A1987 skrev 2017-04-20 12:44:24 följande:
Jaa, det är långa ja kör :) skilnaden är väll egentligen den, att i långa kan man kontrollera ägglossningen och äggen smiter inte iväg innan äggplock. Sprutan dygnet innan äggplock är då den som skall lossa äggen och göra dom redo för plock.
Alla biverkningar är riktigt välkomna! Klagar inte alls, egentligen känns det lite halv roligt, fast jag är döda trött :D dumma jag gick och bokade cardio test på gymmet tills idag och skall strax iväg, egentligen vill jag bara sova :D
Alla dessa diskussions forum jag läst, har jag förväntat mej att det här med medicinering skall vara något jätte jobbigt och att folk väljer tom barnlöshet och adoption före ivf behandling. Hittills har jag nog inte upplevt nånting så jobbigt, att jag skulle bara avbryta och leva vidare som barnlös. Bara att trycka in sprayen i näsan så fort klockan ringer 4 gånger om dan. En kort stund skit smak i munnen och sen är det bara att fortsätta :)
Fick min mens idag, så dagarna borde hålla som dom är planerade, så då börjar vi med bemfola ganska samtidigt! Tills när har du inplanerat äggplock?
Ja de är helt sant det du säger. Självklart tar man alla biverkningar man får, med glädje, om det resulterar i en graviditet och ett barn :)
Jag har ett barn sedan tidigare, i annan relation, oplanerad graviditet och jag var 18 år gammal. Idag är hon snart 7 år, och jag kunde inte va stoltare över henne :)
Detta var innan allting hände med mina äggledare och när de gick sönder.. Man ska behandla sin kropp med respekt, annars får man tillbaka det på sig själv, det har jag lärt mig nu den hårda vägen..
Jag vet inte när äggplock är riktigt, ska som sagt börja med sprutorna runt valborg, på mensdag 2, och sedan ska jag spruta i ca 11-12 dagar.. Sen efter det vet jag inte faktiskt exakt hur lång tid det tar innan man gör äggplock?? Jag ska ringa dom när jag börjar med sprutan och jag kommer då få mer info om hur allting kommer gå till mer exakt med antal dagar osv.. Var ju ca 1,5 månad sen jag va på kliniken nu så jag kommer inte exakt ihåg alla ord de sa. Va så mycket att ta in..
Har du klart redan nu vilka dagar det gäller för dig med äggplock? :) Sen tänkte jag du skrev att du hade fått din mens idag, men ska inte börja med sprutorna fören runt valborg? Är det annorlunda kanske på långa protokollet? :)