• Kiim0

Första gången IVF Maj 2017

Så jävla typiskt, nu när man äntligen får börja med ivf så vägrar mensen komma. Vanligtvis så brukar jag få ont i ryggen ca en vecka innan mens men nu känner jag ingenting alls. När man vill att mensen ska komma så kommer den inte men när man vill att den inte ska komma så kommer den.

RMC meddelade att det är bara ett antal stycken som får börja med ivf nu i juni då dem har ont om personal. Sen har dem stängt hela juli månad så det betyder att man måste vänta tills dem öppnar igen efter sommaren :(

• Kiim0

Har någon av er som har plussat haft stopp i ena äggledaren?

• Kiim0

Fick samtal från rmc idag, jag slipper vänta till efter sommaren. Dem hade plats för oss nu i juni också, så på onsdag får jag äntligen börja med sprutorna????

• Kiim0
    Essie32 skrev 2017-06-07 09:21:47 följande:

Jag har äntligen slutat med nässpray och får ta första sprutorna ikväll! Det har varit 2 tuffa veckor.. jag kände mig väldigt nedstämt och tog en paus från fl.
    Jag har snabbt läst igenom och ser att så många har plussat! Grattis alla ! Det ger mig hopp om att även jag kan lyckas med min första ivf. Jag hinner ju precis innan sommar och försöker bara fokusera på själva ivf och inte tänka/planera för ev plus. Men inners inne håller jag tummarna för mig själv att allt kommer fungera så som det ska för att kunna se mitt första och så efterlängtat plus!

Jag börja med sprutor ikväll och första vul samt blodprov (på CVL ) på onsdag nästa vecka! Så spännande att se om någonting växer.. jag tar 225 bemfola och 225 menopur.
    Igår kväll förberedde jag menopur. Så taggad!

Jag är långt efter er alla här..Finns det någon här inne som håller på med sprutor eller väntar på äggplock?

Kram och stort grattis igen till er alla!!! <3

Jag är exakt på samma ställe som du, börjar med sprutorna ikväll och har ultraljud nästa vecka.

Lycka till, jag håller tummarna för dig. Hoppas att allting går bra och att ni får ert efterlängtade plus.
  • Kiim0
    Essie32 skrev 2017-06-07 12:56:20 följande:
    Och så klart: lycka till själv!!! Hoppas äggen växer på sig som de ska under de kommande 7 dagarna :)
    Vilken medicin fick du? Jag kör på 2, menopur och bemfola. Båda 225.
    Kommer tänka på dig också. Roligt att vi är på exakt samma steg så att vi kan följas åt.

Jag fick Gonal f 125 från dag 1-6, dag 6 ska jag ta gonal f och orgalutran och sen har jag ultraljud på måndag kl 8:10.

Jag går på rmc i Malmö. Prata med dem idag då min mens har vart jätte konstig. Blöder jätte lite och bara vissa dagar. Men hon sa att det inte gör något och att jag kan börja med sprutorna ikväll. Var så rädd att hon skulle säga att jag måste vänta tills efter sommaren.

Jag undrar varför alla får så olika doser?

Vi får hålla tummarna att detta är första och sista gången vi behöver gå igenom detta och att vi båda får plus på testdagen ????
  • Kiim0
    Essie32 skrev 2017-06-08 08:47:52 följande:
    Min mens kom sen några dagar och var lite konstig också, men det är tydligen normalt.

Jag har 2 olika hormoner och i ganska hög dos, 225 båda, främst för läkaren tror säkert att jag är lite svårt stimulerad. Jag har ett lågt värde på amh (inte många ägg kvar..) och ena äggstocken är betydligt mindre, i viloläge.. så därför får jag högre dos från början. Vi kommer också göra icsi på allt då min man har bara 1,5 mlj simmare.. pigga men på tok för få.
    Tog första sprutorna igår strax innan 22. Det gick bra ! Nu längtar jag till onsdag för att se hur jag reagerar på hormonerna :)
    Typiskt att mensen ska krångla när man äntligen får börja med ivf.

Jag har stopp i ena äggledaren, det är allt jag har fått veta.

Tog också sprutan vid 22 tiden igår. Jag har ultraljud på måndag kl 8:10, är lite orolig över att dem ska säga att det inte har funkat då mensen har krånglat.
  • Kiim0
    Essie32 skrev 2017-06-08 13:29:43 följande:
    Oroa dig inte om mensen! Det är ofta man får börja med sprutor även utan mens (om den inte kommit eller annat strul) så länge man fick blödningar, även om mycket annorlunda än man brukar ha, så är det gott tecken på spray-respons :)

Jag har tid 8.30 på onsdag! Kommer åka sjukt tidigt till Uppsala, åker själv då med pendeltåget fr stockholm,
    Så kul att vi har lika upplägg :)) kommer hålla tummarna för dig när jag sitter i väntrummet strax efter 8 på morgonen :)

Sprutor är inget kul, egentligen gör det inte ont men psykiskt lite läskigt att sticka sig själv i magen.. jag kör tom 2 (1 på varje sidan av magen haha)

