• kastrullen

Första gången IVF Maj 2017

Sophiasophia skrev 2017-06-01 07:15:12 följande:

Ni som plussat, mår ni illa? Funderar på om det är lutinus som orsakar det för så här tidigt började jag inte må illa med min son. Det är inget kraftigt men jag känner ett lätt illamående hela tiden.

Sen hade jag helt glömt bort alla matregler som gravid. Vi har folk över och ska äta ostbricka ikväll, den blir rätt fattig för min del :D

I början mådde jag lite illa, men då tror jag det berodde på Lutinus. Nu har jag börjat må illa på ett annat sätt, det är kraftigare och kommer väldigt plötsligt.
  • kastrullen
    Villhabulle skrev 2017-06-01 21:51:26 följande:

Så otroligt lättad en gång till, 11 ägg blev befruktade så återinförandet blir framskjutet till måndag ist, femdagarsembryo, blastocyst eller vad man nu säger :) kan andas ut lite mer för var dag..

Härligt! :) Håller tummarna för att det blir några superembryon till dess!
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-02 22:45:40 följande:

Imorgon är den stora dagen här. TESTDAG :D

Testade som ni vet positivt för några dagar sen så ja räknar med att de fortfarande är positivt imorron men ändå, så länge man väntat på denna dagen :D

Hur går det för er?

Hur mår ni?

Äntligen!

Här rullar det på. Kan inte riktigt fatta att jag är gravid och eftersom det är första gången jag är gravid så vet jag inte riktigt vad som händer. Mest stressad är jag över alla matregler! Skulle ha ringt till mvc igår för inskrivning men det glömde jag helt bort. Njuter dock av vartenda symtom:) småbråkar lite med maken, humöret är lite svajande, men sen skrattar vi åt det och är glada för det händer. Jag är så tacksam för att vi fick den här chansen!
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-05 16:13:52 följande:

Ringt kliniken idag och meddelat positivt svar :) ultraljud 21 juni är inbokat :) spännande!!

Åh va roligt! Då har vi ultraljud nästan samtidigt! :) jag har den 20:e.
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-05 18:43:52 följande:

Åh va kul :D visst ska de bli roligt! Önskar så man kan se ett litet hjärta ticka <3

Ja det ska bli väldigt roligt och hoppas verkligen på ett tickande hjärta :)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-06-06 07:13:46 följande:

Usch, sen igår kväll har jag molvärk både i ryggslut och mage. Det lättar mellan varven men man blir ju orolig. Jag har ju inte haft så mycket av den varan denna gång. Är i 4+4 idag.

Hur mår ni?

Ni som fått ultraljuden inbokade, vilken vecka kommer ni vara i då?

Jag mår bra tack! Lite molvärk ibland, ömma bröstvårtor och supertrött. Skulle kunna sova bort hela dagarna.

Jag har bokat den 20:e, om två veckor och då är jag i vecka 8. 5+5 idag så då borde det vara 7+5 då :)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-06-06 08:39:17 följande:

Åh vad härligt att ha så nära! Efter det kan man ju slappna av lite iaf. Tydligen är rusken för missfall när man sett ett hjärta slå så tidigt väääldigt liten.

Ja det är nära men ändå känns det som om det är en evighet tills dess :)
  • kastrullen

Idag har jag varit på hälsosamtal på mvc:) höll på att chocka barnmorskan när jag sa att jag tagit typ 15 test för att verkligen försäkra mig om att jag är gravid. Hon var supergullig och jag är jättenöjd. Börjar kännas verkligt nu! Bara en vecka kvar till ultraljudet där jag hoppas få se små hjärtslag.

• kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-13 22:31:02 följande:

Har du redan ringt? Jag har inte ens ringt till mvc och berättat ännu! :p kanske man ska göra det? Jag tänkte vänta till efter onsdag, när ja ska på ultraljud :)

Ja jag ringde förra veckan och berättade, och då bokade de in mig på ett besök direkt. Kändes bra då semestrarna börjar nu snart. Kändes dock helt sjukt att prata om vilken bvc vi ska tillhöra. :)
  • kastrullen
    Jangeles skrev 2017-06-14 03:17:28 följande:

Vad kul! kan du inte berätta lite hur det gick till, vad hon gjorde o vad som sades

Jag vägde mig och så kollade hon blodsocker och blodvärde. Sen gick vi igenom min hälsa, sjukdomar i familjen och så. Skattade mina alkoholvanor, frågade om rökning, snus, droger och så. Sen pratade vi mat och fysisk aktivitet. Hon berättade också planen för när vi ska ses nästa gång då jag ska ta diverse prover, ultraljud i vecka 18-19 och att jag i v 20 ska komma själv för då ska de screena för psykisk ohälsa. Hon räknade ut förlossningsdatum, skrev in vilken förlossningsort och bvc det kommer bli. Fick en bok om att vänta barn och telefonnummer direkt till henne om det skulle va nåt jag undrade om. Kände mig väldigt trygg! Nu hoppas jag att jag får se ett litet hjärta på ultraljudet på tisdag så jag får fortsätta den här resan.
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-14 10:44:45 följande:

Aha okej.. Ja de kanske är sant. Men jag väntar nog tills att jag vart på ul ändå. Känns som jag inte vill dit i "onödan" om det skulle visa sig att den satt sig fel eller att hjärtat inte slår eller så.. Usch hemska tanke. Men men.. 

Hoppas det gick bra för dig iallafall på första träffen! Spännande! :)

Själv är jag lite nervös för det då jag är aningen överviktig. Jätte larvigt att oroa sig för även det i nuläget kanske, men jag är så trött på alla "tänk på att försöka hålla vikten".. Jo tack som att man inte gör det lixom.. :(  Jag gick ner 15 kilo innan allt drog igång med IVF (just för att jag vet hur de "ser" på överviktiga som är barnlösa) så jag är väl medveten om hur man äter nyttigt och vad man bör/ska äta oså.... Under sprutdagarna och veckan efter äggplock gick ja sen upp 5 kilo. Inte vågat väga mig sen dess.. Är rädd för att jag ska tänka för mycket på det, och äta på tok för lite, vilket känns som det borde vara mer skadligt i dagsläget. men men...

Är knodden i magen nöjd och mår bra, så mår jag bra! :) 

Jag hade samma rädsla och när jag klev på vågen såg jag att jag gått upp. Men, hon sa inte ett ord om det vilket kändes jätteskönt!
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-06-15 08:38:19 följande:

Skönt! :) 

När är nästa besök inbokat? :)

26:e juli, när hon är tillbaka från sin semester :)
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-06-19 15:45:13 följande:

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

Va härligt! Vi har ultraljud imorgon :)
  • kastrullen

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

• kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-06-20 10:43:00 följande:

Grattis!! Fick ni något beräknat datum också? :D

Gud, jag lyssnade knappt men jag tror inte det blev någon ändring utifrån barnmorskans beräkningar så 31/1 :)
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-12-08 04:35:45 följande:

Nu var det riktigt länge sedan jag var inne här men hur har det gått för alla?

Hej!

Jag är i vecka 33 och är beräknad till 31/1 :)

Vi lyckades dock inte få reda på kön så det blir en överraskning.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017