Ellie skrev 2017-03-21 21:22:56 följande:
Kommer de träffas mellan påsk och sommar?
Du skriver att du kommer åka med, men samtidigt att han kommer bo hos sin pappa själv. Jag skulle ha bott med barnet på hotell och låtit dem träffas dagtid (i alla fall de första dagarna i mitt sällskap). Hur länge har ni varit separerade? Hur mycket har han träffat sin pappa?
Han är fortfarande väldigt liten och det låter som en god idé att du är med även under sommaren. Särskilt om du har anledning att misstänka att pappan skulle kunna ta pojken.
Tack Ellie för ditt svar:)
Dom kommer inte träffas mellan påsk och sommar. Jag och sonens pappa har varit separerade i cirka 5 månader nu men dom har inte träffats på nästan ett år(juli 2016) dom har enda en bra relation och pratar dagligen via FaceTime. Jag kommer inte kunna bo på hotell med honom då jag inte har råd men tanken är att jag ska bo hos en släkting som bor nära pappan och träffa sonen under några dagar. Samtidigt så vill jag inte vaka över pappan hela tiden och istället visa att jag litar på honom då det är så här våra liv ser ut nu och framöver i och med att vi inte är tillsammans och bor i olika länder så kommer vi behöva bygga upp the trust över sonen och alltid utgå ifrån vad som är bäst för honom. När vi bodde tillsammans var han väldigt hands on och är en jätte bra pappa. Jag är inte orolig på så sätt att han ska ta sonen men tänkte mer hur lagen ser ut ifall att de skulle ske.