Tänkt, vi kanske kommer ha äggplock samma dag? Med tanke på att vi börjar samtidigt :) vi får se hur äggen utvecklas på oss :)
    Åh vad du gjorde mig glad nu. Jag har de korta protokollet så jag har börjat med sprutorna. Har inte sprayat. Jag fick min mens den 5 juni trodde jag iallafall. När jag gick på toa så kom det några droppar blod och så fortsatte de hela dagen. Nästa dag hade jag inget alla och idag är det typ samma. Jag ser bara blod när jag går på toa och torkar mig. Har aldrig hänt tidigare men det kanske beror på att jag är så nervös och stressad över det här med ivf, vill så gärna att det ska funka. (Förlåt för min historia om mensen)

Har du fått reda på vilken vecka det blir? Jag fick veta att dem räknar med att det blir någon gång i vecka 25. Om allting har gått bra med sprutorna då.

Jag tänkte faktiskt på dig igår kväll när jag tog sprutan. Visste att du skulle ta den ungefär samtidigt som jag. Aldrig roligt att ta sprutor själv.

Är det första försöket med ivf? Har du barn sen tidigare? Hur gammal är du?
  • Kiim0

ÄP på tisdag kl 08:00, är så sjukt nervös över att ingen av äggen kommer att bli befruktade eftersom att vi inte har lyckats bli gravida på nästan två år. Det har varit en tuff resa. Är så himla glad för er som har plussat. Hoppas att vi andra också plussat och slipper gå igenom detta igen.

• Kiim0
    Villhabulle skrev 2017-06-15 12:55:37 följande:
    Men är det första IVF ? Vet ni varför det inte gått? Bara för att ni försökt i två år så behöver det ju inte betyda att det inte kommer gå direkt för er. Vi behöver bara hjälp på traven och göra ICSI eftersom min fästmans spermier är inte tillräckligt många. :) stort lycka till på tisdag!

Håller tummarna för dig!
    Ja det är första IVF, jag har stopp i ena äggledaren så jag antar att det är därför det inte har funkat, allt annat ser bra ut.

Tack så jätte mycket <3
  • Kiim0
    Mjbo skrev 2017-06-15 12:41:58 följande:

Ja fy tusan.. Känns som att efter dom här alla åren så kan man klara vad som helst med sin sambo. Det är väl både på gott och ont såklart.

Stort lycka till till dig iallafall! <3

Tack så mycket <3
  • Kiim0

Äggplock imorgon, så sjukt nervös. Håll tummarna och tårna för mig tjejer.

• Kiim0

Någon som har varit med om att dem ej har ringt mellan 15-16 för att berätta hur det gick med befruktningen? Visst det är en kvart kvar men jag börjar känna mig lite nojig nu. Har väntat på deras samtal hela dagen ju.

• Kiim0

Jag kommer nog aldrig få barn. 12 ägg och inte ett enda befruktades. Förstår inte ens hur det är möjligt. Livet är så orättvist.

• Kiim0
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 11:06:49 följande:
    Oj, vad tungt. Hur kommer det sig? Har de några teorier? Vad är nästa steg?
    När läkaren ringde mig igår och berätta så sa han bara vi vet inte vad det beror på.

Ringde till labbet idag och hon förklarade för mig att det inte var något fel på äggen och inget fel på spermierna. Dem visste inte varför det blev så. Nästa steg är icsi men jag måste vänta tills augusti då dem har semester stängt fr.o.m 1 juli. Känns så jävla tungt, förstår inte varför detta händer just mig.
  • Kiim0
    alade skrev 2017-06-22 20:07:30 följande:
    Vi hade 16 mogna ägg första plocket och inga befruktades. Så jag vet känslan allt för väl. Låt er sörja och ta hand om varandra!

Till nästa gång kanske de gör som för oss och kör med icsi. Jag blev gravid på vårt andra försök med hjälp av den metoden.

Kram!
    Tack så mycket alade, du gav mig just lite hopp. Jag ringde och pratade med labbet igår och hon förklara för mig att jag förmodligen skulle få göra icsi nästa gång. Det är bara den här långa väntan som är så jobbig. Får inte försöka igen förrän augusti.

Värst av allt är att det har tagit så hårt på min sambo. Han tror att det är något fel på hans spermier eftersom att inga ägg blev befruktade. Har försökt förklara för honom att det inte stämmer men jag ser på honom att han fortfarande är jätte ledsen.
  • Kiim0
    alade skrev 2017-06-23 08:22:17 följande:
    Väntan är jättejobbig, jag håller med. Jag startade upp med andra försöket två månader efter det första och de två månaderna kändes som en halv evighet. Förutom att vårt färskförsök faktiskt tagit sig och lett till graviditet har vi två embryon i frysen också. Så det finns gott hopp!
    Tack ännu en gång, du har verkligen fått mig att inte ge upp än.

Och grattis till graviditeten, är jätte glad för din skull.

Kram
  • Kiim0
    shrigley skrev 2017-06-30 12:21:37 följande:
    Åååååh grattis!!!
    Men gud vad roligt, stort grattis.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017