Första gången IVF Maj 2017
Haha du låter väldigt pigg? Jag sov bort resterande av dagen efter äggplocket :)
Ja det känns väldigt bra, tack så mycket! Nu är det inte mycket mer att göra än vänta och hålla tummarna!
Haha du låter väldigt pigg? Jag sov bort resterande av dagen efter äggplocket :)
Ja det känns väldigt bra, tack så mycket! Nu är det inte mycket mer att göra än vänta och hålla tummarna!
Idag fick jag min mens efter missfallet.. Ska ringa kliniken imorgon och förhoppningsvis så överlever våra ägg upptiningen så att 1 kan återföras..
Det är både sorg blandat med glädje..
Trodde lixom jag idag skulle börja bli rund å kanske veta vad vi väntade för kön.. Men återigen står jag på ruta 1.. Inget barn, 2 st MA..
Frågan är när man kan bli lycklig igen..
Hej tjejer,
Så mycket man missar på ett par dagar! :)
Grattis till alla er som haft lyckade äggplock. Inorgon ska jag tillbaka på ett andra ultraljud för att mäta antal och se om äggen växt till sig tillräckligt. Börjar bli spänd i magen och det känns ordentligt när jag sitter ner. Magen blir typ ihoppressad och jag har stor risk för överstimulering. Skulle förklara känslan för min man, men kom bara på att säga som att det känns som att man är riktigt bajsnödig - fast på framsidan :D :D håller ni med? :D
Hur mår du idag? Börjar bli lite orolig för överstimulering... är inte så sjuk nere i magen idag, men uppe i magen är jag sjuk, lite som om man gjort en massa sit up's trots att det inte tar ont i magmusklerna. Jösses vilken förklaring :D Får fortsätta dricka massor idag och ligga stilla.
Uppdatering!
Kliniken ringde nyss och meddelade att av de 7 ägg dom fick ut så är 6st befruktade! Jag är överlycklig!! Helt otroligt att man vet att det ligger 6 st minisar av oss där borta och utvecklas nu. Nu hoppas jag att de klarar sig ännu längre såklart!
Eftersom de blev över 5 st som befruktats så blir det långtidsodling och insättning blir på söndag. Så himla spännande.
Imorgon ska jag börja med lutinus oxå.
Hur går det för er andra?
Och bry er inte så mycket om vad folk (även jag själv) skrivit om äggplocket. Alla är olika och det är inte säkert att ni känner nånting alls. Delade rum med en kvinna som pratade om att det kändes som att ta blodprov. Hon hade gjort det många gånger. Så därför jag utelämnade mina detaljer ang mitt plock. Det kommer gå super bra, även om de skulle göra ont så är de snabbt över :) lycka till!
Haha vad roligt att vi går i varandras spår :D Gud vad spännande!!
Har tagit mina 2 första tabletter, jobbar natt så tog tidigt imorse.
Ja precis det är ju som vilket annan ingrepp som helst, en del tycker det är otroligt jobbigt /ont o jäkligt vid ett tandläkarbesök o andra inte.. men man har ju liksom lite annat att se fram emot nu :D sen har man ju fina sköterskor omkring en som inte är sen med att ge smärtlindring om man skulle behöva :)
Hur mår ni idag? Själv mår jag bättre än någonsin, inga smärtor, lite svullen men inte alls så farligt, pigg och alert och förhoppningvis med ett embryo som har tänkt stanna kvar. :)
Vet nån när det brukar fästa? Tar det dagar eller kan det hända direkt?
Vårat embryo hade börjat "kläckas" så det kändes som om det skulle kunna gå snabbt om det skulle hända, men jag vet inte.
Jag är öm i magen och att göra nr 2 är typ outhärdligt!! provade jobba inatt som var och det var inte kul, varje steg jag tog gjorde ont.. varit dålig att äta värktabletter med.
Fick du tillbaka en 5 dagars odlad kastrullen?, isåfall tror ja det fäster inom 24h :)
Haha jag har inte märkt av så mycket klet än men ska ta 3dje tabletten snart o har förberett med trosskydd :)
17/18 ägg hade befruktats och delat på sej!
9st gick i frysen och ett i mej!! Dessa 10 var av bästa kvalitet, så dom hade valt att slänga dom som inte var av lika fin kvalitet. HÄRREGUD JAG HAR ALDRIG VARIT SÅ HÄR GRAVID!!! :D:D
Uppdatering från mig :)
Började med Menopur i Söndags och har nu konstant ägglossnings värk. Idag kom det ägglossningsflytning också så det känns bra att börja med orgalutran idag. Känns som det är tidigt att känna så mycket så jag hoppas inte det blir starkare :S
Imorgon blir de VUL och blodprov. Spännande!