• Anonym (Kim)

Första gången IVF Maj 2017

Hej! Först och främst så vill jag bara säga grattis till alla er som har plussat. Har läst den har tråden sen den skapades och höll tummarna för er alla.

Jag hoppar in i denna tråden nu för att jag och min sambo ska börja med ivf nu den 6/6. Vi har försökt få barn i ca 2 år utan att lyckas. Har testat pergotime och vi har även gjort 1 insiminering. Läkaren ville att vi skulle testa 3 st insimineringar men jag ville ej slösa tid då det känns hopplöst med insiminering i vårt fall. Dem hittar inget fel på mig o inte på min sambo. Nu hoppas jag att ivf kommer att funka och att vi får vårt efterlängtade barn.

• Anonym (Kim)
    A1987 skrev 2017-05-30 13:01:12 följande:

Välkommen och lycka till!

Tycker själv den här tråden har varit jätte bra! Man blir liksom inte deprimerad av att läsa här, vilket jag känner jag blir av många andra trådar och forum! :)

Skall du köra långa eller korta?

Om jag ska vara ärlig så har jag absolut ingen aning. Jag har inte fått någon information alls nästan. Dem skicka hem lite papper där det stod vilka dagar jag ska ta sprutorna men ja förstår ändå inte då det inte står hur länge jag ska ta dem. Tror jag måste åka till dem och fråga hur jag ska göra så att det inte blir fel.

Jag håller med dig, man blir glad av att gå in och läsa i den här tråden när man ser att någon har plussat för man vet själv hur mycket man har gått igenom fram tills idag. Hur ledsen man blir varje månad när mensen kommer osv..
  • Anonym (Kim)
    alade skrev 2017-05-30 19:24:36 följande:

Om det bara är sprutor är det korta programmet. Det långa börjar med några veckors nedreglering med nässpray innan sprutorna är aktuella. Hur många dagar man sprutar beror på hur kroppen svarat på hormonerna och det brukar de kolla med ultraljud och på vissa ställen verkar man också ge blodprov. Efter att de kollat får man veta om doserna ska ändras på något sätt och hur länge man ska hålla på, datum för äggplock osv.

Om du inte fått den informationen är det nog bra att ta kontakt med kliniken för att reda ut allt!

Ja men då är det nog de korta programmet. Va på Apoteket idag och hämta ut allting. Fanns bara en massa sprutor och två kartonger tabletter.

Blir nog bäst om jag åker och pratar med dem imorgon
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017