• Anonym (Trött...)

Hur länge ska man kämpa???

Har en bonus som jag kämpat med i snart 10 år...nu orkar jag inte mer. Inte min man heller.

Respekten är lika med noll, bonusen utsätter våra barn för farligheter/säger dumma saker osv....

Nu känner min man att det räcker. Det skylls på alla andra, så fort det blir en tillsägelse rings biomamman och det blir bråk, det sprids skitsnack om oss av biomamman och det gör ont...

Bonusen har själv ingen insikt i att det h*n gör är fel verkar det som, det rycks på axlarna och sägs: jaha, jag klarar väl inte att vara med då. Osv osv....

Jag orkar verkligen inte längre....min lust att komma överens är slut. Ska inte spela någon roll men bonusen har ADHD och det är sällan medicinerna tas i tid för biomamman servar med det. Jag har installerat appar och hjälpt till med larm (bonusen är 15) för att det måste börja tas ett eget ansvar men appar raderas och larm stängs av.

Hur har ni det i era familjer?

• Svar på tråden Hur länge ska man kämpa???
  • Anonym (Trött...)

Skulle vara tummen upp däruppe men blev frågetecken istället...tack iaf :)

• Lilit

Det är väl bara att din man säger åt sonen att han inte är välkommen hem till er mer så slipper ni honom? En pappa som inte ens orkar med sitt eget barn varannan helg känns ändå inte som någon pappa att hänga upp i julgranen direkt.

• Anonym (Trött...)

Fast riktigt så är det ju inte ...ibland skriver man av sig för att få idéer om vad sjutton man kan göra.

Och det är ju inte riktigt så att man bara har bonusen varannan helg eftersom det finns en biomamma som har ett behov av att ständigt höra av sig och tala om vad värdelös pappan är som inte skjutsar/ger pengar/låter bonusen göra som bonusen vill. Har du ingen förståelse för att det kan bli överjäkla jobbigt eller tycker du bara att det ska bitas ihop oavsett hur alla runtomkring påverkas?

Det tänds eld, ljugs, försvinns när det inte duger och bonusen vägrar svara på samtal/sms, pappan ringer sitt barn tiderna barnet inte är här nästan varje dag men det svaras inte i telefonen/rings inte upp.

Tror ingen människa dör av lite förståelse men din lösning ska tas i övervägande. Tack

• Anonym (Jävla skitpappa)

Ni har en riktigt besvärlig bonus med adhd. Pappan är bara pappan varannan vecka och så gnäller ni på mammans uppfostran? Mamman drar ett skittungt lass nästan alltid! Pappan dyker upp några gånger i månaden och då är det för jobbigt för er??

Mamman kanske curlar för att hon faktiskt inte orkar vara ensam förälder 24/7. Då är det enklare att hjälpa till så medicinen blir tagen i tid. Sen dyker pappan upp varannan vecka och ska ändra rutiner och leka förälder?

Och hur i helvete tänkte ni som skaffade barn trots att pappan inte ens kunde ta hand om det barn han redan har? Du valde att skaffa barn med den mannen trots att han redan hade ett barn.

Jag blir arg på din man. Han verkar som en riktigt dålig pappa. Tråkigt att du fastnade med honom :( Om dina barn är i fara/råkar illa ut så får du faktiskt flytta med dom. Pappan kan inte överge en 15 åring med problematik. Om mamman dessutom är så dum som du skriver så borde pappan ju ta bonusen mer!

• Anonym (Jävla skitpappa)
    Anonym (Jävla skitpappa) skrev 2017-03-20 06:54:22 följande:

Ni har en riktigt besvärlig bonus med adhd. Pappan är bara pappan varannan vecka och så gnäller ni på mammans uppfostran? Mamman drar ett skittungt lass nästan alltid! Pappan dyker upp några gånger i månaden och då är det för jobbigt för er??

