Essie32 skrev 2017-06-08 13:29:43 följande:
Oroa dig inte om mensen! Det är ofta man får börja med sprutor även utan mens (om den inte kommit eller annat strul) så länge man fick blödningar, även om mycket annorlunda än man brukar ha, så är det gott tecken på spray-respons :)
Jag har tid 8.30 på onsdag! Kommer åka sjukt tidigt till Uppsala, åker själv då med pendeltåget fr stockholm,
Så kul att vi har lika upplägg :)) kommer hålla tummarna för dig när jag sitter i väntrummet strax efter 8 på morgonen :)
Sprutor är inget kul, egentligen gör det inte ont men psykiskt lite läskigt att sticka sig själv i magen.. jag kör tom 2 (1 på varje sidan av magen haha)
Tänkt, vi kanske kommer ha äggplock samma dag? Med tanke på att vi börjar samtidigt :) vi får se hur äggen utvecklas på oss :)
Åh vad du gjorde mig glad nu. Jag har de korta protokollet så jag har börjat med sprutorna. Har inte sprayat. Jag fick min mens den 5 juni trodde jag iallafall. När jag gick på toa så kom det några droppar blod och så fortsatte de hela dagen. Nästa dag hade jag inget alla och idag är det typ samma. Jag ser bara blod när jag går på toa och torkar mig. Har aldrig hänt tidigare men det kanske beror på att jag är så nervös och stressad över det här med ivf, vill så gärna att det ska funka. (Förlåt för min historia om mensen)
Har du fått reda på vilken vecka det blir? Jag fick veta att dem räknar med att det blir någon gång i vecka 25. Om allting har gått bra med sprutorna då.
Jag tänkte faktiskt på dig igår kväll när jag tog sprutan. Visste att du skulle ta den ungefär samtidigt som jag. Aldrig roligt att ta sprutor själv.
Är det första försöket med ivf? Har du barn sen tidigare? Hur gammal är du?