Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

Ensam vårdnad och umgänge.

Anonym (Katt) skrev 2017-03-19 10:04:47 följande:

Vi är gifta när barnet föds eftersom en skilsmässa tar minst 6 mån när man har barn.

Det jag vill se papper på är dokumenterad drogfrihet under en tid, några veckor kanske, för sen ser jag ju om han är nypåverkad när han kommer annars.

Vad har du för ytterligare nytta av papper om du kan se om han är påverkad?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Katt) skrev 2017-03-20 14:48:56 följande:

Jag har bett honom ha henne en stund så kan jag duscha och plocka iordning lite men han vägrar för han tänker inte göra något som hjälper mig. Det säger han själv...

Ja man kan inte förvänta sig att fd partners ställer upp och hjälper en. Man får vända sig till sina vänner och sin släkt för sånt istället.

Men även om man inte hjälper varandra så hjälper man ju varandra ändå indirekt genom att bara ta sitt ansvar för barnet.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Katt) skrev 2017-03-22 07:54:55 följande:

Han kom jättepåverkad på mötet.. Han har tackat nej till vård och urinprov så han får inte under några omständigheter ha barnet själv.

De får ändp träffas så länge han kan bete sig. De tyckte verkligen inte att jag skulle neka honom att träffa barnnet trots påverkad om han inte bråkar eller så såklart.

Men de lämnar inte huset ihop!

Vi ska på separata möten nästa gång och ska få samarbetssamtal ang fortsättningen med barnen.

Det var sorgligt att träffa honom så påverkad, kände knappt igen honom.. Nu har han ju inget att hålla sig nykter för, behöver inte smygknarka, så nu spårar det nog ur snabbt..

Var ska umgänget ske? Inte hemma hos dig hoppas jag? Själv skulle jag i alla fall inte släppt in en påtänd knarkare.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Katt) skrev 2017-03-22 13:33:51 följande:

Jo, plus att jag enligt lag inte ens kan neka honom att bo här. Men det gör han inte men så ser lagen tyvärr ut. Han har rätt att vara i lägenheten och också träffa sitt barn...

Men han är inte våldsam och bråkig iaf släpper jag inte in honom. Enligt famrätten var det bra att vara här för barnet.

Men är det ert gemensamma hem?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Katt) skrev 2017-03-22 15:23:05 följande:

Ja men han bor inte här för han har stuckit.

Men tji fick jag för han stal pengar nu när han va här. Sista gången han träffar barnet här.

Varför gör ni inte bodelning. Och du övertar kontraktet? Ni behöver ju inte fortsätta bo tillsammans på papper om ni gjort slut.
Svar på tråden Ensam vårdnad och umgänge.