Mjbo skrev 2017-04-27 21:36:17 följande:
Va härligt att man inte är ensam i dessa tankar. Jag försöker vara positiv jag med, men vissa dagar känner jag mig nere. Och idag har varit en sån dag tyvärr. Nu är det inte långt kvar till det är dags för sprutor. Jag borde få min mens på valborgsmässoafton, så den 1a Maj är de i dagsläget planerat att börja om mensen är som den ska.
Det ska bli spännande.
Hoppas att jag kan jobba som vanligt osv under tiden, då går tiden fortare:)
Skönt att höra att du har bra stöd av din sambo, det är extremt viktigt i detta är jag övertygad om. Men jag känner igen känslan du förklarar att du hade i början, man kan känna sig lite ensam ibland ändå, det är jag som räknar ner dagarna till mens, och det är jag som googlar och läser på, men å andra sidan är jag så otroligt dålig på att öppna mig, vill gärna inte vara sårbar. Så det är något jag själv måste jobba med.
Hoppas allt går som planerat för dig, och att du får en härlig valborg! Jag ska ta det lugnt och skönt, och invänta min mens;)
Gud så spännande!
Jag måste säga att det känns skönt att ha någon att följa som ligger såpass när en själv i tiden. Jag är som sagt bara några dagar efter dig.
Det kanske är ett kvinnligt drag at vilja veta alla alternativ, förutspå både en plan B, C och D, och så all googling förstås. Och "mirakelkurer". Vi vet ju inte vart problemet direkt ligger, så man håller alla spår öppna. Det är jobbigt.
Om du orkar vara sårbar inför din sambo så tror jag att ni kommer att komma varann ännu närmare. Så småningom ska han ju se dig föda fram ert barn, han är nog mer mottaglig än du tror <3
Tänk att det värsta som kan hända är att du sätter ord på dina egna känslor. Oftast är man nog mer rädd för sig själv. För att man ska säga något som inte var planerat, och då måste man ta tag i sig själv. Det är otroligt jobbigt, men man blir stolt och lättad efteråt.
Önskar er en härlig valborg! Känns som att jag vill gratulera dig till mensen som sjukt nog är efterlängtad i ett sånt här scenario :)