vi räknade första omgången lite som ett test. Men med 16 mogna ägg räknade jag verkligen med att få något tillbaka.

oj så spännande. Jag håller mina tummar åt dig att de blir befruktade. iallafall ett par st hade ju varit skönt såklart :) 

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-24 15:24:57 följande:

Brev idag om att vi fått 3 st eskimåer till frysen :)

Känns som att man kan andas ut liiite Iallafall om detta inte skulle gå vägen, men hur underbart hade de inte varit att få ett plus innan sommaren!

Har inga känningar alls så vet inte om jag har så stora förhoppningar, ruvardag 4.

Ruvardag 3 för mig. Känner absolut ingenting jag heller. Men ja antar att de kanske är för tidigt för symptom än iaf. Testade mig idag iaf och sprutan har gått ut som ja hoppades på. Så OM jag testar positivt inom några dagar eller nån vecka så vet jag iaf att det inte beror på sprutan :D
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-24 19:10:53 följande:

Åh så bra, vad spännande! :) håller alla tummar och tår för att ni får positivt om några dagar!

Stort tack!! :) det hoppas jag med :)
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-24 19:03:58 följande:

Hoppas man får känna något snart :D fast då blir man väl nojig över de Hahaha.

Okej de lät som en bra idé :) jag ska försöka hålla mig till testdagen, så för vi se hur de går :)

Haha ja aldrig är man nöjd antingen känner man för mycket eller för lite Haha:)

Oj, hålla dig till testdagen!? Det va strongt gjort! Skulle jag aldrig någonsin klara! Haha :D
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-05-24 22:16:03 följande:

Så när har ni som plussat tidigast testat? Mjbo! Du är näst på tur väl!!! Vad kul! håller båda tummarna !

Ja jag tror de är jag som är näst på tur att testa. Ruvardag 3 idag. Om ingen annan jag missat ligger före eller lika :D

Tack för dina tummar. Jag håller dom hårt åt dig med! :) tänkte ta ett test på måndag faktiskt. Då är det ruvardag 7. Men såklart är det väldigt tidigt.... Men jag har ju iaf tagit ett test idag bara för att se att sprutan gått ut kroppen, och de hade den, Så om jag får ett tidigt plus så beror det på en bebis, inte spruta :D
  • Mjbo

Såg nu att jangeles ligger en dag före mig i ruvartiden. Så beroende på om hon testar tidigare än beräknad testdag eller ej så kan hon va före mig :D

• Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-25 14:59:52 följande:

Uppdatering;

Igår fick jag en tidig mens och ringde direkt till kliniken för att förbereda insättningen efter totalfrys (vi hade ju äggplock förra veckan, 16 st). Fick då veta att INGET av alla våra fina ägg hade befruktats. Blev så otroligt ledsen! :(

Detta är alltså anledningen till alla år av barnlöshet. Spermierna "orkar" typ inte ta sig in i ägget. Varför kollar de inte sånt vid spermaprovet? Känns uppgivet och så oerhört förlegat att kvinnan ska gå igenom alla möjliga olika tester och behandlingar men spermierna verkar inte utredas något särskilt. Känner mig så oerhört lurad. Svårt att vara positiv just nu. Även om vi har 2 "gratis" försök kvar så är det ju ibte skitroligt att börja om igen. Och hinner dessutom inte göra något förrän efter sommaren. Skit också.

Åh nej! Fy va jobbigt!! Jag lider verkligen med dig. Usch vilket tungt besked efter allt man går igenom. Och jag håller med om att spermierna borde vara de första dom kollar ordentligt. Det är ju lixom de lättaste av allting. Men men... Nej fy va tråkigt.

Jag hoppas att du kan försöka njuta av sommaren och massa rosé i solen. Det är du värd. Sen försöka orka ta nya tag igen.. stor kram till dig.
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-25 16:35:42 följande:

Jag började testa på rd 5, fick typ negativt men jag tyckte mig se en skugga som min man inte såg. Rd 6 såg även min man ett till streck. Sen tog jag ett cb digitalt på rd 7 som var positivt:)

Håller alla tummar för er andra!! Och för mig själv också, vill gärna fortsätta ha positiva test :)

Jag ska testa imorgon tänkte jag. Är då på dag 5. Sen åker ja boet i helgen och ska inte ta med nå test ;) så nästa gång ska ja testa på måndag morgon igen, blir då dag 8 :) då borde det synas nånting om de är positivt tycker ja :)

Hur går de för dig? Hur mår du? Några mer symptom?
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-05-25 18:09:49 följande:

Otrivelle sprutan igår börjar visa sina biverkningar idag.. Känner mig så trött, huvudvärk och illamående.

Imorgon äggplock, är nervös men vill bara få detta gjort så vi kan få reda på om vi kan få bli gravida någon gång.....

Åh så spännande! Stort lycka till. Uppdatera oss efteråt:)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-25 18:36:14 följande:

Åh va spännande, håller alla tummar och tår! :)

Jag mår bra! Det "drar" lite i livmodern ibland. Det har blivit mitt kvällsmys när jag lägger mig i sängen. Annars så kan jag bli lite illamående på morgonen och på eftermiddagen, när jag är hungrig. Men det är svårt att säga vad som är symtom, vad som är biverkningar av Lutinus eller om min hjärna inbillar sig :)

Onej, det låter iallafall som gravid symptom så jag hoppas det fortsätter visa plus i många månader till åt dig! :D

Vilken dag har du egentligen testdag? :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017