Mamman kanske curlar för att hon faktiskt inte orkar vara ensam förälder 24/7. Då är det enklare att hjälpa till så medicinen blir tagen i tid. Sen dyker pappan upp varannan vecka och ska ändra rutiner och leka förälder?

Och hur i helvete tänkte ni som skaffade barn trots att pappan inte ens kunde ta hand om det barn han redan har? Du valde att skaffa barn med den mannen trots att han redan hade ett barn.

Jag blir arg på din man. Han verkar som en riktigt dålig pappa. Tråkigt att du fastnade med honom :( Om dina barn är i fara/råkar illa ut så får du faktiskt flytta med dom. Pappan kan inte överge en 15 åring med problematik. Om mamman dessutom är så dum som du skriver så borde pappan ju ta bonusen mer!

Varannan helg ska det så klart stå..
  • Anonym (Trött...)

Vi ville ha bonusen mer....vi ville att mamman skulle ha varannan helg. Och dom "stora" problemen har börjat dom sista 3 åren. Sen mamman skilde sig från man nummer 2. Och bonusen bor inte hos mamman jämt...bonusen bor faktiskt hos sin ena morföräldrar ungefär halva tiden. Det var inte jag som skrev att vi ska "överge" barnet.

Men rasa på. Det är en så otroligt lång historia så den är ganska omöjlig att få på pränt. Curling av mamman klagar vi på ja, för bonusen mår inte bra av det. H*n kan inte ens koka ägg...har inget umgänge för det behövs inte , h*n har ju telefon och datorspel. Går inte ens 200 m till affär för mamma kan skjutsa....

• Anonym (Trött...)

Vi ville ha bonusen mer....vi ville att mamman skulle ha varannan helg. Och dom "stora" problemen har börjat dom sista 3 åren. Sen mamman skilde sig från man nummer 2. Och bonusen bor inte hos mamman jämt...bonusen bor faktiskt hos sin ena morföräldrar ungefär halva tiden. Det var inte jag som skrev att vi ska "överge" barnet.

Men rasa på. Det är en så otroligt lång historia så den är ganska omöjlig att få på pränt. Curling av mamman klagar vi på ja, för bonusen mår inte bra av det. H*n kan inte ens koka ägg...har inget umgänge för det behövs inte , h*n har ju telefon och datorspel. Går inte ens 200 m till affär för mamma kan skjutsa....

• Jw83

"Hur länge ska man kämpa?"

Du behöver inte kämpa alls. Du har ett val. Men hur länge skulle du orka kämpa för dina biobarn? Ungefär lika länge borde pappan kämpa för sitt barn. Du skriver att pappan snart inte orkar mer trots att han är en fysiskt väldigt frånvarande pappa. Hur känner du den dagen han inte orkar med era gemensamma barn längre?

• Anonym (oOo)
    Tofflans skrev 2017-03-19 16:32:00 följande:

Men vad är alternativet då? Att aldrig låta honom komma till er? Det är verkligen inte acceptabelt, man ska ALDRIG ge upp i ett barn, oavsett hur jobbigt det än är.

Klart man kan säga att "du får inte vara här längre om du inte sköter dig" Ska de andra barnen bli traumatiserade bara för att ungen inte kan bete sig?
    Man är inte efterbliven bara för att man har ADHD. 
  • Jw83
    Anonym (oOo) skrev 2017-03-20 07:25:31 följande:

Klart man kan säga att "du får inte vara här längre om du inte sköter dig" Ska de andra barnen bli traumatiserade bara för att ungen inte kan bete sig?

Man är inte efterbliven bara för att man har ADHD. 

Det är klart att bonusen inte fungerar när pappan vägrar hjälpa honom med medicinerna varannan helg. Pappan vägrar "curla" sitt barn med medicinerna och låter därför hellre barnet må dåligt. Jag undrar om pappan har samma inställning om något av dom andra barnen får diabetes eller hjärtsjukdom? Kan barnet inte sköta medicineringen själv så får barnet vara utan.
Svar på tråden Hur länge ska man kämpa???