• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hornkatten skrev 2017-05-20 22:18:11 följande:

Jag är på ruvdag 6 och ska testa 29/5.

Är det någon som har planerat att ta test innan testdag?

Om jag skulle haft min vanliga cykel så ska jag ha mens på tisdag och jag är sugen på att testa men jag vet inte om jag vågar. Har ju läst om folk som har fått både falska positiva och negativa resultat.

Jag är på ruvardag 1 idag ocj har testdag den 3 juni. Så spännande de är att vara ruvare! Så glad att man kommit hela vägen hit. Nu håller vi tummarna för att allt går bra resten av tiden för oss alla! :)

Jag kommer nog testa långt innan testdag om jag känner mig själv ;) bara man testar 10-12 dagar efter ovitrelle så kan de iaf inte visa falskt positivt :)

När har du planerat att testa?

Lycka till!!
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-21 17:25:26 följande:

Härligt! Va spännande! Håller tummarna!

Haha ja jag har ju redan tjuvtestat och kommer fortsätta med det :) har haft huvudvärk och lite illamående idag, hoppas såklart att det är tidiga symtom.

Vilken dag började du tjuvtesta?

Åh jag hoppas att det är tidiga symptom som du säger, hoppas så himla mycket för alla våran skull! Kan inte tänka mig ens va ledsen man skulle bli om det blir negativt :( vill inte ens tänka tanken just nu. Nu är jag glad över att den faktiskt är där inne och att man kommit såhär långt. Helt underbart <3
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-21 17:18:13 följande:

Vad skönt att ni fick så många befruktade och dessutom av bra kvalitet!

Kan inte låta bli att småle litegrann, varför är det alltid snubbarna som ska balla ur? :D Starkt gjort av dig. Hoppas du mår bra!

Jag har mått bra igen sen efter äggplocket, var mest första kvällen som var lite känslig. Nu är jag precis som vanligt igen :)

Skönt att du är tillbaka som vanligt igen.

Jag känner mig oxå som vanligt, magen gör inte alls ont och insättningen va en lätt match, kändes inte ens. Så det va skönt:) hur går det med din mage och eventuell överstimulering? Är det bekräftat att det blir insättning om en månad ellee hur blev det? :) hoppas du fortsätter må bra i denna resa:)
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-21 18:53:50 följande:

Åh va kul att det har gått så bra, håller tummarna att de ska gå hela vägen!

Haha jag vet inte om jag vågar testa innan den 29/5.. vill men vill ändå inte bli besviken. Har kanske planer på att testa nu på tisdag eftersom jag skulle ha mensen då. Men ja jag får se. Det är ju ändå ruvdag 9 men nästan en vecka ifrån den riktiga testdagen.

Hoppas verkligen att alla vi plussar!! Själv har jag inte riktigt kännt symptom mer än ömma bröst, lite lätta stickningar i livmodern och orolig sömn. Men allt de där kan ju Lutinus också påverka. Brukar faktiskt känna mig mer gravid när vi har försökt själv. Men det är väl mer att jag inte vågar tänka på det riktigt än.

Förstår dig! Både skrämmande och spännande att testa! :D

Jag hoppas oxå såå för våran skull! :D

Jag tänker att de borde ju gå att testa dagen man skulle haft mens? Eller ? :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-21 18:59:19 följande:

Idag var Första! Tyckte mig se en liten skugga men får väl se om det blir starkare :)

Ja jag hade ett lite emotionellt bakslag idag, men som tur är så är min man väldigt stöttande. Första gången sen vi startade behandlingen som jag blivit ledsen. Men det kan ju också vara alla hormoner som spökar..

Okej, strongt gjort ändå att komma ändå hit utan ett bakslag! Jag hade emetionella bakslag hela 2 veckor i stort sett varje dag! :D

Tur vi har stöttande män.. min är lika dan. Det är otroligt viktigt i detta känner jag iallafall.

Men tänk såhär iallsfall, att eftersom du fått negativt idag så kan inte nästa gång du testar om du testat plus, så kan inte det bara för sprutan iallsfall! :D

Ska du testa imorgon med? :D
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-05-21 18:42:28 följande:

Måste också säga vad kul för er!! Kan bara föreställa mig hur förväntansfulla ni är nu och lättade så här långt. Håller tummarna för er att det blir ett plus på Stickan !

Verkligen! Det är en fantastisk känsla att den faktiskt ligger inne i mig nu. Jag hoppas och ber om att den stannar kvar och mår bra.

Jag har ju massa ärrbildningar i livmodern och på levern så dom säger ju att det kan va svårt för den att fästa, men jag hoppas hoppas <3
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-21 19:25:42 följande:

Ja det är verkligen tur! :)

Precis så tänker jag!

Ja, jag och min man diskuterade det lite och kom överens om att det är bättre om jag är beredd på ett minus till testdagen än att jag hoppas på ett plus nu när jag känner (eller inbillar) mig lite symtom, om mensen inte kommer osv. Så det blir nog några test innan testdagen:)

Förstår dig! Precis så tänker vi med. Lila bra att gradvis bli besviken istället för en eventuell smäll om man känner av massa symptom osv som du säger :)

Uppdatera oss efter varje test!! :D längtar såå tills ja med ska börja testa :D
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-22 06:02:47 följande:

Tog ett test idag igen :) nu såg både jag och min man ett svagt streck så jag känner mig positiv. Ruvardag 6! Haha men i hans värld är det bara testet på testdagen som räknas:)

Men gud!!! GRATTIS!!!! åh va glad ja blev. Får gåshud! Haha :) så glad för eran skull!! Hoppas det håller hela vägen! <3

Första pluset i tråden! :) vem blir nästa? ;)
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-05-22 01:20:59 följande:

Vad skönt att du också mått bra. Jag var förberedd på det värsta med nässprayet också men nu känner jag bara en molande värk i magen med sprutorna så då ska man ju inte klaga. Åh vad spännande, du får hålla mig uppdaterad om det. Jag ska ta blodprov på tisdag och VUL på torsdag. Så förhoppningsvis flyter allt på enligt schemat. Hoppas på en bra vecka nu!

Skönt att det inte blev det värsta som du tänkt, alltid skönt att må bra, så mycket som man har har tänka på i en sån här resa så man får väl ta nog ändå haha :)

Hoppas Du får bra resultat på vul och blodprov. Håll oss uppdaterade :) :)
  • Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-05-22 01:11:58 följande:

Då håller jag tummarna ännu mer! Du tog väl något som ska göra det enklare att fästa?

Nej har inget extra förutom lutinus 3ggr om dagen. Men annars inget mer. Tack för dina tummar! <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017