• Xtz

Första gången IVF Maj 2017

Helt ny på Familjeliv. Har gjort min första IVF behandling i Falun och hade insättning för 17 dgr sedan. Idag hade jag min testdag och det blev positivt. Jag hade aldrig kunnat tro det. Jag är 38 år så jag trodde nog att jag behövde fler försök. Det blev 5 ägg vid utplocket där 1 gick att använda och det måste ha varit "guldägget" som lyckades fastna. Vet att allt kan hända efter 2 missfall men är en bit på vägen. Jag hoppas det går bra för alla som är under behandling och hoppas! Det är en påfrestande tid. Tänkte bara dela med mig av min solskenshistoria????

• Xtz

Tack så mycket???? Vi har inte gjort några behandlingar innan. Vi fick vårt första barn 2014 och vill så gärna ha ett syskon. Men det blev tvärstopp. Blev gravid 2 ggr och det senaste slutade i missfall nu i februari. Kände att det inte finns mer tid att vänta på att bli gravid naturligt en gång till så därför hoppade vi på IVF. Jag hör ju inte till den yngre sidan längre så det kändes som det var lite bråttom. I vilken situation är du/ni i?

• Xtz

Vet inte varför det blir massa frågetecken? Skulle ju bara göra ett hjärta.

• Xtz

Tusen tack! Jag hoppas verkligen att det går vägen för allihopa! Fick första missfallet v 6 och andra missfallet i vecka 8. Nu ska jag få ett dropp (intralapid) mot missfall. Visste inte att det fanns såna dundergrejer. Vilken ålder är det på er andra här och går ni också i Falun?

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017