• gammelpysen

Första gången IVF Maj 2017

Hej alla,

Hoppar in här. Vårt andra ivf, gjorde första försöket i oktober. Två till frysen då men inget gick vägen. Troligen tidigt missfall sista gången.

Är på ruvardag 1 nu. 15 blåsor blev 8 befruktade ägg, vilket är bättre än senast. Själva äggplocket var hemskt. Jag är svårbedövad och bedövningen tog inte riktigt på höger äggstock så jag skrek och nästan hyperventilerade av smärta. Mådde dock bättre än första gången efter det - då fick jag åka hem från jobbet dagen efter för jag knappt kunde gå, nu tog jag en rejäl långpromenad dagen efter...

Idag har jag legat hela dagen och sovit. Lätta kramper i livmodern, antar att det är lutinus som spökar. Hur mår ni andra? Fler ruvare?

• gammelpysen
    Mjbo skrev 2017-05-20 20:28:19 följande:

Jag är oxå extremt svårbedövsd så äggplocket va hemskt för mig med. Idag 4 dagar senare är första dagen jag ens får på mig ett par byxor igen, men gör ont än när jag sätter mig ner och när jag går för mycket.. så där känner jag igen det du skriver :p

Jag blir ruvare imorgon! Ska sätta in en 5 dagars blasto imorgon. Såå Förväntansfull :) sen testdag den 3 juni.

Fick ut 7 ägg, 6 blev befruktade så ett ska in i morgon:)

Stort lycka till!! :)

Tack!

Vi har testdag 7 juni men kommer säkert att testa innan. Hoppas vi får några till frysen också..

Är det ditt första ivf?

Lycka till i morgon!
  • gammelpysen
    Villhabulle skrev 2017-05-21 01:34:55 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in i denna tråd. Vi har försökt få barn 1, 5 år nu (28 resp 30 år ) och under tiden har jag googlat och läst i alla möjliga trådar här... Nu känns det som om jag äntligen vill dela med mig och prata med andra som är i samma situation. Vi är mitt uppe i IVF processen och jag tog ikväll min tredje spruta. De sa att vi förmodligen inte kan bli gravida på naturlig väg då allt såg jättebra ut hos mig men att min fästman har inte tillräckligt med spermier även om det är bra kvalitet på dom. Dock sa de att chanserna ser goda ut och vi behöver nog bara lite hjälp på traven. 1,5 år låter kanske inte länge för alla men det har känts som en evighet och vi är just nu överlyckliga över att få göra denna resan. Samtidigt givetvis jätterädd att det inte kommer bli en bebis. Vi har precis ställts i kö till Sahlgrenska men har valt att först betala ett försök för vi inte vill vänta mer! Så kul att läsa andras inlägg som är i samma fas som oss. Vi går på IVF kliniken i Göteborg.

Hej och välkommen!

Ja, 1.5 år är lång tid när man längtar. Vi har försökt i över två år. Också manlig faktor. Är inne på vårt andra ivf. Håller verkligen tummarna för att det går vägen för oss alla!
  • gammelpysen
    Rosenblad skrev 2017-05-26 18:27:46 följande:

Okej..Nu känner jag mig bra igen efter dagens äggplock.

Låg och grät under hela tiden, gick inte att hålla känslorna i styr så efter att tårarna började rinna kunde jag inte hålla mig. Gjorde faktiskt inte så ont som jag trodde, det kändes när nålen gick in men annars var det okej.

Efteråt gjorde det däremot mer ont men fortfarande så har jag haft värre smärta vid tex mens.

Blev svimfärdig och illamående vid hemgång men väl hemma efter mer värktabletter och sömn så känns det inte så farligt.

Blev 6 st ägg, vid VUL såg dem 10 st så dem ville vell inte med ut. Har tagit Menopur och det ska ju ge färre men bra ägg så jag hoppas verkligen att de ringer imorgon och säger att vi har något fint ägg kvar!

Måste säga att jag är imponerad av alla kvinnor som får gå igenom allt det här efter år av besvikelse.

Har gjort två äggplock. Andra gången, förra veckan, kom tårarna direkt när jag kom till rmc. Äggplocket var hemskt för bedövningen tog inte som den skulle på höger sida och jag hoppas verkligen att vi fick några till frysen.

Hoppas det går bra för oss alla. Det finns värre saker i livet men det här är verkligen påfrestande.
  • gammelpysen

Jag försvinner nu. Började blöda idag på ruvardag 10. Fan.

Stort lycka till åt er som är kvar.

• gammelpysen

Ska testa om några dagar, när jag slutat blöda, när mensen skulle kommit. Är några dagar tidigt. Borde komma tisdag eller onsdag.

• gammelpysen
    Niinja skrev 2017-05-28 15:45:17 följande:

Jag har också börjat blöda. Känns jättejobbigt men har samtidigt inte gett upp. Känns inte som mens men jag vet inte. Jag fortsätter med tabletterna och testar på testdagen om en vecka. Jobbigt att inte veta..

Vilken dag är du på i ruvningstiden? När ska du ha mens?
  • gammelpysen
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:12:47 följande:

En till bild

Svårt att säga. Vilken dag är Det?

Testa i morgon bitti?

Grattis i alla fall.
  • gammelpysen
    Niinja skrev 2017-05-28 17:12:26 följande:

BiM är på onsdag.

Samma här.

Blöder det mycket? Kan det vara nidblödning?

Vårt första försök började jag blöda 12 dagar efter uttaget, men det här är snäppet tidigare...

Har du tagit ett test?

Usch och fy för allt det här. Du och jag har ju följts åt tidigare....
  • gammelpysen
    Niinja skrev 2017-05-28 18:18:31 följande:

Blöder inte som mens och gör inte ont som mens men blöder mer än vad jag förväntade mig av nidblödning.

Hur är det för dig?

Har smått ont i nedre delen av magen men har inte kommit mer. Kom bara en liten skvätt vid lunch och efter att ha googlat som en galning skulle det kunna vara en nidblödning. Vi får se ikväll, och framförallt i morgon, hur det utvecklas.

Har du tagit ett test?

Kram!
  • gammelpysen
    Niinja skrev 2017-05-28 19:57:57 följande:

Tog ett test idag på eftermiddagen och det var negativt :(

Beklagar.

Har ni fler i frysen?

Stor Kram!
  • gammelpysen
    kastrullen skrev 2017-05-28 20:24:39 följande:

Men det kan väl vara alldeles för tidigt? Och för låg koncentration på eftermiddagen?

Håller med. Flera dagar innan testdag. Tänkte inte på Det, är så nere själv:(
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017