Kv89 skrev 2017-06-08 16:04:01 följande:
Hej igen!
Nu har jag pratat med kliniken och av 11 ägg så har 9 st blivit normalt befruktade. Dom vill odla till blastocyter så på måndag ska vi tillbaka för insättning. Är det större chanser med blasocyter än 2-3 dagars?
Hur länge blödde ni efter äggutaget? Har idag mått illa till och från, är det vanligt så här dagen efter äggplocket? Mådde rejält illa och väldigt ont i magen igår kväll, var tvungen att gråta en skvätt. Hehe
Åh, vad bra att så många blev befruktade!! Grattis!
Jag fick 9 st ägg varav 8 blev befruktade, till mig sa de att när man ser så god kvalité tidigt så väljer man att odla vidare för att kunna göra ännu bättre urval. Gjorde ET i måndags (5-dagars med toppkvalitet), 3 st (även de med toppkvalitet) är i frysen, de andra 4 skulle odlas en dag till så får vi ett brev hem hur det gick.
Efter ägguttaget mådde jag jättedåligt och hade ont, hade haft tendenser till överstimulering så det var vanligt sa de till mig eftersom jag var så svullen. Blödde bara samma dag som uttaget. Har haft ont ganska länge nu efter, allt är helt normalt får jag till svar när jag frågar kliniken. Ring till dem om du är orolig, allt är ju så individuellt. Jag har ju haft diverse krämpor under hela IVF-processen.
Spännande att höra hur det går på måndag för dig och äggen :)