Inlägg från: Nizon |Visa alla inlägg
  • Nizon

Jag skiter i era problem då

Seriöst ryck upp dig för fan....

Alltså nu har jag sätt dig deppa här forumet under en tid. Börja arbeta med följande modell. Så ska du se att det kommer gå bättre för dig. Nej det kommer inte gå på en dag, arbeta med sig själv tar tid men du måste ju göra något.

1, Gör en lista på saker runt ditt liv ju mer saker dess bättre. Så som mat transport medel , boende , jobb , partner , intressen , resor , träning m.m .

Sen sätter du poäng på följande saker från 1 till 5 , baserat på vad du tycker om självaste ämnet hur viktigt det är för just dig.

2, Nu börjar du kolla på din lista sen börjar du fokusera på en av sakerna som du gav högra poäng till. Exempel om jobb fick ett högt nummer av dig.

Då börjar du ställa frågor till dig själv om ditt jobb.

Trivs du där du jobbar nu ? Om svaret är ja , då ställer du nästa fråga, vill du göra karriär inom det yrket du jobbar med, och vad är nästa steg för att få mer ansvar kunskap gällande din utveckling osv.  Om svaret skulle vara nej, börja kolla upp andra yrken du skulle kunna vara intresserade av , kolla vad som krävs du kanske måste börja plugga lite , då kan du fokusera på en kurs i taget på distans samtidigt som du fortsätter jobba. 

3, När du har gjort klart punkt 2 och du har uppnått en förändring så går du faktiskt tillbaka till punkt 1 för att göra om hela processen då man ibland faktiskt kan göra en förändring gällande hur man känner in för olika saker efter att man har börja upp nå en förändring inom något man tycker är viktigt.

Svar på tråden Jag skiter i era problem då