• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

kastrullen skrev 2017-05-22 07:53:00 följande:
    Tack fina Du! Ja det är ju sjukt tidigt så man vet ju inte om det håller hela vägen men det känns som en bra början.

Håller tummarna för er allihopa och följer er med spänning! :)
    Ja men absolut! Ett plus är ju alltid ett plus! 
    Men du! Satt du in en 5dagars? Minns inte.. tänkte på vilken dag jag kunde börja testa haha :D
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-21 23:06:35 följande:
    Ja alltså jag är så glad för er! Tänk, nu är den där inne :)
    Vi beslutade att vänta en månad redan innan uttaget. Jag hade svarat så bra på sprutorna och det var full aktivitet där inne. Kliniken jag går hos verkar väldigt försiktiga och det verkar vara någon sorts "prestige" att ha noll överstimuleringar, så, vi får snällt vänta :)
    Men, men, jag ska dricka bubbel och fira att sommaren äntligen är här. Sen lagom till midsommar blir det vatten i glasen ;)
    Jag mår jättebra, något svullen fortfarande men har inte det minsta ont. Längtar ihjäl mig efter insättningen och väntar med spänning på frysbrevet där vi får reultatet efter äggplocket.
  • Mjbo
    Vi beslutade att vänta en månad redan innan uttaget. Jag hade svarat så bra på sprutorna och det var full aktivitet där inne. Kliniken jag går hos verkar väldigt försiktiga och det verkar vara någon sorts "prestige" att ha noll överstimuleringar, så, vi får snällt vänta :)
    Men, men, jag ska dricka bubbel och fira att sommaren äntligen är här. Sen lagom till midsommar blir det vatten i glasen ;)
    Jag mår jättebra, något svullen fortfarande men har inte det minsta ont. Längtar ihjäl mig efter insättningen och väntar med spänning på frysbrevet där vi får reultatet efter äggplocket.
  • Mjbo
    Oj nu blev de nå fel där ovan men här kommer mitt svar,

Jag förstår att det känns snopet att bli uppskjuten, jag hade nog inte alls tagit det lika bra som du somsagt, men du ska ändå vara glad över att det gått så bra hittills, och som du säger så kan du dricka ett par sista glas bubbel innan det blir insättning igen, för vem vet, då kanske det dröjer nått år sen innan det är möjligt att göra igen ;)

Hoppas du kan koppla av denna månad och njuta.. försök sysselsätta dig med saker och gör saker DU gillar och blir glad av, helst sånna saker som du inte hade kunnat gjort om du är gravid ;) Ha det så bra!
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-22 09:50:35 följande:

Ja det var ett 5-dagars :)

Okej, då vet jag. Tack för svar :) känner du några mer symptom nudå? :)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 11:08:58 följande:

Nu blev jag uppringd av Sophiahemmet. Det blir ingen ET idag. På ett sättblev jag besviken, men sköterskan sa tvärtom att jag borde jag glad :)

Jag plockade ju 19 ägg i fredags och av dessa var 10 mogna. Alla de blev befruktade och sen har alla 10 celldelat sig som de ska idag så man vill odla vidare till på onsdag för att kunna se vilket som ser bäst ut.

Så nu följer 2 nervösa dagar till.... kan alla avstanna tror ni? Det borde väl inte vara så vanligt, ni som haft samma scenario som jag, hur många klarade sig från dag 3 till dag 5?

Det är ju jätte bra! Större chans för tillgången graviditet att stoppa in 5dagars så du borde va glad:)

Jag fick ut 7 ägg. 6 befruktades. Alla odlades till 5 dagar. Har stoppat in ett igår. 2 till frysen igår och ytterliggare 3 skulle odlas till idag (6dagar) och frysas ned idag om de klarar sig. Får brev om de i veckan:)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 15:27:59 följande:

Härligt!! Då tänker jag vara glad!! Skulle ju kännas bra att få 1 färskt och 2 till frusen iaf :)

Du gör alldeles rätt i att vara glad över ditt resultat! :D hoppas det håller i sig hela vägen åt dig! :)
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-22 16:57:32 följande:

Grattis Kastrullen!!!

Du inspirerade mig att våga testa mig så gjorde de nu och de är PLUS!!!

Är ensam hemma och sambon är borta med jobbet till på måndag vet inte om jag vågar tro på de men är glad. Tog två tester och båda är plus på ruvdag 8

Härligt!!!! Stort GRATTIS till dig med!!! Såå himla glad för din skull!! :D vilken känsla det måste va för er som plussat! :)
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-22 17:47:22 följande:

Nja jag har haft ont i brösten men de de har jag haft sen jag började de Lutinus. Just idag har jag mått lite illa och har haft stickningar i livmodern till och från sen insättningen. Men ja man vet ju inte vad som är medicinering och vad som är kroppen hormoner. Så känner mig inte så gravid mer än att jag sover oroligt och har bråttom att kissa på morgonen.

Det är ju så tidigt flr oss båda. Vi för hoppas att de stannar i ett bra tag till :D

Ont i brösten känner jag igen! Jisses villa meloner ja gått sedan jag började med lutinus! Haha. Gör såå ont och är stenhårda och stora :p

Så glad för er skull. Grattis igen!
  • Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-05-22 17:46:04 följande:

Hoppar in här också med (andra) IVF i maj. 

Idag var det äggplock och gör så ont, så ont... 

Fick 10 st ägg, vilket var bra - förra gången var 8 st, mesta omogna och ingen återföring :( 

Hoppas vi får ett positivt besked om några dagar....

Efter katastrofen sist vågar man liksom inte hoppas för mycket..

Välkommen!

Trist för ditt förra försök. Hoppas du har större lycka denna gången!

Vad är anledningen till att de alla va omogna sist? Vet ni det? Måste va snopet hur som helst aty komma så långt som till uttaget och sen inte få insättning alls :(

Lycka till iallafall denna gång!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017